
Nova generacija Porscheove Panamere je novinarima i večeras i zavnično predstavljena u Nemačkoj, a od 1. oktobra će moći da je vide i posetioci jesenjeg sajma automobila u Parizu. Međutim, nekoliko slika je procurelo u javnost i pre ove promocije pa tajni oko izgleda i nije bilo.

S tim u vezi, budući da se znalo da Porsche ni ovde neće rizikovati sa dizajnom, realno i nije bilo teško zaključiti kako će Panamera II u stvari izgledati. To znači da izgled nije preslikan sa prošlogodišnjeg Mission E concepta jer je ipak zadržan dizajn sličan aktuelnoj generaciji. Dakle, evolucija umesto revolucije.


Takođe, enterijer automobila je moderniji nego kod dosadašnje verzije, sa 12.3-inčnim ekranom osetljivim na dodir.


Za početak su pripremljene tri verzije: Panamerea Turbo, Panamera 4S i Panamera 4S Diesel.


Kao što je bilo i najavljeno, Panamera II je napravljena na MSB platformi, a težina u zavisnosti od verzije iznosi 1870 kg (Panamera 4S), 1995 kg (Panamera Turbo) i 2050 kg (Panamera 4S Diesel).

Što se tiče dimenzija, dužina nove Panamere iznosi 5049 mm, širina 1937 mm, visina 1423 mm, međusoovinsko rastojanje 2950 mm, dok je zapremina prtljažnika 495 litara.


Panamera 4S i 4 S Diesel standardno imaju alu točkove od 19 inča, a Panamera Turbo od 20 inča (opciono i od 21 inča). Treba pomenuti da se kao opcija nudi i kočioni sistem Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).


Panamera Turbo ima 4,0 litarski V8 biturbo motor sa 404 kW/550KS i 770 Nm, do 100 km/h ubrzava za 3,8 sekunde (sa opcionim Launch Controlom za 3,6 sec), može do 306 km/h, dok prosečna potrošnja goriva po fabričkim podacima iznosi 9,3 l/100 km.


Panameru 4S pokreće 2,9 litarski šestocilindrični benzinac sa 324 kW/440KS i 550 Nm, do 100 km/h stiže za 4,4 sekunde (sa Launch Controlom za 4,2 sec), može do 289 km/h, a troši 8,1 l/100 km.

Na kraju, Panamera 4S Diesel ima 4,0 litarski V8 dizelaš sa 310 kW/422KS i 850 Nm, ubrzanje od 0 do 100 km/h je 4,5 sekunde (4,3 sekunde sa Launch Controlom), najveća brzina iznosi 285 km/h, a po fabričkim podacima potrošnja je 6,7 l/100 km.

Sve tri verzije imaju PDK menjač sa osam stepeni, a pogon je na sva četiri točka. Treba reći i da je Panamera Turbo nemačku stazu Nirburgring prešla za 7 minuta i 38 sekundi.

Što se cena tiče, one u Nemačkoj počinju od 113.027 evra za Panameru 4S, zatim sledi Panamera 4S Diesel sa cenom od 116.954 evra i Panamera Turbo koja košta 153.011 evra.
Ivan Mitić – Autoblog.rs



2 tone,550 ks a ring prolazi za samo 7:38. Impresivno. Evolucija dizajna,sto se i ocekuje od njih. Sve prva liga.
Prelaz sa haube na krov, tj taj tu deo je srazmeran nekako i prekopiran sa prvog modela.
Slicno su grbavi. Ali je poboljsan zadnji deo sto se grbavosti tice.
Ocekivao sam i vecu evoluciju prednjih svetala, neku ostriju varijantu.
Sve ostalo na svom mestu
Moze se reci da je sad savrsena. Nema vise one grozne siluete a enterijer (iako mi nedostaju dugmici) perfektan.
Mislim da Maserati i sl. sportske limuzine treba dobro da se preispitaju...
Štopovi lepši, manje grbava, elegantnija je, farovi glomazni napred, enterijer lepši u prethodnoj.
Bolje izgleda, naglašeni bokovi pozadi, ali i dalje ima lepših.
S preda mi je kao restilizovan stari model. Nije mi bum efekat kao prva, previse mi lice nekako, ali je lepsa u svakom smislu. Odlican restajling haha. Unutra predobra!!
@Milan
Moguce da je ovaj Audijev motor iz sadasnjeg A8 samo pojacan sa 385 ks na 422. Jer SQ7 ima elektricni kompresor i 435 ks i 900 Nm.
@ bmw series 5
Ako si gledao video sa 'ringa onda si valjda uočio roll-cage i semi-slick gume.
Vrh limuzina a takva je i cena... 4S je skoro celih 200kg lakša od dizela pa očekujem da je dosta živahnija po krivinama... A ko ima toliko para, ne interesuje ga mnogo da li je potrošnja 6.7 ili 8.1L/100km. A i registracija 4S je jeftinija zbog manje kubikaže... Eh da mi je samo još tih 113k evra. :)