home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Citroën Berlingo 2CV Fourgonnette

* Italijanska firma koja se bavi nadogradnjom, Caselani, udružila se sa Citroënovim dizajnerima kako bi pretvorili Citroën Berlingo u 2CV Fourgonnette.

* Redizajniranjem stila 2CV tipa AU, ova nadogradnja predstavlja osvrt na kultni model brenda koji je obeležio generacije.

* Ova nadogradnja, koja se sastoji od karoserijskog seta u vintidž stilu, fiksiranog na spoljašnjost modela, podseća nas na prednji, obli deo, na njegovu impozantnu prednju rešetku u obliku slova M sa masivnim ševronima, na velika okrugla svetla ili talasasti lim na bokovima, krovu i zadnjem delu.

* Komercijalizovan od strane Caselanija, pod zvaničnom licencom Citroëna, Berlingo 2CV Fourgonnette biće dostupan (u zavisnosti od tržišta) i kao dostavno i kao putničko vozilo, u M veličini (4,40 m) i sa svim dostupnim motorima (uključujući i električni motor).

* Proizvodnja ovog modela će početi januara 2023. godine.

* Na ovaj način, Berlingo upotpunjuje gamu koja se sastoji i od Tipa HG na osnovi Jumpya, i Tipa H na osnovi Jumpera.

Citroën Berlingo ima spoljašnje stilske elemente legendarnog 2CV Fourgonnette AU (U za dostavno vozilo), koji je predstavljen 1951. godine i koji se, uz izvedene verzije, prodavao do 1987. godine. Berlingo 2CV Fourgonnette je savremena reinterpretacija koja integriše sve priznate kvalitete sadašnjeg Berlinga po pitanju nosivosti, modularnosti, tehnologija u vozilu i performansi na putu.

«Veoma smo ponosni što je Caselani redizajnirao naš najprodavaniji Berlingo, pozivajući se na legendarni 2CV  Fourgonnette koji je obeležio istoriju Citroëna i automobila. Dizajn je započet u studijima nadograđivača, a zatim smo zajedno radili. Naši dizajneri su pratili ovaj projekat kako ne bi došlo do bukvalnog kopiranja tog modela i kako bi se zadržali geni Citroëna. Digitalno smo dizajnirali površine i zapremine, što vozilu daje modernu notu.», izjavio je Pijer Leklerk, Citroënov direktor za dizajn.

Citroën Berlingo 2CV Fourgonnette

PUTOVANJE KROZ VREME CITROËN BERLINGA

Caselani koristi vintidž stil koji je duboko ukorenjen u italijansku kulturu automobila. Primenjujući ga i za putnička i za dostavna vozila, on daje život kultnom modelu iz prošlosti, dok su zadržane moderna oprema i performanse aktuelnog modela.

U konkretnom slučaju nadogradnje izvršene na Berlingu, u pitanju je reinterpretacija koja povlači paralelu između pionirskog malog furgona i Berlingo Vana koji je glavni igrač u svom segmentu, u Evropi, otkako je predstavljen 1996. godine. Ove tri generacije su ukupno imale više od 1 891 196 prodatih vozila. U avgustu 2022., Berlingo je zauzeo drugo mesto u svom segmentu sa delom tržišta od 17%. Polivalentno vozilo koje je tokom godina umelo da se iznova osmišljava i koje predstavlja preteču mnogih inovacija, poput integrisane kabine, tri mesta napred, električne parkirne kočnice ili pokazivača preopterećenja na najnovijoj generaciji. Ovo je jedno od prvih električnih dostavnih vozila u prodaji, od 2013. godine.

Caselani je studiju dizajna za Berlingo poverio dizajneru Davidu Obendorferu koji je već dizajnirao novi Tip H, zasnovan na osnovama Citroën Jumpera iz 2017. i novi Tip HG za Jumpy/SpaceTourer iz 2020. Tako je gama Citroënovih furgona, koje je potpisao Caselani, kompletirana.

«Knjiga specifikacija se ne sastoji od doslovnog preuzimanja oblika starog malog furgona, već predstavlja skok kroz vreme kako bi se njegov jedinstveni šarm uklopio sa vozilom 21. veka. Ovaj Berlingo, iako daleki potomak, predstavlja omaž dat modelu 2CV iz pedesetih godina. Bio je to uzbudljiv izazov, jer originalni furgon je imao potpuno različite proporcije od onih na Berlingu: veoma kratki prednji prepust, veoma izduženi poklopac motora i vizuelno nezavisni tovarni prostor.  Zato sam izabrao da kopiram izgled originalnog modela umesto da posebno uradim svaki deo dizajna kako bih mu podario duh  2CV Fourgonnette. », objasnio je David Abendorfer, Caselanijev dizajner.

Berlingo 2CV Fourgonnette je moderna lifestsyle prezentacija inspirisana legendarnim 2CV AU (koji je bio u prodaji od 1951. godine i koji je, u svoje vreme, postigao veliki uspeh sa skoro 1 247 000 prodatih jedinica) i njegovim naslednikom 2CV AZU iz 1954. godine. Svi večni elementi malon furgona su tu:

* Prednji deo Berlinga je potpuno redizajniran kako bi se dobile karakteristične crte nekadašnjeg 2CV. Štitnik, krila i branici su zamenjeni novim delovima od fiberglasa koji su prilagođeni celoj strukturi. Montiranje ovih elemenata je izvršeno u Caselanijevim radionicama u Lombardiji.

* Rebrasti poklopac motora u V se sužava pri dnu, kao nekada.

* Okrugla prednja svetla su odvojena od poklopca motora, što se razlikuje od originalnih svetala. U pitanju je modernija interpretacija elemenata koji čine celinu sa vozilom.

* Prednja rešetka se prepoznaje po gornjem, konkavno isečenom, delu (ili u obliku slova M proširenim na gore) i ona predstavlja simboličani i atraktivni deo 2CV AU. Veliki hromirani ševroni, potpis brenda, istaknuti su tako što su postavljeni tačno u središte rešetke. Sve ovo su elementi koji su oblikovali identitet furgona, povezujući ga sa istorijom i reputacijom Citroëna. Ova moćna rešetka se spušta nisko u nastavak poklopca motora što stvara utisak da blatobrani lebde i uklapaju se u ovo remek delo. Linija povučena iznad svetala za maglu, i koja se proteže celom širiom vozila, dodatno pojačava ovaj efekat. Ona stabilizuje i proširuje prednji deo pojačavajući robusni karakter.

* Branik je vizuelno niže od onog na Berlingu. Dok je onaj na 2CV hromiran, novi je obojen u belo kako bi predstavljao kontrast u odnosu na boju karoserije čime se naglašava ovaj zaštitni deo, a dobija se na savremenosti.

* Bokovi i zadnja vrata, kao i krov, su prekriveni «drugom kožom» koja prekriva Berlingovu karoseriju. Ovi delovi od fiberglasa imitiraju lim sa modela 2CV, njegov prepoznatljiv znak, i danas imaju isključivo dekorativnu ulogu. Ovi prugasti elementi i prerađeni krov omogućavaju razgraničavanje kabine od teretnog dela vozila, koje je bilo vidljivo već na starom malom furgonu.

* Mali vertikalni prozor (veran izgledu onih na 2CV), koji je zaobljen na vrhu i u dnu, pojavljuje se na zadnjim vratima Berlinga. Što se tiče stop svetla i svetla za vožnju u nazad, njihov savršeno okrugli izgled je naglašen veličinom i crvenom lajsnom koja ih okružuje, čini ih vidljivijim i daje im moderan izgled.

* Hromirani elementi se pojavljuju na različitim ključnim položajima na vozilu, a to predstavlja još jedan podsetnik na dizajn 2CV. Ovo je slučaj kod prednjih svetala, prednje rešetke sa ševronima ili hromiranih ručica na svetlima koje su služile za otvaranje kako bi se zamenila sijalica. Samo ručica za otvaranje poklopca motora nije preuzeta.

SVI ADUTI MODERNOG VOZILA

2CV fourgonette je, u svoje vreme, prodrmao svoj segment izgledom i performansama. Dostavna verzija je mogla da razvije srednju brzinu od 40 do 50 km/h i da preveze do 250 kg tovara, uz vozača, a imala je korisnu zapreminu od 1,88 m3.

Berlingo Van može da preveze 3 osobe (5 u putničkoj verziji), naravno, brži je i veći – tovarni kapacitet se kreće do 1 tone, a korisna zapremina dostiže 4,4 m3.

Praktičan i pokretan zahvaljujući svojoj kompaktnosti, on sada nudi najviši nivo prostranosti, što čini od ovog dostavnog vozila, idealni alat za trgovce i zanatlije. Zahvaljujući kabini Extenso®, preklapanjem suvozačevog sedišta, moguće je da se dobije korisna dužina od 3,09 m (M veličina).

Kako bi se olakšala vožnja, utovar i upravljanje, Berlingo Van nudi do 18 tehnologija za pomoć u vožnji i 4 tehnologije za konektivnost, poput prikaza u boji u visini glave, otvaranja i pokretanja vozila bez ključa ili pokazivača preopterećenja.Takođe tu su Surround Rear Vision, Active Safety Brake, kontrola stabilnosti na kuki za vuču, Grip Control i Hill Assist Descent (za vožnju van asfalta i na strmim nizbrdicama) ili sistem za nadzor mrtvog ugla.

Na dostavnoj verziji dostupni su dizel motor 1.5 BlueHDi, benzinski motor 1.2 PureTech ili automatski menjač EAT8, a električna verzija omogućava da se, dnevno, pređe do 275km bez ikakve buke i vibracija, a pritom ne gubi se ništa od korisne zapremine: Baterija se napuni do 80% za 30 minuta na javnoj stanici. ë-Berlingo Van nudi i odloženo punjenje i programiranje temperature u kabini.

CITROEN BERLINGO 2CV FOURGONNETTE UPOTPUNJUJE PONUDU TIPA H

U 2017. godini, povodom sedamdesetogodišnjice Tipa H, koji se prodavao između 1948. i 1981. (prodato je oko 500 000 primeraka), nadograđivač je razvio karoserijski kit na osnovama Citroën Jumpera, a zatim je, 2020. godine, prešao na Jumpy/SpaceTourer.

Što se tiče estetske nadogradnje, tehnika je ista za sva tri Citroënova furgona. Napred, delovi karoserije (poklopac motora, branici i krila) su zamenjeni elementima od fiberglasa. Bočni i zadnji delovi, kao i krov, obloženi su panelima direktno zalepljenim na karoseriju. Okrugla prednja svetla zamenjuju ona na aktuelnim dostavnim modelima kako bi pojačala snažnu osobenost Tipa H ili 2CV Fourgonnette.

Set tipa H je kompatibilan sa svim verzijama Jumpera, set HG je dostupan za sve ponuđene Jumpyje /SpaceTourere, a dostupne su moguće promene na nadograđenim Citroënovim furgonima, poput zatvorenog furgona i furgona sa prozorima, šasije sa kabinom, platforme sa kabinom, kamp kućice, mini buseva, food-trucks, itd.

Nadogradnja Jumpera u Tip H je bila pravi izazov. Najveći Citroënov furgon nema pravougaoni oblik. Set je napravljen tako da savršeno odgovara karoseriji Jumpera i da stvori robustan spoj između metalne osnove vozila i ploča od fiberglasa. Prednji blok i poklopac motora su zajedno oblikovani tako da se pojednostavi montiranje i da se učvrsti površina. Zahvaljujući ovom pravom tehničkom podvigu, Berlingo 2CV Fourgonnette ima odlučan i otporan karakter.

« Kao veliki obožavalac modela 2CV i HY furgona, ja imam kolekciju starih Citroënovih modela. Moja žena je, takođe, strastveni ljubitelj brenda i ona je, tokom dvehiljadite, proputovala Evropu za volanom Tipa H pretvorenog u kamp kućicu. Kada je porodica porasla, pojavila se ideja da se napravi jedan HY koji je dovoljno prostran i udoban: zašto da se ne koristi sadašnja struktura Jumpera, a ploče od fiberglasa se pričvrste na njegovu karoseriju? Zatim se sve nadovezalo… Prototip je predstavljen Citroënovim timovima za dizajn koji su bili oduševljeni. Proizvodnja je započeta 2017. godine i proširena je i na Jumpy u 2020. godini.  Kako bi se upotpunila gama Citroënovih dostavnih vozila nedostajao je samo Berlingo. Furgon, a sada predstavljamo naš karoserijski set 2CV Fourgonnette čiji dizajn je rezultat zajedničkog rada Caselani i Citroën timova. Oduševljeni smo ovim kultnim malim dostavnim vozilom koje je obeležilo pedesete.», rekao je Fabrizio Caselani, direktor Caselani Carrosserie.

PR saopštenje



čitanja : 399



Komentari