
Nedavno je Dacia fabrika Mioveni u Rumuniji proizvela 2.000.000-ti primerak SUV modela Duster, pri čemu je više od 93% sa Dacia značkom a ostatak nosi Renault logo.

Ovde treba podsetiti da je Duster prve generacuje predstavljen u martu 2010. godine, dok je aktuelna druga generacija promovisana u septembru 2017.

Duster se iz Miovenija izvozi u 44 zemlje, a proizvodi se oko 930 primeraka dnevno (više od 90% se izvozi).

Ipak, u Daciji (odnosno Renautu) su procenili da je sada pravo vreme da se ovaj popularni SUV modernizuje kako bi i dalje ostao konkurentan.

Uz vizuelne promene (izmenjena prednja maska, branici, prednja i zadnja svetla, LED dnevna svetla, doterana hauba, drugačiji alu točkovi od 16 i 17 inča, novi zadnji spojler), obnovljeni Duster je dobio i širu paletu boja (uključujući Arizona Orange boju), modenizovanu unutrašnjost (sa novim infotainment sistemom sa 8.0-inčnim ekranom osetljivim na dodir, novim naslonima za glavu, kvalitetnijim materijalima, širim naslonom za ruke napred), kao i dva USB porta i Android Auto i Apple CarPlay kod skupljih varijanti.

U gami se nalazi i benzinski motor TCe150 i u paru sa 6-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom i prednjim pogonom. Takođe, i dalje će se u ponudi nalaziti verzije sa 4x4 pogonom (sada emituju skoro 6 g CO2 manje po km).

TCe 150 benzinac je dostupan i sa 4x4 pogonom, uz 6-stepeni manuelni menjač. Ovaj manuelni menjač dolazi i u verzijama sa benzoinskim motorima TCe 90 i TCe 130. U paleti je i dCi 115 dizelaš, uz 6-stepeni manuelni menjač i sa pogonom na prednje ili sva četiri točka.
Sem toga, kupci će moći da izaberu i Duster ECO-G 100 koji ima 50-litarski TNG rezervoar (na mestu rezervnog točka).

Prodaja obnovljenog Dustera II startuje u septembru, a cene će biti nešto veće nego kod sadašnje verzije.
Na kraju, ovako doterani Duster treba da izdrži na tržištu do pojave potpuno nove, treće generacije koja se očekuje tokom 2024. godine.
Ivan Mitić – Autoblog.rs