
Ford nastavlja da obnavlja svoju gamu, pa je tako sada prikazao i novi Transit Custom.
Nova generacija ovog Fordovog lakog komercijalnog vozila će od sledeće godine biti dostupna sa EcoBlue dizel, PHEV i EV pogonom, kao i sa izborom više varijanti karoserije.

Transit Custom izgleda veoma slično e-Transitu Custom, pri čemu je maska promenjena, sa horizontalnim prorezima i uvećanim otvorima za hlađenje motora.
U ponudi će se naći šest paketa opreme (Base, Trend, Limited, Active, Trail i Sport), što između ostalog podrazumeva neofarbane branike i različite grafike farova kod osnovne Base verzije, aluminijumske zaštitne ploče kod Trailaa, produžene bočne pragove kod Sporta, kao i prednji priključak za punjenje kod PHEV i EV modela.
Transit Custom je baziran na potpuno novoj arhitekturi, a različite opcije karoserije između ostalog uključuju standardni kombi, kombi sa duplom kabinom i kombi.

Transit Custom će biti na raspolaganju u dve dužine i dve visine krova, a kasnije se očekuje da će Ford predstaviti i putnički Tourneo Custom.

U unutrašnjosti je smeštem 13.0-inčni ekran osetljiv na dodir za najnoviji SYNC4 infotainment, iako nije navedeno da li je ova funkcija standardna u čitavoj gami ili je dostupna samo u top modelima.

Model sa SUS motorom je opremljen poboljšanom verzijom EcoBlue dizel motora. Biće ponuđen u različitim snagama, počev od 81 kW/110KS, 100 kW/136KS, 110 kW/150KS i 125 kW/170KS.
Izuzimajući standardni šestostepeni manuelni menjač koji se može kombinovati sa opcionim mehaničkim diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem, Transit Custom takođe dolazi sa novim osmostepenim automatskim menjačem i opcionim pogonom na sve točkove. Prema Fordu, maksimalni kapacitet vuče kod AWD verzije je 2.500 kg.
Plug-in hybrid Transit Custom kombinuje 2,5 litarski benzinac sa električnim motorom i baterijom, sličan modelu Ford Kuga / Escape PHEV. Ford nije otkrio snagu, ali bi trebalo da bude blizu 165 kW/225KS. Baterija od 11,8 kWh (upotrebljivi kapacitet) je dovoljna za domet električne vožnje do 57 km.
Na kraju i potpuno električni e-Transit Custom koji dolazi sa električnim motorom sa 160 kW/217KS i 415 Nm obrtnog momenta, kao i većom baterijom od 74 kWh koja nudi WLTP domet do 380 km.

Vozilo će proizvoditi Ford Otosan u Turskoj, uz najavu da isporuke modela sa dizel pogonom počinju sredinom 2023. godine, a PHEV i EV varijante slede kasnije tokom 2023.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs