
Lamborghini je danas i zvanično predstavio naslednika Aventadora nazvanog Revuelto, a koji je do sada nosio kodno ime LB744.
Njegov plug-in hibridni sistem se sastoji od 6,5 litarskog V12 benzinca, novog osmostepenog menjača sa dvostrukim kvačilom, litijum-jonske baterije i tri elektromotora, sa kombinovanih 747 kW/1015KS.

Lamborghini je Revuleto opisao kao svoje prvo „elektrifikovano vozilo visokih performansi“, a predstavljeno je u okviru proslave njegove 60. godišnjice, zamenjujući Aventador i odajući počast nasleđu superautomobila sa V12 pogonom iz ove kompanije.

Atmosferski 6,5 litarski V12 je „značajno prerađen“ sa povećanom snagom i manjom težinom u poređenju sa prethodnikom. Kao rezultat toga, V12 proizvodi 607 kW/825KS pri 9250 o/min i 725 Nm obrtnog momenta pri 6750 o/min, što ga čini najsnažnijim 12-cilindarskim motorom koji je ikada napustio fabriku Lamborghini.

Motor je 41 kW/55KS snažniji od Lamborghini Aventador SVJ, a težak je 218 kg što je 17 kg manje od odlazeće jedinice. Motor sa unutrašnjim sagorevanjem je i dalje postavljen centralno, ali je rotiran za 180 stepeni. Radi zajedno sa tri elektromotora – dva na prednjoj osovini i jedan pozadi koji je postavljen iznad novog osmostepenog menjača sa dvostrukim kvačilom.


Dok V12 svoju snagu usmerava na zadnje točkove, električni motori ga čine superautomobilom sa pogonom na sve točkove sa sofisticiranim mogućnostima vektorisanja obrtnog momenta, a takođe pokreću sva četiri točka u EV režimu.

Svaki električni motor raspolaže sa 110 kW/150KS i ima masu od 18,5 kg. Svaka od prednjih jedinica doprinosi 350 Nm obrtnog momenta na prednjoj osovini, dok zadnji električni motor generiše do 150 Nm.
Kombinovana snaga plug-in hibridne instalacije je 747 kW/1015KS, što je po prvi put ikada uzdiglo vodeći Lamborghinijev model serijske proizvodnje na četvorocifrenu teritoriju.

Litijum-jonska baterija je od 3,8 kWh, pri čemu punjenje traje 30 minuta iz eksternog izvora napajanja (7 kW), a može se završiti za samo šest minuta od V12 motora. Moguća je i vožnja samo na struju, doduše samo nekih 10 km.

Baterija se takođe može puniti korišćenjem energije iz sistema regenerativnog kočenja na prednjim točkovima. Lamborghini je istakao da je ukupna emisija CO2 smanjena za 30% u poređenju sa neelektrifikovanim Aventadorom Ultimae.

Još jedna potpuno nova komponenta je osmostepeni menjač sa duplim kvačilom (DCT) postavljen u poprečnom zadnjem položaju. Prilično je kompaktan, dužine 560 mm, širine 750 mm i visine 580 mm. Što je još važnije, interno razvijeni menjač je lakši i brži od sedmostepenog DCT koji se nalazi u Huracanu, dok njegov položaj omogućava prostraniju kabinu sa dva sedišta u poređenju sa Aventadorom.

Da bi sve navedeno najefikasnije iskoristio, Lamborghini je objavio da je razvio 13 „iskustava vožnje“ koji se mogu izabrati i tri potpuno nova režima vožnje. Vozači mogu da biraju između uobičajenih hibridnih podešavanja Recharge, Hybrid i Performance, dok će druga kontrola omogućiti izbor režima Citta, Strada, Sport i Corsa.
Citta režim je najavljen kao najefikasniji u potrošnji goriva, koji koristi bateriju za nultu emisiju izduvnih gasova u gradskim centrima. U ovom režimu, bićete ograničeni na samo 180KS.
Sport režim će nasuprot tome omogućiti više snage, sa aerodinamikom koja je pogodna za povećanu agilnost. U režimu Recharge, V12 je stalno uključen kako bi napunio bateriju za nekoliko minuta, dok se režim Corsa koristi da istakne mogućnosti na stazi i poboljšane performanse.
Sa režimom Performance dobijate punih 1015KS, a za one koji sebe smatraju „stručnjacima za vožnju“, postoji mogućnost da potpuno isključe ESC.

Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 2,5 sekundi, do 200 km/h se stiže za manje od 7 sekundi, dok je najveća brzina veća od 350 km/h.

U kabini su tri digitalna ekrana, i 12.3-inčni ispred vozača, 8.4-inčni u sredini i 9.1-inčni ispred suvozača.

Lamborghini je za Revuelto predvideo pneumatike Bridgestone Potenza Sport 265/35R20 napred i 345/30R21 pozadi, ali biće dostupna i kombinacija 265/30R21 napred i 355/25R22 pozadi.

Revuelto ima i karbon-keramičke kočnice, sa diskovima 410x38mm i 390x32mm, a treba reći da je težina vozila (bez tečnosti) 1772 kg.
Sem toga, fabrika će kupcima ponuditi izbor od čak 400 različitih boja za eksterijer i listu od 70 boja za enterijer.
Na kraju, Lamborghini će Revuelto ponuditi kasnije ove godine, a cene će biti objavljene naknadno.
Ivan Mitić – Autoblog.rs