
Uz novi GX (o njemu više OVDE), Lexus je predstavio i model TX koji se bazira na Toyoti Grand Highlander.
Dizajniran posebno za Severnu Ameriku, 2024 TX je porodični krosover koji Lexus uvodi u „novu eru luksuza sa tri reda sedišta“.

TX je dugačak 5159 mm, širok 1989 mm i visok 1781 mm, sa međuosovinskim rastojanjem od 2949 mm, dok su točkovi od 20 ili 22 inča.

Fabrika u saopštenju navodi da TX nudi 569 litara prostora iza trećeg reda. To se preklapanjem povećava na 1625 litara, dok je 2747 litara prtljažnog prostora dostupno preklapanjem drugog i trećeg reda.

U luksuznoj i prostranoj unutrašnjosti se između ostalog ističu digitalna instrument tabla od 12.3-inča i standardni infotainment sistem od 14.0-inča, a opremi će se naći i volan sa grejanjem, grejanje i ventilacija prednjih sedišta i električna vrata prtljažnika.
U ponudi će biti nekoliko opcija uključujući head-up displej, višebojno osvetljenje i vrhunski audio sistem Mark Levinson sa 21 zvučnikom.

TX će se nuditi u verzijama Standard, Premium, Luxury i F Sport Performance.
Kao i Grand Highlander, Lexus TX će biti dostupan sa tri različita pogona. Bazna verzija je model TX 350 koji pokreće 2,4 litarski četvorocilindrični turbo motor sa 205 kW/279 KS i 429 Nm obrtnog momenta. Motor je uparen sa osmostepenim automatskim menjačem, koji se može dobiti sa dostupnim sistemom pogona na sva četiri točka.

Sledi TX 500h F Sport Performance, koji ima hibridni pogon sa 2,4 litarskim četvorocilindričnim turbo motorom, šestostepenim menjačem i Direct4 sistemom pogona na sva četiri točka. Kombinovana snaga je 273 kW/371 KS i 554 Nm obrtnog momenta.
Na kraju, tu je i plug-in hibrid TX 550h+, uz 3,5 litarski V6 motor, CVT menjač i Direct4 sistem pogona na sva četiri točka. Ova postavka daje kombinovanu snagu od 303 kW/412 KS, a električni domet iznosi 53 km.

Paket sistema za pomoć vozaču Lexus Safety System+ 3.0 dolazi standardno i uključuje dinamički radarski tempomat, pomoć pri praćenju trake, sistem detekcije pešaka, upozorenje o napuštanju trake, asistenciju za znakove na putu i proaktivnu pomoć pri vožnji.
Pored standardnih sistema za pomoć vozaču, kupci će moći da dobiju sistem Advanced Park za lakše parkiranje.
2024 TX 350 i 500h bi trebalo da budu u prodaji ove jeseni, dok će se plug-in hibrid 550h+ pridružiti paleti kasnije. Svi će se proizvoditi u Toyotinoj fabrici u Prinstonu, Indijana, a cene još nisu poznate.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs