
Manifattura Automobili Torino (MAT) pokreće proizvodnju modela Stratos, naslednika legendarnog Lančinog automobila koji je '70-ih „žario i palio“ svetskom reli scenom
Gotovo 10 godina unazad, priča se o nasledniku legendarnog modela Lancia Stratos, automobilu ispred svog vremena, koji je tokom druge polovine '70-ih bio apsolutni gospodar reli takmičenja, a koji od svog „penzionisanja“, nije dobio adekvatnu zamenu.

Prvi prototip je debitovao 2010. godine, kojeg je finansirao Michael Stoschek i njegov sin Maximilion, a u dizajnu automobila učestvovala je i dizajnerska kuća Pininfarina. Godine 2018. relativno nepoznata kompanija MAT (Manifattura Automobili Torino) otkupila je prava na proizvodnju. Ovih dana, za sve ljubitelje ovog kultnog automobila stiže lepa vest da MAT startuje sa proizvodnjom novog Stratosa, koja će biti limitirana na svega 25 primeraka. Inače, novi Stratos kao „donora“ koristi Ferrari F430, što će reći da za svaki novi Stratos, treba „uništiti“ jedan F430.

Automobil će pokretati Ferrarijev 4,3-litarski F136 V8 motor, a u odnosu na F430, novitet je lakši za oko 80 kilograma usled obilne upotrebe ugljeničnih vlakana, dok je međuosovinsko rastojanje skraćeno za čak 200 milimetara, kako bi se koliko-toliko zadržale proporcije originalnog modela. Kako se navodi, motor će oslobađati 540 konjskih snaga, što će biti sasvim dovoljno da novi Stratos, od 0 do 100 km/h stigne za 3,3 sekunde dok će maksimalna brzina biti limitirana na 275 km/h.

Zvaničan debi novi Stratos bi trebalo da ima na Salon Prive, koji će se od 23. do 26. septembra održati u Blenheim palati, nedaleko od grada Oxford, u Velikoj Britaniji.
Izvor: Topspeed.rs
Foto: MAT