
Daihatsu Move Canbus prve generacije je u Japanu našao više od 380.000 kupaca, dok će ova nova generacija u Zemlji izlazećeg sunca biti dostupna od sledeće nedelje.
Novi Move Canbus je razvijen po istom receptu kao i njegov prethodnik, samo što je sada baziran na DNGA modularnoj platformi a u ponudi ima i turbo motor.

Spoljašnji dizajn je u osnovi samo evolucija modela prve generacije pa su gotovo svi elementi spoljašnjeg dizajna uređeni u poznatom stilu. Među najuočljivije razlike spada otvor za vazduh u prednjem braniku, dok je pozadi mesto registarske tablice preneto sa petih vrata na branik. Takođe, ni dizajn točkova se nije mnogo promenio.

Na raspolaganju će biti dve verzije – Stripes za mlađe kupce i Theory za starije. Prva verzija se može prepoznati po svetlijoj paleti boja karoserije (izbor od osam nijansi, kao i dvobojnim opcijama) i unutrašnjosti sa kontrastnim svetlosnim umecima.
„Monotona“ Theory verzija ima sedam boja karoserije iz suzdržanijeg raspona, relativno strogu plavo-braon unutrašnjost, kao i hromirane obloge na zadnjem braniku i bočnim panelima. Međutim, bez obzira koju verziju odaberete, novi Move Canbus nudi opsežne mogućnosti prilagođavanja u obliku tri eksterna paketa.
U unutrašnjosti su izmene uočljivije: instrument tablja je sada ispred vozača (ranije se nalazila u centru kabine, dok je mali pretinac za stvari bio sakriven iza volana), a ekran od deset inča je pomeren malo više, ostavljajući mesta za dugačku policu koja se proteže od ivice kontrolne table do suvozačkih vrata.

Ukratko, to je i dalje jednostavan, ali udoban enterijer sa gomilom lepih sitnica poput grejanog držača za čaše, fioka, kukica na leđima prednjih sedišta i električnih kliznih vrata.
Međutim, sada je, između ostalog, Move Canbus opremljen i nizom bezbednosnih sistema, koji uključuje funkciju zaštite od slučajnog pritiskanja pedale gasa, automatskog kočenja, pomoć pri kretanju uzbrdo i nizbrdo, kao i adaptivni tempomat.
Zahvaljujući prelasku na DNGA modularnu platformu i upotrebi čelika visoke čvrstoće, Daihatsu Move Canbus je postao 50 kg lakši, a osim toga, Japanci obećavaju povećanje stabilnosti, što je posebno važno s obzirom na spoljne dimenzije tipične za ovaj automobil: dužina 3395 mm, širina 1475 mm, visina 1655 mm i međuosovinsko rastojanje 2460 mm.
U paleti se pojavio i turbo motor od 64 konjske snage, a modifikovan je osnovni trocilindrični atmosferski motor, iako se njegova snaga (52KS) nije promenila. Obe jedinice su dostupne samo sa automatikom, kao i prednjim ili pogonom na sva četiri točka.
Debi automobila na japanskom tržištu je najavljen za sledeću nedelju, a cene za novi Move Canbus počinju od 1.496.000 jena (10.590 evra).
Ivan Mitić – Autoblog.rs