
Audi je u proteklom periodu već promovisao više noviteta (Q8, novi A1 Sportback, obnovljeni A4 i doterani TT) ali pre odlaska na odmor ljudi iz Audija će predstaviti i potpuno novi Q3 druge generacije (prva generacija je inače prodata u 1.1 milion primeraka).

Što se dimenzija tiče, novi Q3 je 97 mm duži od dosadašnjeg (sada 4485 mm), 18 mm je širi (1849 mm), 5 mm niži (1585 mm), međuosovinsko rastojanje je produženo za 78 mm, dok su točkovi od 17 do 20 inča.

Podrazumeva se i više mesta u unutrašnjosti (posebno za putnike pozadi), kao i veliki prtljažnik od 530 litara (675 litara kada se klizna zadnja klupa pomeri unazad i 1.525 litara sa oborenim zadnjim sedištima).

Treba pomenuti i LED svetla, digitalnu instrument tablu (od 12.3 inča), 8.8-inčni infotainment displej (kao opcija će se nuditi i 10-inčni), standardni Apple CarPlay i Android Auto, dva USB porta napred i dva pozadi, Wi-Fi hotspot, kao i sistem automatskog kočenja, adaptivni tempomat, sistem za održavanje vozila u kolovoznoj traci...

Ističu se i automatsko podešavanje amortizera kao i "Dynamic Handling System" sa šest modova (Auto, Comfort, Dynamic, Offroad, Efficiency i Individual).


35 TFSI
- 1.5 litarski benzinac sa deaktivacijom cilindara
- 150KS i 250 Nm
- Prednji pogon
- Sedmostepeni S-tronic menjač (manuelni stiže kasnije tokom 2018.)
40 TFSI
- 2.0 litarski benzinac
- 190KS i 320 Nm
- Quattro pogon na sva četiri točka
- Sedmostepeni S-tronic menjač
45 TFSI
- 2.0 litarski benzinac
- 230KS i 350 Nm
- Quattro pogon na sva četiri točka
- Sedmostepeni S-tronic menjač
35 TDI
- 2.0 litarski dizelaš
- 150KS i 340 Nm
- Quattro pogon na sva četiri točka (verzija sa prednjim pogonom uskoro nakon lansiranja)
- Šestostepeni manuelni menjač (S-Tronic uskoro nakon lansiranja)
Audi planira i 2.0 litarski dizel motor sa 190KS (oznake te verzije će verovatno biti 40 TDI) a koji na tržište stiže brzo nakon lansiranja ostalih verzija.


U vezi sa mestom proizvodnje, treba podsetiti na raniju vest u kojoj se kaže da će se nova generacija gradskog modela A1 od ove godine proizvoditi u Seatovoj Martorell fabrici u Španiji, za razliku od dosadašnje generacije A1 koja se pravila u VW fabrici u Briselu. To će dovesti i do povećanja broja zaposlnih u fabrici u Španiji, ali i do prebacivanja proizvodnje Audija Q3 iz Martorella u Audi fabriku Györ u Mađarskoj.

Auto Bild procenjuje da će novi Q3 u Nemačkoj startovati po ceni od nepunih 30.000 evra za baznu verziju, dok prodaja tamo startuje u novembru.
Ivan Mitić – Autoblog.rs