home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Škoda Karoq

Četiri godine nakon lansiranja, ŠKODA KAROQ je inovirana: češki proizvođač automobila je osvežio svoj drugi SUV model kako bi osigurao njegov kontinuiran uspeh. Pored još prefinjenijeg dizajna, ažuriranje donosi održive materijale, novu tehnologiju i efikasnije motore iz aktuelne EVO generacije. Nadmašen samo modelom OCTAVIA, KODIAQ-ov manji brat bio je drugi najprodavaniji ŠKODA model u 2020. godini, kao i u prvih šest meseci 2021. godine.

Svež dizajn, poboljšana aerodinamika i održivi materijali u unutrašnjosti

ŠKODA AUTO je nastavila da razvija svoj dizajnerski jezik za redizajnirani KAROQ, čineći SUV još upečatljivijim. Šira, sada šestougaona ŠKODA rešetka, tanji farovi kao i zadnja svetla i aerodinamički optimizovani aluminijumski točkovi sa crnom plastičnom Aero oblogom stvaraju sveže vizuelne elemente. Novi točkovi, rebra zadnjeg stakla i novi zadnji spojler poboljšavaju aerodinamiku automobila dok smanjuju emisiju CO₂. Unutrašnjost ima nove presvlake koje, kao opcija, mogu biti napravljene od održivih materijala. Nova tehnologija – kao što su full-LED matrix farovi i prošireni asortiman asistencija – takođe debituje u asortimanu. Pet efikasnih motora iz EVO generacije Volkswagen grupe zaokružuju ažuriranje modela KAROQ. Dva dizel motora i tri benzinska isporučuju izlaznu snagu u rasponu od 81 kW (110 KS) do 140 kW (190 KS). Motor 2.0 TSI koji proizvodi 140 kW rezervisan je za KAROQ SPORTLINE i isključivo sa pogonom na sve točkove. Motor 2.0 TDI sa snagom od 110 kW dostupan je sa pogonom na prednje ili sva četiri točka.

Škoda Karoq

Lansiran 2017. godine, KAROQ je bio drugi SUV češkog proizvođača automobila. Nudeći veliku količinu prostora, visok nivo praktičnosti i odličnu vrednost za novac, ispunjava obećanje brenda. KAROQ se proizvodi u Češkoj, Slovačkoj, Rusiji i Kini, a dostupan je u 60 zemalja.

Škoda Karoq

Eksterijer: upečatljiv prednji deo i redizajnirana svetla

Upečatljiviji, izduženiji i aerodinamičniji: ažurirani KAROQ karakteriše prefinjen ŠKODA SUV dizajnerski jezik. Kao i kod drugih modela češkog brenda, sada ima širu, šestougaonu ŠKODA rešetku, koja - zajedno sa novim prednjim delom automobila - čini da KAROQ izgleda robustnije. Prednja svetla su tanja, kao i zadnja svetla, i imaju klaster dizajn sa četiri svetla, koji je sada dostupan i sa full-LED Matrix tehnologijom. Duži zadnji spojler, prednji deo sa vazdušnim zavesama, aerodinamički optimizovani donji poklopci rezervoara za gorivo i nove aluminijumske felne prečnika 17, 18 ili 19 inča pomažu u smanjenju otpora automobila za više od 9%, a koeficijent otpora (cd) je smanjen na 0,30. Ovo čini model KAROQ jednim od najaerodinamičnijih automobila u svom segmentu.

Škoda Karoq

“Oliver Stefani, rukovodilac ŠKODA sektora za dizajn, rekao je: „Obnovljeni KAROQ sada deluje mnogo samouverenije. Šira, šestougaona ŠKODA rešetka i novi branik čine prednji deo zapanjujućim. Pored toga, tanji, restilizovani LED farovi sa klaster dizajnom sa četiri svetla daju automobilu dinamičniji izgled. Redizajnirana zadnja svetla naglašavaju ovaj izgled, dok novi zadnji spojler čini KAROQ dužim.”

Restilizovani i izvajani branik je u boji karoserije, dok široki donji usisnik vazduha dolazi u dizajnu sa kristalnim mrežastim efektom. Završni detalji u obliku slova L na bočnim stranama naglašavaju vazdušne zavese, dok robustni crni spojler upotpunjuje prednji deo. Vazdušne zavese usmeravaju vazduh kroz bočne strane prednjeg branika, kao i kroz točkove, smanjujući otpor i poboljšavajući protok vazduha. Da bi se smanjio otpor podvozja, KAROQ sa pogonom na sve točkove sada dolazi sa aerodinamički optimizovanim podlogama rezervoara za gorivo, koji takođe pokrivaju zadnju osovinu.

Novi, tanji farovi sa full-LED Matrik tehnologijom kao opcija

Znatno tanji farovi protežu se do ŠKODA rešetke. Redizajnirana dnevna svetla, koja su sada podeljena na dva dela, dodatno naglašavaju dinamičan izgled automobila. Za opcione vrhunske farove, ŠKODA po prvi put nudi full-LED Matrix tehnologiju za KAROQ. Ovde su dva LED modula raspoređena jedan iznad drugog. Oni obezbeđuju kratka i duga svetla i stvaraju jasnu grupu sa četiri svetla, posebno u režimu vožnje u mraku. Čak i početni KAROQ standardno dolazi sa LED modulima u gornjem faru, sa posebnim svetlom za maglu u donjem kućištu.

Novi zadnji deo automobila i oštrija LED zadnja svetla

Redizajnirani zadnji deo modela ŠKODA KAROQ sada krasi produženi spojler u boji karoserije, koji čini da vozilo izgleda duže kada se gleda sa strane. Zajedno sa bočnim rebrima, kao što se vidi u konstrukciji aviona, spojler smanjuje turbulenciju vazduha pozadi, poboljšavajući aerodinamiku automobila i smanjujući njegovu emisiju CO₂. Restilizovana zadnja strana je u boji karoserije ispod utovarnog praga, a robustni crni plastični zadnji difuzor ima upečatljiv izvajan oblik. ŠKODA dizajneri su preuredili i zadnja svetla. Sada su oštrija i standardno dolaze sa full-LED tehnologijom. Od nivoa opreme Ambition, imaju dinamičke indikatore i animirani efekat dobrodošlice. Detalji dizajna tipični za brend ŠKODA uključuju kristalne elemente i prepoznatljivi svetlosni klaster u obliku slova C.

Škoda Karoq

Nove Aero aluminijumske felne i dve nove boje

Postoji izbor od devet boja karoserije za obnovljeni ŠKODA KAROQ, sa dve metalik boje, Phoenix narandžastu i Graphite sivu, koje debituju u asortimanu. Aerodinamika je poboljšana sa tri nove aluminijumske felne: dve - Scutus (17 inča) i Sagitarius (19 inča) imaju crnu plastičnu Aero oblogu koja smanjuje turbulenciju vazduha. Aerodinamične Miram aluminijumske felna od 18“ su takođe aerodinamički optimizovane. Style paket opreme dolazi sa Scutus felmana kao standard, dok su Miram i Sagitarius Aero točkovi opcioni.

Tri nivoa opreme i SPORTLINE verzija

Novi ŠKODA KAROQ dostupan je u Active, Ambition i Style nivoima opreme i kao SPORTLINE verzija. Ovaj model ima crni paket kao standard, sa sjajno crnim krovnim šinama i prozorskim okvirima. Novi KAROQ je dugačak 4.390 mm i širok 1.841 mm. Pogon na prednje točkove ima međuosovinsko rastojanje od 2.638 mm, dok međuosovinsko rastojanje sa pogonom na sve točkove iznosi 2.630 mm.

Kapacitet prtljažnika je isti kao i kod prethodnog modela: 521 l sa sedištima u osnovnom položaju i 1.630 l kada su preklopljena. Sa VarioFlex sedištima, prtljažnik može da primi 588 l, odnosno 1.605 l sa oborenim naslonima zadnjih sedišta i 1.810 l sa uklonjenim zadnjim sedištima.

Enterijer: više održivosti i dodatnog komfora

Unutrašnjost obnovljenog KAROQ-a je još održivija i udobnija. Novi, opcioni Eko paket uključuje presvlake sedišta od veganskih i recikliranih materijala, dok poboljšano LED ambijentalno osvetljenje i nove ukrasne trake na instrument tabli i oblogama vrata stvaraju nove vizuelne efekte. Kao opcija, sedište suvozača sada može da bude opremljeno i elektronskim podešavanjem.

“Oliver Stefani, rukovodilac ŠKODA sektora za dizajn, rekao je: „Zahvaljujući redizajniranim ukrasnim oblogama i presvlakama sedišta, unutrašnjost modela KAROQ ima svež, moderan izgled, a automobil sada ima i dodatne karakteristike udobnosti. Poseban naglasak je novi Eko paket, kod koga smo se fokusirali na upotrebu veganskih i recikliranih materijala. Presvlake sedišta su, na primer, napravljene od PET boca.”

Škoda Karoq

Sa Eko paketom, ŠKODA nudi posebno održivu specifikaciju za redizajnirani KAROQ: presvlake sedišta uključuju detalje koji su napravljeni od veganskih materijala nalik koži i nasloni za ruke specifični za opremu su napravljeni od Suedia (microsuede) - isključivo u Mocca Brown. Nisha dekorativni ukrasi na vratima imaju mekanu površinu, dopunjeni su poboljšanim LED ambijentalnim osvetljenjem, koje sada osvetljava panele prednjih i zadnjih vrata u jednoj od deset opcija boja i prostor za noge u beloj boji. Na zahtev, ovo je takođe dostupno kao samostalna funkcija odvojeno od Eko paketa. Specifikacija Ambition može se naručiti sa „Unique Chrome“ oblogom na instrument tabli, dok se Piano Black ukrasi mogu naći u Style paketu opreme. Paneli na vratima sada imaju oksidnu poprečnu liniju (Ambition) ili dizajn Linear Diamonds koji je mek na dodir (Style). U KAROQ SPORTLINE verziji, unutrašnjost karakterišu obloge vrata u karbon dizajnu, sportska sedišta sa integrisanim naslonima za glavu i multifunkcionalni trokraki sportski volan.

Povećana udobnost zahvaljujući novim funkcijama sedišta

Pored novih dekorativnih elemenata i presvlaka, redizajnirani ŠKODA KAROQ nudi povećanu udobnost putnicima. Od Style paketa opreme, električno podešavanje sedišta sa memorijskom funkcijom je po prvi put dostupno kao opcija za sedište suvozača. Funkcija ugrađene memorije čuva lične postavke i vraća ih u prethodno stanje pritiskom na dugme. Električno podesiva lumbalna potpora je takođe opcija, omogućavajući prilagođavanje prednjih sedišta prema željama vozača i putnika. VarioFlex sistem je takođe dostupan na zahtev. Ovo omogućava da se tri zadnja sedišta podele u odnosu 40:20:40.

Pogonski agregati: EVO motori sa nižom potrošnjom goriva i emisijom izduvnih gasova

Redizajnirani ŠKODA KAROQ dolazi sa izborom od pet naprednih i efikasnih motora EVO generacije iz Volkswagen grupe, koji isporučuju snagu od 81 kW (110 KS) do 140 kW (190 KS). Sa pritiskom ubrizgavanja do 350 bara, tri TSI benzinska motora su posebno efikasna. Oksidi azota (Nox) koje emituju dva dizela su znatno ispod propisanih standarda zahvaljujući tretmanu izduvnih gasova sa „dvostrukim doziranjem“. ŠKODA nudi 2.0 TSI motor sa izlaznom snagom od 140 kW (190 KS) ekskluzivno u KAROQ SPORTLINE verziji u kombinaciji sa 7-stepenim DSG menječem i pogonom na sve točkove. Za snažniji dizel, 4×4 pogon i 7-stepeni DSG su dostupni kao opcija..

“Johanes Neft, član odbora ŠKODA AUTO za tehnički razvoj, rekao je: „Trenutna generacija naših modernih EVO motora nam je omogućila da naše automobile učinimo efikasnijim uz smanjenje njihove emisije CO₂ i Nox. Kod dizel motora primenjujemo posebno efikasan tretman izduvnih gasova sa „dvostrukim doziranjem“, a za benzinske motore smanjujemo potrošnju goriva korišćenjem visokih pritisaka ubrizgavanja, između ostalog. Aktuelni motori sada mnogo skladnije razvijaju svoju snagu.”

Visoko efikasni EVO motori i smanjene emisije

ŠKODA AUTO je integrisala niz tehničkih mera kako bi motore trenutne EVO generacije učinila još efikasnijim i smanjila njihove emisije. Kod dizel motora, radilica sa optimizovanom težinom i opsežne modifikacije u vođenju izduvnih gasova – kao i turbo, ubrizgavanje i termo-upravljački sistemi – rezultiraju manjom potrošnjom goriva. Pored toga, TDI su opremljeni razvijenim SCR sistemom za tretman izduvnih gasova i dva katalitička konvertora. Koristeći ono što je poznato kao „dvostruko doziranje“, AdBlue® se ubrizgava ispred dva SCR katalitička konvertora koji su postavljeni jedan za drugim, smanjujući emisije azotnih oksida (Nox) na daleko ispod zahtevanih standarda. Kao rezultat toga, TSI benzinski motori EVO generacije su efikasniji od svojih prethodnika. Pritisak ubrizgavanja do 350 bara obezbeđuje manje hidraulične gubitke i smanjenu brzinu isporuke goriva. U 1.0 TSI i 1.5 TSI motorima, inovativni sloj presvučen prahom od samo 150 mm (0,15 mm) zamenjuje košuljice cilindara od livenog gvožđa. Ovo smanjuje unutrašnje trenje, što smanjuje potrošnju goriva i emisije. Kroz bolju distribuciju i disipaciju toplote u komori za sagorevanje, smanjuje se i toplotno opterećenje motora. Opremljen aktivnom tehnologijom cilindra (ACT), 1.5 TSI automatski isključuje dva cilindra kada je opterećenje motora malo, čime se dodatno smanjuje potrošnja goriva.

ŠKODA KAROQ pogonski agregati:

Motor

Cilindri

Maks. izlazna snaga

Prenos

Maks. obrt

[Nm]*

[kW]

[PS]

1.0 TSI EVO

3

81

110

6-speed M

200

1.5 TSI EVO

4

110

150

6‑speed M

250

7-speed DSG

2.0 TSI EVO

4

140

190

7-speed DSG 4×4

320

2.0 TDI EVO

4

85

116

6‑speed M

300

7-speed DSG

250

2.0 TDI EVO

4

110

150

6-speed M

340

7-speed DSG 4×4

360

*preliminarni podaci

Povezivanje: digitalni instrumenti kao standardni i napredni infotainment

Funkcije povezivanja modela ŠKODA KAROQ su vrhunske: SUV je opremljen sistemima treće generacije modularne infotainment matrice Volkswagen Grupe i uvek je online zahvaljujući ugrađenoj eSIM kartici. Infotainment aplikacije pružaju informacije o vremenskoj prognozi i najnovije vesti i uključuju upravljanje kalendarom. Svaki KAROQ sada dolazi sa digitalnim instrumentima: ekran od 8 inča je standardan ili postoji opcija prilagodljivog ekrana od 10,25 inča.

Infotainment sistemi Bolero, Amundsen i Columbus zasnovani su na modularnoj infotainment matrici treće generacije Volkswagen grupe. Zahvaljujući ugrađenoj eSIM kartici, oni nude digitalni DAB radio i uvek su online. Bolero i Amundsen sistemi dolaze sa ekranom od 8 inča i opciono imaju web radio zahvaljujući stalnoj internet vezi. Sistemom se može upravljati preko ekrana osetljivog na dodir, dugmićima i nazubljenim točkovima na multifunkcionalnim volanima ili preko Laura, digitalnog glasovnog asistenta koji, koristeći online podatke i razume 15 jezika. Columbus sistem sa najboljim opsegom prikazuje informacije na ekranu od 9,2 inča. Ažuriranja mapa i softvera se instaliraju „over the air“. Swing radio osnovnog nivoa ima ekran od 6,5 inča.

Digitalni instrument klaster kao standard tokom 2022

Tokom 2022. godine, ŠKODA KAROQ će standardno biti opremljen digitalnim instrument klasterom. Ekran od 8 inča zameniće prethodne analogne instrumente. Od nivoa opreme Ambition, digitalni instrument klaster (ili „Virtual Cockpit“ kako se još naziva) dostupan je sa ekranom od 10,25 inča. Ovo nudi pet osnovnih rasporeda i može se konfigurisati pojedinačno.

Mobilne ŠKODA Connect online usluge i infotainment aplikacije

KAROQ pruža pristup širokom spektru ŠKODA Connect mobilnih online usluga. Infotainment online usluge, na primer, omogućavaju daljinski pristup vozilu preko aplikacije MyŠKODA. Ovo omogućava vozaču da zaključa i otključa svoj KAROQ preko pametnog telefona, prikaže lokaciju automobila na mapi ili aktivira funkciju Honk & Flash kako bi lakše pronašao vozilo na velikom parkingu. Online funkcije u novom KAROQ-u takođe uključuju infotainment aplikacije koje prikazuju vesti i vremensku prognozu i mogu da povežu lični Google kalendar sa vozilom. Pametni telefoni se mogu upariti sa automobilom koristeći Wireless SmartLink tehnologiju, Android Auto ili Apple CarPlay i mogu se induktivno puniti kada se stave u opcioni Phone Box.

Bezbednost: do devet vazdušnih jastuka i raznih sistema asistencije

Poboljšani sistemi pomoći i bezbednosti, kao i do devet vazdušnih jastuka obezbeđuju najbolju moguću zaštitu za sve putnike u modelu ŠKODA KAROQ. Travel Assist uključuje pet do osam sistema pomoći, uključujući Predictive Cruise Control, Adaptive Lane Assist i poboljšan sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova. Opcioni sistem Crew Protect Assist reaguje na predstojeće sudare kako bi sprečio nesreću ili smanjio ozbiljnost njenih posledica.

Putnici u modelu KAROQ su zaštićeni sa do devet vazdušnih jastuka. Vazdušni jastuci za vozača i suvozača su standardno ugrađeni u modelima namenjenim EU, kao i prednji bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese i vazdušni jastuk za kolena vozača. Bočni vazdušni jastuci u drugom redu sedišta su opcioni zajedno sa Crew Protect Assist. Ako senzori vozila – sada i pozadi – otkriju neposredan sudar ili registruju naglo kočenje, sistem automatski zatvara sve otvorene prozore i, ako je potrebno, panoramski krov, i aktivira svetla za opasnost i zateže pojaseve prednjih sedišta. Nakon sudara, Multi-Collision kočnica sprečava dalje kretanje vozila na nekontrolisan način.

Povećana bezbednost i poboljšan komfor zahvaljujući različitim sistemima pomoći

U EU, standardna oprema uključuje Front Assist sa prediktivnom zaštitom pešaka i kočenje u slučaju nužde. Opcioni Travel Assist se sastoji od nekoliko sistema pomoći, od kojih su neki dostupni i posebno. Postoji izbor između dve varijante Travel Assist sistema, od kojih obe uključuju prediktivni tempomat, koji koristi slike sa kamere na vetrobranu, kao i podatke iz navigacionog sistema i, po želji, blagovremeno reaguje na ograničenja brzine ili krivine. U kombinaciji sa DSG-om, Stop & Go funkcija tempomata može automatski da zaustavi vozilo i da ga ponovo automatski pokrene u roku od do tri sekunde. Travel Assist takođe uključuje precizniju verziju prepoznavanja saobraćajnih znakova (zahvaljujući poboljšanoj kameri), Adaptive Lane Assist (sada je u stanju da identifikuje radove na putu i sve oznake na putu), pomoć pri zastoju u saobraćaju i pomoć u hitnim slučajevima. Poboljšana verzija Travel Assist takođe ima pomoć pri parkiranju i Side Assist sa upozorenjem na saobraćaj iza vozila. Side Assist upozorava vozača na vozila koja se približavaju pozadi na udaljenosti do 70 m. Koristeći Hands-on Detect, ovaj sistem takođe proverava da li vozač dodiruje volan svakih 15 sekundi ili više nema kontrolu zbog potencijalne hitne medicinske pomoći. U ovom slučaju, Emergency Assist aktivira svetla za opasnost i zaustavlja automobil u trenutnoj traci. Parkiranje je udobnije zahvaljujući integrisanoj pomoći pri manevrisanju – koja detektuje prepreke ispred i iza vozila i automatski koči, ako je potrebno – slika od 360 stepeni opcionog sistema Area View (Panoramski prikaz), kao i opcioni Trailer Assist (Asistencija za vožnju s prikolicom). Neki od gore pomenutih sistema pomoći za redizajnirani ŠKODA KAROQ biće lansirani kasnije tokom 2022. godine.

ŠKODA KAROQ SPORTLINE: dinamičan vrhunski model

KAROQ SPORTLINE je vrhunski model uspešnog ŠKODA SUV-a. Osim sa 1.0 TSI, dostupan je sa bilo kojim od motora u ponudi, dok je najsnažniji motor rezervisan isključivo za ovu KAROQ varijantu. 2.0 TSI benzinski motor isporučuje 140 kW (190 KS), koja se standardno prenosi na sva četiri točka preko 7-stepenog DSG menjača. Vizuelno, KAROQ SPORTLINE se može prepoznati po brojnim crnim karakteristikama dizajna, a enterijerom takođe dominira crni sportski stil.

Škoda Karoq Sportline

Vrhunski KAROQ model može se odmah prepoznati po SPORTLINE tipičnim crnim karakteristikama dizajna. To uključuje sjajnu crnu ŠKODA rešetku, koja pruža zapanjujući kontrast prednjoj strani u boji karoserije. Crni paket, sportski sjajno crni prozorski okviri i krovne šine, deo su standardne opreme. Dodatni crni detalji uključuju zadnji difuzor na zadnjem braniku u boji karoserije, kućišta retrovizora i 18-inčne Procyon aluminijumske felne, koje imaju Aero obloge, kao i opcione 19-inčne aluminijumske felne Sagitarius.

Škoda Karoq Sportline

Zadnji bočni prozori i zadnje staklo su zatamnjeni (SunSet), a prednja krila su ukrašena bedževima SPORTLINE. Standardna oprema KAROQ SPORTLINE verzije takođe uključuje full LED Matrix farove.

Škoda Karoq Sportline

Unutrašnjost karakteriše crni sportski dizajn, sa ukrasnim trakama Piano Black na instrument tabli i dekorom sa carbon efektom na vratima. Krovna obloga je takođe crna, kao i prozračne ThermoFlux presvlake sportskih sedišta sa integrisanim naslonima za glavu.

Škoda Karoq Sportline

Kožni menjač ima srebrne kontrastne šavove. Multifunkcionalni trokraki sportski volan ukrašen je značkom SPORTLINE, a obloge pragova prednjih vrata nose natpis KAROQ. LED ambijentalno osvetljenje je standardna karakteristika u vrhunskom sportskom modelu i sada takođe osvetljava panele zadnjih vrata u jednoj od deset boja.

PR saopštenje



čitanja : 1855



Komentari