
Kako piše B92, novi motor, koji je već dostupan na češkom i još nekim evropskim tržištima, uskoro će zameniti stari 1.2 TSI i u drugum zemljama Starog kontinenta.
Novi trocilindarski 1.0 turbo benzinac proizvodi 115KS i 200 Nm maksimalnog obrtnog momenta, a u kombinaciji sa šestobrzinskim manuelnim menjačem, omogućava da Octavia ubrza od 0 do 100 km/h za 9,9 s. U verziji sa DSG automatskim prenosnim sistemom sa 7 brzina, vreme potrebno da auto stigne do stotke skraćeno je za 0,1 s. Maksimalna brzina ovog modela je 202 km/h.

Prema fabričkim podacima, prosečna potrošnja u gradu iznosi 5,4 l/100 km, na otvorenom putu 3,9 l/100 km, dok je CO2 emisija 104 g/km, sa manuelnim, i 106 g/km, sa DSG menjačem.
Izvor: B92.net
Foto: Škoda
U odnosu na sadašnji 1,2 TSI iz oktavije, ovaj novi "nudi" 5 ks i 25 Nm više. Ali mu nedostaje taj jedan prokleti cilindar ...
Strah me (ne)pouzdanosti tih 3-cilindraša.
Da li im je osnova stari 1,2 HTP ?? Sudeći da pominju Češku, može biti jer je ona postojbina HTP agregata. Trocilindraš od 1L postoji u novoj Fobiji, kao i u VW UP. Ako jeste nastavak ovih motora, neće se proslaviti.
To brate, troklipnjaca ponovo jase! :-D
Pozdrav svima iz prekrasnoga Dubrovnika! ;-)
3 cilindra i 1000 kubika u automobilu poput Octavie mi baš ne deluju kao najsrećnija kombinacija.
Nitro
Ovaj motor ima bolje specifiakcije (brzinu i ubrzanje ) od 1,2 TSI.
Oktopod
Neko (kome drug navodno radi u servisu citroena) je pre 2-3 dana ostavio loš komentar za trocilindrični 1,2 e-THP, da znaju da gube ulje, kao i rashladnu tečnost. Svaki nov motor je pun dečijih bolesti ...
Doduše, 1,6 VTi je od "dečijih bolesti" patio do "smrti"
3.9 l na otvorenom, 5.4 u gradu, 0-100 za 9.9.. Nema razloga za sumnju u istinitost specifikacija..
Što se prosečne potrošnje ove Octavije tiče, u ranije objavljenom press saopštenju Škode se kaže i ovo: "potrošnja liftbacka u tzv. novom evropskom voznom ciklusu (NEDC) čini samo 4,5 l/100 km (104 g CO2/km)".
Ovo je objavljeno u saopštenju o Škodama za modelsku godinu 2017. Ako nekoga interesuje, članak je ovde:
https://autoblog.rs/blog/auto/noviteti/2016/05/01/automobili-skoda-za-modelsku-2017.-godinu
Cesto sam vozio Leon 1.2 TSi. To je onaj sa 175 Nm. Vlasnik ga vozio uglavnom po NBGD. Na putnom kompjuteru je bila prosecna potrosnja 11.2 do 11.8 litara, kako kad ga vidim. Tako da stvarno treba verovati VW-u kad kaze da ce u gradu biti 5.4..
Ovamo svi glume patetiku povodom lažiranja podataka o izduvnim gasovima , što budimo realni , i don't give a damn za tim , a lažirani podatci o potrošnji su sasvim ok , čuj 5,4 litre u gradu?!
Jednostavno još uvijek neuhvatljiva cifra za benzince a posebno e u prilično masivnoj Octaviji.
Pri cemu, postoji "teorija" da BC uglavnom laze na manje, tako da.. TSi, hvala lepo.. Ide sasvim lepo. Dobro vuce. Na otvorenom po BC 7.8, do Grcke i nazad. Ali u gradu..
"5,4 litre u gradu" ne može faktički ni dizel C segmenta ( možda može smart, ali nije taj segment )
Ja sam imao prilike da se družim jedno vrijeme sa takvim konceptom (3 klipa+turbo) , ali u manjem automobilu (Clio tCe90) otvorene ceste troši stvarno malo , ispod 5 litara , ali zato u gradu bez minimalno 7 neće da priča , tako da u Octaviji su ovo nebuloze...
Još jedan izdanak aluminijske EA211 familije motora.
Od turbaka:
1.0 I3
1.2 I4
1.4 I4
I nadolazeći 1.5 I4 Atkinson
Atmo:
1.0 I3
1.6 I4
E sada kod 1.5 smanjivali moment no to je Atkinson tako da je tu bitan odziv na gas i niska potrošnja.
No problem kod ovoga 1.0 što je ekstra na papiru no većina se slaže da u praksi 1.2 daje bolji osjećaj na gasu i manju potrošnju.