
Ford je do sada već predstavio više verzija nove, četvrte generacije Focusa (napravljen na novoj C2 platformi), ali je najatraktivnije varijante ostavio za kraj.
Tačnije, stižu još Focus ST i Focus RS, pri čemu će prvi pred kupce novi Focus ST koji je sada i zvanično pred nama.

U odnosu na regularni hatchback, novi Focus ST je dobio i aero body kit (izmenjeni prednji branik sa spojlerom i saćastim otvorima za vazduh, zadnji krovni spojler, zadnji difuzor...), modifikovano oslanjanje, sportski izduvni sistem sa dve izduvne cevi, jače kočnice, veće alu točkove, kao i doterani enterijer (Recaro sportska sedišta sa ST logom, kožni volan, kontrastni šavovi, sportske pedale...).

Kupcima novog Focusa ST će se nuditi jedan benzinski i jedan dizel motor, uz napomenu iz Forda da ovi unapređeni agregati nude 12 i 17 posto više obrtnog momenta u odnosu na raniji model.

Tako će se pod haubom naći 2,3 litarski četvorocilindrični turbo benzinac sa 280KS i 420 Nm obrtnog momenta (u paru sa 6-stepenim manuelnim ili opcionim 7-stepenim automatskim menjačem) i 2,0 litarski turbo dizelaš sa 190KS i 400 Nm (takođe u paru sa 6-stepenim manuelnim ili 7-stepenim automatikom).

Benzinska verzija od 0 do 100 km/h ubrzava za manje od 6 sekundi.
Treba pomenuti i elektronski diferencijal s ograničenim proklizavanjem (kod benzinske verzije), kao i torqe vectoring diferencijal za dizel verziju.
Biće dostupan i Launch Control, i to uz Performance Pack kod benzinske verzije.

Takođe, u ponudi će biti i brojni bezbednosni i sistemi asistencije vozaču. Ovde treba pomenuti adaptivni tempomat sa Stop & Go sistemom, prepoznavanje saobraćajnih znakova i zadržavanje vozila u kolovoznoj traci.
Tu su i sistem za upozorenje na vozilo u mrtvom uglu, sistem aktivne asistencije kod parkiranja, Head-up displej, detekcija pešaka i biciklista, Apple CarPlay i Android Auto...
Preodaja novog Focusa ST u Evropi će startovati na leto, dok će cene biti saopštene naknadno.
Ivan Mitić – Autoblog.rs