
Peugeotov trkački automobil 9X8 neobičnog stila će svoj dugo očekivani debi imati na takmičenju u Monci u julu, prenosi britanski Autocar.
Tim Peugeot TotalEnergies je predstavio konačnu verziju hibrida 9X8 uoči njegovog učešća u četvrtoj rundi Svetskog šampionata izdržljivosti 2022, trci 6 sati Monce, 10. jula.
9X8 će se takođe takmičiti na 24 sata Le Mana 2023. – godinu dana kasnije nego što je prvobitno planirano – što Peugeot opisuje kao „krunski trenutak novog zlatnog doba trka izdržljivosti“, sa novim trkačkim automobilima koji se pridržavaju novog Le Mans Hybrid (LMH) ili Le Mans Daytona Hybrid (LMdH) propisa.
9X8 je prvi Peugeotov vrhunski fabrički trkački automobil otkako je 2011. učestvovao na 24 sata Le Mana sa 908 HDi FAP. U početku će konkurisati Toyoti TS010 i Scuderia Cameron Glickenhaus SCG007 u svojoj klasi, ali Aston Martin, Ferrari i Lamborghini rade na modelima za 2023. i 2024. godinu.

Takođe efikasno služi kao halo model za novu liniju elektrifikovanih sportskih drumskih automobila koje razvija odeljenje Peugeot Sport Engineered. „Kao izlog za Peugeotovu tehnološku ekspertizu u oblasti hibridizacije i elektrifikacije – oba ključna elementa strategije energetske tranzicije brenda – naglašava posvećenost kompanije izvrsnosti kako u svojim konkurentskim nastojanjima tako i svojim klijentima“, navodi kompanija.
Sivo-zeleni eksterijer je očigledna veza sa prvim od ovih drumskih automobila, Peugeot 508 PSE, a kompanija obećava da su na horizontu slični koncipirani sportski hibridi.
Uparujući 2,6 litarski V6 sa dva turbo punjača sa električnim motorom na prednjoj osovini, trkački automobil sa pogonom na sva četiri točka ima kombinovanu snagu od 670KS – maksimum dozvoljen u novoj WEC-ovoj klasi hiperautomobila.
Uprkos svom hibridnom pogonskom sistemu, rezervoaru za gorivo od 90 litara (koji će sadržati TotalEnergiesovo '100% obnovljivo' sintetičko gorivo u trkama) i dužini od 4995 mm, 9X8 ima samo 1030 kg.
Dizajn je tek malo promenjen u poređenju sa prototipom 9X8 otkrivenim prošle godine. Takođe nastavlja da ide bez zadnjeg krila – neobično za trkačka vozila izdržljivosti takve vrste. „Mnogi su spekulisali da bi se nedostatak zadnjeg krila pokazao neizvodljivim u stvarnosti“, kaže Peugeot, ali testovi na stazi u poslednjih nekoliko meseci su dovoljno dokazali da 9X8 može da radi sposobno i bez njega, navodi Autocar.
Izvršna direktorka Peugeota Linda Džekson kažre: „Peugeotovo učešće na FIA Svetskom šampionatu izdržljivosti je dodatni dokaz genijalnosti brenda i dugogodišnje strasti prema motosportu. Takođe će igrati ulogu u suštinskom transferu tehnologije sa trkačke staze na naša drumska vozila, posebno u oblasti elektrifikacije. „Da bi ilustrovao koliko smo ozbiljni u pogledu energetske tranzicije, Peugeot se obavezao da će elektrifikovati čitavu svoju paletu modela do 2024. Štaviše, ako želimo da postignemo svoj cilj da budemo samo električni u Evropi do 2030. godine, znamo da moramo da se istaknemo u ovom domenu, a trke su ključne za ovaj cilj. „Čak i pre nego što Peugeot 9X8 debituje u trci, inženjeri programa su već preneli njegov hibridni sistem na jedan od naših drumskih automobila – Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered.”
Ivan Mitić - Autoblog.rs