home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Honda Civic Type R

Kao što su i obećali, iz Honde javljaju dodatne informacije u vezi s novim Civicom Type R.

Doduše, još uvek ne raspolažemo kompletnim podacima, ali ono znamo je da japanski „hot heč“ isporučuje 330KS (235 kW) i 420 Nm maksimalnog obrtnog momenta, dok model za američko tržište raspolaže s 10 konja manje.

Honda Civic Type R

Dakle, i dalje je u igri K20C1 motor, u velikoj meri neizmenjen za potrebe novajlije, budući da prirast u snazi nije velik. U Hondi takođe ističu da je CTR sada prilagođeniji svakodnevnoj vožnji. Maksimalni obrtni moment je dostupan pri relativno niskih 2.600 o/min, pa ide sve do 4.000 o/min. Revidirani turbopunjač odlikuju optimizovane lopatice turbine, koje stvaraju veći pritisak kroz širi opseg i uz veću dozu efikasnosti. Tu je i sistem aktivnih ventila, koji omogućava da više gasova (i buke) izađe kroz izduv.

Honda Civic Type R

Ipak, još uvek ne znamo kako se sve to prevodi u smislu performansi, jer Honda još uvek nije voljna da „diskutuje“ o tome, mada znamo da aktuelni Type R drži rekord na stazi Suzuka, u vremenu od 2 minuta, 23,1 sekunde, što je 0,8 sekundi bolje od odlazećeg modela. Kao i kada je reč o prirastu snage, ni ovo se ne čini nekim velikim napretkom, ali „otkidanje“ gotovo čitave sekunde na Suzuki zahteva više od dodatnih 10 ks.

Honda Civic Type R

U Hondi takođe kažu da je novi Type R nešto duži i širi od prethodnika. Njegovo međuosovinsko rastojanje je duže 3,5 centimetara, trag prednjih točkova je širi za 2,5, a zadnjih 2 centimetra. Sistem ogibljenja je u potpunosti revidiran u odnosu na prethodni model. Naplaci su „obuveni“ u Michelin Pilot Sport 4S pneumatike, što je značajan napredak u poređenju s „Continentalima“ na kojima je odlazeći model izlazio iz fabrike. Mada je prečnik naplataka spušten na 19 cola, gume su napred nešto šire.

Honda Civic Type R

Ono što je ključno, a što nije još uvek zvanično potvrđeno je masa novog Civica Type R. Mada to Honda drži u tajnosti, po „procurelim“ podacima iz brošure, novajlija „teži“ 1430 kilograma.

Honda Civic Type R

Kada je o dizajnu reč, s njim smo imali prilike da se upoznamo u julu. On je definitivno sazreo, a veoma je dopadljiv i enterijer, s crno-crvenom kolor kombinacijom. Menjač je šestostepeni manuelni, a vozači dobijaju i R+ režim vožnje, kao i Individual, koji se može podešavati po nahođenju. Ne treba zaboraviti ni Honda LogR informativne monitore i skladištenje metrike performansi u realnom vemenu. Prilikom lansiranja je dostupno pet boja – Championship bela, Rallye crvena, Crystal Pearl crna, Sonic Pearl siva i Boost plava.

Što se „procurelih“ informacija tiče, istaći ćemo finalni prenosni odnos od 3,842:1 u poređenju s 4,111:1 odlazećeg automobila. Mada se radi o samo 6,5 odsto dužem prenosnom odnosu, biće interesantno videti do koje mere će to promeniti karakter CRT-a.

Izvor: Auto Moto Show

Foto i video: Honda



čitanja : 532



Komentari