
Ferrari je još u aprilu objavio prve zvanične slike najnovije verzije modela 812 Superfast, a koja je do danas bila poznata samo po internoj oznaci 812 Versione Speciale.

Na današnjoj fabričkoj premijeri je konačno saopšteno i njegovo komercijalno ime - Ferrari 812 Competizione, pri čemu je istovremeno predstavljena i otvorena varijanta Ferrari 812 Competizione A sa targa krovom od ugljeničnih vlakana (A od Aperta – "otvoreno").

U oba slučaja se naravno radi o ograničenoj seriji.


Kako bilo, 812 Competizione se u odnosu na standardni 812 Superfast razlikuje po izmenjenom zadnjem delu sa aluminijumskim panelom i aerodinamičkim elementima od ugljeničnih vlakana, kao i po upadljivijem prednjem spojleru, bočnim otvorima za vazduh iza zadnjih točkova, zadnjem difuzoru, drugačijim izduvnim cevima i žutoj trkačkoj traci na gornjem delu automobila kod Coupe verzije.


Takođe, za 812 Competizione su predviđeni i upravljanje na sva četiri točka, nova verzija Slide Slip Control dinamičkog sistema vozila i 7-stepeni F1 DCT menjač.

Zahvaljujući upotrebi ugljeničnih vlakana 812 Competizione je sa svojih 1487 kg lakši od standardnog 812 Superfasta (taj ima 1525 kg).


Standardni 812 Superfast pokreće 6,5 litarski V12 motor sa 800KS, dok isti V12 agregat u 812 Competizione raspolaže sa 830KS (što znači da odnos težina/snaga iznosi 1.79 kg/KS).

Što se dimrenzija tiče, Ferrari 812 Competizione je dugačak 4696 mm, širok 1971 mm, visok 1276 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2720 mm.

Točkovi su od 20 inča, gume 275/35 ZR20 napred i 315/35 ZR20 pozadi, dok se za zaustavljanje brine kočioni sistem sa diskovima 398 mm napred i 360 mm pozadi.

Ovde i podatak da je 812 Competizione fabričku test stazu Fiorano prešao za 1 minut i 20 sekundi.
Biće proizvedeno samo 999 primeraka u Coupe izdanju i 599 primeraka Competizione A verzije.
812 Competizione u Italiji košta 499.000 evra, dok Competizione A ima cenu od 578.000 evra.
Isporuke prvim kupcima će početi u prvom kvartalu 2022. godine, odnosno od četvrtog kvartala u slučaju Competizione A verzije.
Ivan Mitić – Autoblog.rs