home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ford E-Transit Courier

Tek što je nedavno predstavio električni Explorer EV, Ford je danas prikazao još jedan električni novitet, i to E-Transit Courier.

Ovo je još jedno električno vozilo namenjeno evropskim kupcima, mada je ovde ciljna publika različita. Courier je Fordov najmanji Transit kombi, koji se u gami nalazi ispod Transita Connect, a ovaj potpuno novi E-Transit Courier je prvi koji nudi potpuno električni pogon.

Ford E-Transit Courier

Za razliku od evropskog Explorera EV, koji je svoju platformu i pogon pozajmio od Volkswagenovog ID.4, E-Transit Courier se bazira na Fordovoj sopstvenoj EV arhitekturi, istoj onoj arhitekturi koju će Ford koristiti za buduću električnu Pumu, pri čemu će oba vozila biti pravljena u fabrici u Krajovi u Rumuniji.

Ford E-Transit Courier

Kako bilo, Ford E-Transit Courier zauzima ozbiljan stav i predstavlja značajno odstupanje od ranijeg dizajna brenda. Ukupna dužina je povećana za 118 mm na 4278 mm i, što je još važnije, površina teretnog prostora je porasla. Dužina na nivou poda sada meri 1803 mm umesto 1621 mm.

Ukupna zapremina je 2,9 kubnih metara, što je povećanje od 25 odsto u odnosu na odlazeći model, dok je maksimalna nosivost 700 kilograma.

Ford E-Transit Courier

Ford je za sada objavio da E-Transit Courier ima jedan električni motor od 100 kW/136KS koji pokreće prednje točkove, dok je najveća brzina ograničena na 145 km/h.

Ugrađeni punjač od 11 kW će napuniti bateriju za 5,7 sati, ali na brzom punjaču za punjenje od 10-80 odsto je potrebno oko 35 minuta.

Pogonski sklop E-Transita može da se konfiguriše za vožnju sa jednom pedalom, a korisnici takođe mogu da zakažu punjenje baterije preko pametnog 12.0-inčnog Sync 4 infotainment ekrana osetljivog na dodir, koji je Ford rezervisao za električne verzije novog Couriera.

Transit Courier će takođe biti dostupan i sa benzinskim i sa dizel motorima (crveni primerak), a ti modeli će i stići prvi, u jesen 2023., otprilike godinu dana pre EV.

Ford navodi da električni kombiji trenutno zauzimaju samo 6 odsto komercijalnog tržišta, ali očekuje da će do kraja decenije to porasti na 75 odsto.

Transit Courier sa SUS motorima će se nuditi sa 1,0 litarskim EcoBoost benzincem od 125KS ili 1,5 litarskim EcoBlue dizelašem sa 100 KS, oba standardno uz šestostepeni manuelni menjač, ali će EcoBoost takođe ima opciju sedmostepenog menjača sa dvostrukim kvačilom.

Ford Transit Courier

Pored daleko manjeg ekrana osetljivog na dodir od 8,0 inča i običnih oznaka „Transit“ umesto „E Transit“, kombiji sa unutrašnjim sagorevanjem se odlikuju i različitim dnevnim svetlima, kao i maskom sa konvencionalnim horizontalnim letvicama.

Ford Transit Courier

Ford kaže da je zapremina tereta ista za koji god pogon da se odlučite, i da se sve verzije mogu naručiti ili kao jednostavan kombi sa dva sedišta ili sa dva reda, dok putnički derivat Tourneo dolazi kasnije.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 789



Komentari