
Kineski proizvođač Nio predstavlja novi model ES6 s autonomijom od 930 km s jednim punjenjem. Nova tehnologija baterija ima potencijal da ozbiljno promeša karte na tržištu električnih vozila, pa čak i da uzburka i more kod klasičnih vozila sa SUS motorima.
Kineski proizvođač električnih vozila Nio, poznat po inovativnom konceptu zamene baterije (umesto klasičnog punjenja), namerava da impresionira tržište modelom ES6 s novom vrstom baterije s čvrstim elektrolitom. Baterija ima kapacitet od 150 kWh, a isporučuje je kompanija Welion sa sedištem u Pekingu. Nova baterija omogućava ovom automobilu autonomiju do 930 km s jednim punjenjem. Ova tehnologija podrazumeva bateriju koja je nešto teža od klasičnih od litijum-jonskih baterija, ali nudi puno veću gustinu energije. Zahvaljujući tome, sve buduće limuzine ovog proizvođača mogle bi lako da postigne domet od preko 1000 kilometara, navodi Klix.ba.
Ova tehnologija ima potencijal da napravi revoluciju na tržištu električnih vozila nudeći autonomiju koja odgovara ili čak premašuje istu kod tradicionalnih vozila s motorom s unutrašnjim sagorevanjem. Nio ES6 bi trebalo da ublaži zabrinutost mnogih potencijalnih kupaca zbog malog dometa aktuelnih baterijskih vozila i podstakne šire prihvatanje električnih vozila u javnosti. Nova baterija teži 575 kg, što je samo 20 kg više od postojeće litijum-jonske baterije od 100 kWh instalirane u trenutnim Nio automobilima koju proizvodi kineski specijalista za baterije CATL. Takođe, baterija sa čvrstim elektrolitom ima 44,4% veću gustinu energije. Još su impresivnije dizmenzije nove baterije u poređenju sa klasičnom, budući da je reč o identičnim gabaritima.
Osim toga, povećana gustina energije ovog tipa baterija mogla bi dovesti do daljnjeg napretka u performansama i efikasnosti električnih vozila, čineći ih još privlačnijim izborom za kupce. Kako sve više proizvođača automobila ulaže u tehnologiju baterija s čvrstim elektrolitom, tržište električnih vozila će verovatno postati sve konkurentnije, što će dovesti do bržih inovacija i dugoročnog smanjenja troškova za proizvođače i potrošače.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Nio