home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Jedan od zanimljivijih noviteta predstojećeg salona u Parizu (1. do 16.10. 2016.) je Opel Ampera-e, električni sub-compact, dakle model između niže i kompaktne klase.

Po istom receptu se 2010. počeo proizvoditi Chevrolet Volt, a godinu kasnije evropski blizanac Opel Ampera. Među brojnim priznanjima i titulama (2009 Green Car Vision Award, 2011 Green Car of the Year, 2011 North American Car of the Year, 2011 World Green Car…) osvojili su i titulu Evropskog automobila 2012. godine.

Najvažnije karakteristike Opel Ampera-e modela su impresivne, do stotke ubrzava za samo 7,1 s, a od 80 do 120 km/h za 4,5 sekundi. Autonomija, odnosno domet s jednim punjenjem, iznosi 320 km. To je trenutano rekord među električnim vozilima, a umerenom vožnjom je moguće i 400 km.

Budući da, uprkos visokoj tehnologiji, paket litijum-jonskih baterija s elektronskim sistemom upravljanja ima masu 430 kg, bilo je potrebno mnogo da se ispune svi funkcionalni i bezbednosni kriterijumi, uz ukupnu masu koja nije previsoka. Postignuto je 1624 kg, što je bilo moguće velikim udelom aluminijuma, magnezijuma i kompozitnih materijala u konstrukciji.

Baterije su smeštene u podu, pa je promišljenom, kvazi-monovolumenskom koncepcijom i međuosovinskim rastojanjem od 2601 mm obezbeđen pristojan komfor za pet osoba i prtljažnik od 478 litara. Nevelika masa (za električni auto s moćnim baterijama) uz snažan elektromotor, AC s permanentnim magnetom, snage 150 kW/204KS, a pogotovo najvećim obrtnim momentom od 360 Nm koji razvija već od nula obrtaja, moguće su ubedljive performanse.

Opel Ampera-e, naravno, ubedljivo će osvojiti pet zvezdica za bezbednost po Euro-NCAP testu, a nudi i najveći stepen elektronske i informatičke umreženosti (Apple Carplay, Android Auto…), uključujući i kamere za 360-stepeni pregled oko auta.

Baterije se pune normalnim 3-faznim punjačem za devet sati, a brzim, na 80 posto kapaciteta, za sat vremena. Prvi primerci se na evropskom tržištu očekuju početkom 2017., a cena u Nemačkoj će biti oko 35.000 evra. Kupci će, naravno, moći da računaju i na subvencije.

Izvor: Automobili.ba

Foto: Opel



čitanja : 1008



Komentari

Osnovni problem, bas kao i Leaf je sto ne izgleda kao vozilo od 40 hiljada. Tesla III izgleda kao mini Panamera. GM(a i svi ostali) bi da prodaju elektro vozila, ali novim kupcima, ne nekome ko bi kupio elektro model umesto nekog drugog u gami istog proizvodjaca. BMW je to vrlo uspesno resio dizajnom koji je neobican, i potpuno drugacije atraktivan od ostatka game. Gm je napravio vozilo koje izgleda kao da kosta 20000 i manje, to ne ide. Sta je sa sjanim dizajnom koncepta? Ovo je ko napumpani Spark.

Autor Fordovac 13 Sep 2016, 23:21

Ne mora da liči na Enterprajz da bi bio elektroauto. Ima ljudi koji ne žele da se vidi da imaju skup auto.
Meni je veći problem trajnost baterija. Koliko traju i pošto je zamena?

Autor Berik 13 Sep 2016, 23:38

Tacno. Tesla ne lici na Enterprajz, ali izgleda atraktivno.

Ima ljudi koji ne zele da se hvale, i oni kupuju Volvo ili Audi. Leaf izgleda kao svemirski brod, ali i dalje izgleda jeftino. Shvatam da je Bolt vozilo za mase, ali naprosto te iste mase nece da daju 40 hiljada na ovo, kad je tu x1 za iste pare. Mislim da ce prodaja ici dobro, jer je jedini i ni zbog cega drugog(bas kao sto je bio slucaj sa Leafom, malo sutra bi se prodavao da je tu Tesla model III).

Autor Fordovac 14 Sep 2016, 00:23