
Nissan je danas i zvanično predstavio potpunu novu generaciju SUV modela X-Trail koji nudi više prostora, sedam sedišta, oštriji novi dizajn ali i najvažnije od svega "pametni" e-Power hibridni sistem za poboljšanu efikasnost i performanse.
Nastavljajući svoju elektrifikaciju Nissan je lansirao svoj potpuno novi X-Trail sa sedam sedišta i hibridnim motorom e-Power, ali i verziju e-4ORCE s dva motora i pogonom na sva četiri točka. Naravno tu je i potpuno novi dizajn sa oštrim linijama i oblicima kao i nova napredna tehnologija za bezbednost i udobnost.

Najveći SUV iz Nissana u Evropi je baziran na najnovijoj CMF-C platformi Renault -Nissan Alijanse, a ona donosi velika poboljšanja kada je u pitanju ponuda prostora i smeštaj tehnologije i pogona što je veoma važno za SUV sa sedam sedišta.
Kapacitet prtljažnika iznosi 585 litara ili 20 litara više od svog prethodnika. Unutrašnjost raspolaže sa 12.3-inčnim ekranom za vozača i multimedia ekranom osetljivim na dodir iste veličine.

Nova platforma je takođe omogućila Nissanovim inženjerima da smeste i relativno kompaktnu litijum-jonsku bateriju od 2,1 kWh koja se puni 1,5 litarskim turbo benzinskim motorom s tehnologijom varijabilnog stepena kompresije, što pomaže da se dodatno poveća efikasnost.

Prilagođen iz sličnog sistema koji koristi Nissan u Japanu, tehnički centar Nissana u Velikoj Britaniji je sveobuhvatno redizajnirao i prilagodio hibridnu tehnologiju kako bi pružio iskustvo vožnje kao u potpuno električnom automobilu. Tako u praksi benzinski motor nikada ne pokreće točkove direktno. Umesto toga, deluje kao generator za povećanje dometa, radeći u najefikasnijem režimu za punjenje baterije prilikom lagane vožnje ili najjačem režimu kada je potrebno maksimalno ubrzanje.

Baterija napaja električni motor montiran na prednjoj osovini koji isporučuje 201KS i 330 Nm obrtnog momenta u modelu e-Power s jednim motorom.
Nissan tvrdi da sprint do 100 km/h traje osam sekundi, ali što je još važnije da X-Trail može da ima prosek potrošnje od samo 4,8 l/100 km i samo 132 g/km emisije CO2. Takođe, X-Trail je od Qashqaija nasledio i e-Power tehnologiju regenerativnog kočenja e-Pedal Step kako bi se povećala efikasnost.
Novost za X-Trail je e-Power e-4ORCE verzija, sa dva motora i pogonom na sve točkove. Ova verzija ima još jedan električni motor na zadnjoj osovini za ukupnih 210KS. U verziji sa pet sedišta i sa dva motora X-Trail ubrzava do 100 km/h za samo sedam sekundi, uz prosečnu potrošnju od 5,2 l/100 km.
Drugi električni motor znači da X-Trail e-Power e-4ORCE ima 10.000 puta brži odziv obrtnog momenta u poređenju sa konvencionalnim sistemom pogona na sve točkove, što vozaču daje veću kontrolu i više trakcije u lošim uslovima. Takođe, Nissan kaže da dodavanje regenerativnog kočenja na zadnjoj osovini uz već postojeći sistem na prednjoj osovini rezultira znatno stabilnijom vožnjom pri usporavanju.

Pored e-Power hibridne ponude, X-Trail će biti dostupan i sa blagim hibridnim 1,5 litarskim turbo benzinskim motorom, koji takođe ima tehnologiju varijabilnog odmosa kompresije. Ovaj motor proizvodi 161KS i 300 Nm obrtnog momenta, i uparen sa CVT automatskim menjačem, ubrzava od 0-100 km/h za 9,6 sekundi, dok će njegova prosečna potrošnja iznositi 5,9 l/100 km.
Novi X-Trail je na raspolaganju sa izborom od 10 boja, zajedno sa pet dvobojnih nijansi. Već dostupan za naručivanje na određenim evro tržištima, X-Trail startuje po ceni od 38.080 evra u Italiji gde se nudi sa četiri nivoa opreme.
Izvor: Klix.ba / Motor1.com
Video: Nissan Srbija