
Kompanija Goodyear je u saradnji sa Citroënom za njegovo konceptualno vozilo Oli razvila pneumatik Eagle GO. Radi se o trećem konceptualnom pneumatiku, razvijenom u saradnji sa Citroenom, a koji može da se pohvali efikasnošću, izdržljivošću i udobnošću, a pritom je sve vreme fokus na ekologiji.
Ponovna izrada gazećeg sloja od održivih materijala
U Goodyearu su za gazeći sloj pneumatika upotrebili smesu, koja je skoro u potpunosti izrađena od održivih ili recikliranih materijala. Radi se o sledećim materijalima:
* Ulje suncokreta i borova smola su obnovljivo rešenje koje zamenjuje ulja na bazi nafte. Trenutno se od takvog materijala izrađuje ’biljni toner’ za štampače. Korišćenje ulja suncokreta i borove smole u skladu je sa Goodyearovim ciljevima da do 2040. godine iz svojih proizvoda u potpunosti izbaci ulja na bazi nafte.
* Prirodni kaučuk drveta Hevea brasiliensis predstavlja zamenu za sintetički kaučuk na bazi nafte. Za njegovu proizvodnju koriste se metode odgovorne poljoprivrede i uzgoja.
* Silicijum od pepela pirinčane ljuske je nusproizvod prerade pirinča i smanjuje količinu otpada koja završava na deponijama.
Održiva priroda pneumatika Eagle GO dodatno je unapređena njegovim potencijalom za ponovnu izradu gazećeg sloja, jer može da se ponovo izradi čak dva puta, što mu produžava životni vek. Ponovnom upotrebom održive karkase i gazećeg sloja, koji može ponovo da se izradi, Eagle GO može da pređe i do 500.000 kilometara.
Inteligentna tehnologija za praćenje stanja pneumatika
Konceptualni pneumatik Eagle GO primenjuje tehnologiju Goodyear SightLine, koja uključuje senzor za praćenje različitih parametara koji ukazuje na to u kakvom je stanju pneumatik.
Na osnovu toga moguće je jednostavno doneti odluku kada pneumatiku treba ponovo da se izradi gazeći sloj, a time postigne i veća efikasnost i cikličnost. Ovu tehnologiju, u sklopu Goodyearove ponude, već koriste brojni vozni parkovi, budući da omogućava očuvanje idealnog pritiska i odgovarajuće stanje pneumatika, što osetno povećava njihovu efikasnost i smanjuje količinu otpada.
Primena napredne tehnologije je u skladu sa Goodyearovim ciljem da svi novi proizvodi, do 2027. godine, budu opremljeni inteligencijom na osnovu baze podataka i senzora.
Konceptualni pneumatici predstavljaju izuzetnu priliku za istraživanje i razvoj revolucionarnih tehnologija koje se mogu koristiti u širokom spektru proizvoda.
PR saopštenje