
Nakon što su još juče procurele prve fabričke slike novog Audija A1, Nemci su danas ovaj automobil i zvanično predstavili novinarima.

Audi je inače još ranije najavio da će se nova generacija ovog njihovog gradskog premium modela proizvoditi u Seatovoj Martorell fabrici u Španiji, za razliku od dosadašnje generacije A1 koja se pravila u VW fabrici u Briselu.

Poput drugih proizvođača i njihovih modela B segmenta, i Audi će novi A1 ponuditi samo u Sportback varijanti sa 5 vrata, a po najavama to je dinamičniji i komforniji automobil u odnosu na dosadašnji model.

U paleti su benzinske verzije, i to A1 25 TFSI sa 1,0 litarskim trocilindričnim agregatom sa 95KS i 175 Nm, pa A1 30 TFSI sa istim motorom ali sa 116KS i 200 Nm, sledi A1 35 TFSI sa 1,5 litarskim četvorocilindrašem koji razvija 150KS i 250 Nm, kao i A1 40 TFSI sa 2,0 litarskim motorom koji ima 200KS i 320 Nm obrtnog momenta. U zavisnosti od motora, ugrađivaće se 6-stepeni manuelni menjač, kao i DSG menjači sa 6 ili 7 stepeni.
Sledeće godine takođe stiže i sportska verzija S1 koja će raspolagati sa 250KS.


Takođe, novi A1 je dobio i Virtuelni kokpit, Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink i unapređenu verziju MMI infotainment sistema. Standardno će se ugrađivati 8.8-inčni MMI Touch infotainment sistem, dok će top verzije imati veći 10.1-inčni ekran.

Naravno, podrazumevaju se i brojni sistemi asistencije vozaču, od automatskog kočenja u gradu, adaptivnog tempomata, sistema za upozorenje o napuštanju kolovozne trake...

Takođe, kao opcija će se nuditi i S Line paket za atraktivniji izgled eksterijera (izmenjeni prednji branik sa većim otvorima za vazduh, veći zadnji krovni spojler...).

Novi A1 je i nešto veći od dosadašnje generacije (dužina sada iznosi 403 cm, širina 174 cm, visina 140 cm), dok je zapremina prtljažnika povećana sa 270 na 335 litara (1.090 litara sa oborenim zadnjim sedištima). Ovde i podatak da su točkovi u zavisnosti od verzije od 15 do 18 inča.


Novi A1 će se u prodaji naći od oktobra, a cene u Nemačkoj će se u zavisnosti od verzije kretati od oko 17.000 do 30.000 evra.
Ivan Mitić – Autoblog.rs