
Fotografije ogromnog ekrana "Hyperscreen" od 56 inča Mercedesa EQS, koji se proteže celom širinom kokpita, već smo imali priliku da vidimo, a danas je Mercedes premijerno predstavio i luksuznu krstaricu. Reč je o prvoj električnoj limuzini marke iz Štutgarta i prvoj električnoj limuzini visoke klase uopšte.

Generalno, cilj Mercedesove Ambition 2039 inicijative je da do početka 2030. godine polovina vozila koje prodaje ima električne pogonske sisteme, drugim rečima, potpuno električne automobile i plug-in hibride, pa je u svetu automobilske industrije danas EQS definitivno glavna vest. Kako piše Jutarnji.hr, to je limuzina kojom je redefinisan Mercedesov asortiman luksuznih vozila, a korišćenjem materijala koji štede resurse, poput podnih prostirki od recikliranog prediva, glavni cilj novog EQS-a je održivost.

Za početak EQS je postavljen na potpuno novu MEA (Modular Electric Architecture) platformu samo za električne automobile jer nije dovoljno kombinovati kvalitete postojeće S klase i novih tehnologija automobila s nula emisija da biste dobili luksuz, udobnost, pomoćna sredstva u vožnji i najnoviju generaciju MBUX Hyperscreen infotainmenta. Nova platforma Mercedesu EQS obezbeđuje pogon na zadnje točkove kao i varijantu pogona na sve točkove 4Matic, uz puno snage, udobnosti, stila i bezbednosti, sve što je Mercedes oduvek garantovao.

Dugotrajna saradnja stručnjaka za aerodinamiku s dizajnerima je rezultirala najboljom vrednošću koeficijenta otpora vazduha. Vrlo dobre rezultate postiže i u obnavljanju energije, a to je postignuto kočenjem bez upotrebe papučice.

Prvi model 450+ nudi maksimalni domet od 770 kilometara i ukupnu snagu do 385 kW, što su odlične vrednosti za veliku limuzinu iz segmenta S-klase. U kraćoj budućnosti očekuje se i verzija visokih performansi sa snagom od 560 kW, koji će uz električni pogonski sklop (eATS) na zadnjoj osovini imati još jedan i napred.

Za veliki domet je zaslužna nova generacija baterije, zbog čega EQS ima 26 posto veći udeo iskoristive energije od modela EQC. Baterija se može puniti snagom do 200 kW na brzim punjačima, što znači da ćete za 15 minuta za EQS-om moći da vozite 300 kilometara. Na konvencionalnim punjačima ili kod kuće, s ugrađenim punjačem, EQS se može puniti snagom do 22 kW. Proces punjenja koristi 'Mercedes me Charge' uslugu, koja garantuje punjenje energijom iz obnovljivih izvora. Punjenje se odvija na principu Plug & Charge. Novi EQS dolazi i s godinu dana besplatnog korišćenja mreže brzih punjača, koja se sastoji od 500.000 lokacija u 31 državi, od kojih je preko 200.000 u Evropi.

Još jedna od inovacija EQS-a je sistem navigacije koji koristi 'Electric Intelligence' funkciju koja uključuje samostalno izračunavanje potrošnje energije i planiranje najbrže rute do stanica za punjenje. Kompletno je osvežen i infotainment sistem koji se proteže na zakrivljenom 12,3-inčnom ekranu ('MBUX Hyperscreen'). Sistem po prvi put preuzima i aktivira ažuriranja bežičnim putem (over-the-air updates – OTA) i omogućava da se od početnog konfigurisanja određene EQS-ove funkcije prilagode ličnim željama vlasnika, a dostupne će biti i pretplate, privremene aktivacije i besplatne faze testiranja funkcija.

Pažnja je posvećena i kvalitetu vazduha unutar kabine EQS-a. Sistem 'ENERGIZING AIR CONTROL PLUS' koristi senzore i ima visok nivo filtriranja čime blokira nepoželjne supstance koje mogu ući s spoljašnjim vazduhom, a premaz od aktivnog uglja smanjuje nivo sumporovog dioksida, azotnih oksida i drugih mirisa. Ako je kvalitet vazduha nizak, sistem će sam preporučiti zatvaranje određenih prozora na automobilu.

Jedna od opcija su i automatska comfort vrata, koja će prilikom prilaska automobilu izvući kvaku vrata, a zatim, ako se još približite, automatski otvoriti vrata. EQS ima više od 350 senzora koji prate razne stvari poput udaljenosti, brzine, ubrzanja, uslova rasvete i slično. Na neki način, može se reći da inteligentni EQS ima "mozak", tj. kontrolne jedinice koje uz pomoć raznih algoritama brzo donose odluke, a EQS može i samostalno da uči na osnovi novih iskustava.

Moguće je postaviti i individualne akustičke postavke, a 'zvučna iskustva' ('Sound Experiences), koja se mogu uključiti na centralnom ekranu, uključuju Burmester surround sistem, Silver Waves i Vivid Flux. 'ENERGIZING COMFORT' sistem je dopunjen s tri 'NATURE' programa koji su namenjeni kako bi obezbedili realistično zvučno iskustvo: Forest Glade, Sound of the Sea i Summer Rain.

Standardno upravljanje na zadnjoj osovini uključuje ugao zakretanja do 4,5 stepeni, a moguće je naknadno aktivirati i ugao zakretanja do 10 stepeni putem OTA-e. Ova karakteristika omogućava limuzini dugačkoj preko pet metara krug okretanja od 10,9 metara, što je jednako mnogim modelima iz kompaktne klase.
Mnogi od ukupno 350 senzora rade za sistem parkiranja, a EQS je moguće parkirati putem pametnog telefona koristeći 'Remote Parking Assist' funkciju. Moguće je automatsko parkiranje vozila putem 'INTELLIGENT PARK PILOT' funkcije, a ako to nacionalni propisi dozvoljavaju, EQS može automatski da se parkira i izađe s parkinga bez vozača za volanom. 'DRIVE PILOT' je opcionalan, a omogućava autonomni režim vožnje do 60 km/h, međutim, u početku će biti dostupan samo u Nemačkoj. Najnovija generacija sistema pomoći u vožnji uključuje razne funkcije podrške vozaču, poput 'ATTENTION ASSIST'-a koji analizira pokrete zenica vozača koristeći kameru u ekranu.
Ključne karakteristike prednjeg kraja su duboka crna maska hladnjaka ('Black panel') iznad koje se proteže svetlosna traka, spajajući prednja svetla. A već ekskluzivni dizajn može da se dodatno unapredi, tako da kao opciju možete izabrati trodimenzionalni uzorak zvezde koji dolazi iz paketa spoljašnjih detalja 'Electric Art'. Inovativna prednja svetla su napravljena od svetlosnog modula s tri diode koriste 'DIGITAL LIGHT' tehnologiju, koja omogućava projekciju putanji ili znakova na putu.
Definitivno, Mercedes EQS baš kao i do sada svaka nova S klasa želi da bude najbolji i najnapredniji automobil na svetu, a već je poznat i start prodaje: počinje 15.06. ove godine, a prvi primerci u salonima se očekuju u novembru s tim da cene za sada još nisu poznate.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Mercedes
Video: Mercedes, Engadget, Edmunds, Autogefuhl, Motor1