
Zagato otvara još jedno poglavlje u svojoj saradnji sa Alfa Romeom. Novi specijalni model nosi naziv Alfa Romeo Giulia SWB Zagato i napravljen je za neimenovanog nemačkog klijenta.

SWB u imenu otkriva da model ima skraćeno međuosovinsko rastojanje u poređenju sa Giulijom, a sve u kombinaciji sa karoserijom sa dvoja vrata.

Baza je Quadrifoglio sa V6 motorom, ali je Zagato nadogradio automobil na GTAm specifikaciju, a zadržao je šestostepeni manuelni menjač.

Stajling prednjeg dela predstavlja mešavinu starog i novog jer je inspirisan Alfa Romeom SZ, a uz najnoviji dizajn LED farova 2023 Giulije facelift.

Što se tiče zadnjeg dela, tu je primenjen potpuni redizajn u poređenju sa limuzinom Giulia. Svetlosni potpis otkriva novi tretman zadnjeg kraja, po uzoru na Alfa Romeo Giulia TZ iz 1963. i ostatak serije „Tubolare Zagato“, uključujući noviju Alfa TZ3 Stradale iz 2011.

Tipično za Zagato, Giulia SWB ima "double bubble" krov i haubu sa otvorima za vazduh.
Pored uklanjanja zadnjih vrata, Zagato se takođe oslobodio konvencionalnih ručica prednjih vrata, a na B stubu je postavljeno dugme za otvaranje vrata. Skoro svaki panel karoserije je redizajniran i napravljen je od ugljeničnih vlakana.
Pod haubom je 2,9 litarski V6 twin-turbo motor sa 398 kW/542KS i 600 Nm obrtnog momenta. Za razliku od originalnog GTAm-a koji se prodaje sa osmostepenim automatskim menjačem, snaga se prenosi na točkove preko šestostepenog manuelnog menjača.

Zagato je ovim automobilom želeo da proslavi 100 godina od prve saradnje sa Alfa Romeom. 2021. godine projekat je dobio zeleno svetlo. Dizajnerskoj kući sa sedištem u Milanu tada je prišao nemački kupac sa apetitom za specijalne automobile. On ne poseduje samo SZ i 8C Competizione, već i nekoliko modela Aston Martina koje je potpisao Zagato i najnovije proizvode iz Alfa Romea. Nakon fotografisanja na stazi "La Pista" u Arezeu, skraćeni Giulia Coupe biće predat njegovom vlasniku.
Detalji o ceni nisu otkriveni, ali ona sigurno nije mala s obzirom da se Giulia GTAm prodaje za skoro 200.000 dolara u Italiji.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs