
Toyota je proširila svoju postojeću saradnju sa Stellantisom, dodajući time još jedan model sa novom oznakom u svoju LKV ponudu.
Toyota ProAce Max označava ulazak ovog japanskog proizvođača automobila u evropski segment velikih kombi vozila, pridružujući se obnovljenim modelima ProAce i ProAce City koji su takođe bazirani na Stellantisovim vozilima.
Sva tri kombija su dostupna sa potpuno električnim pogonom.
Sem toga, Toyota je lansirala i elektrifikovanu verziju pick-up modela Hilux, nadogradivši dizel pogon sa 48V blago hibridnom tehnologijom za poboljšanu efikasnost.
Toyota ProAce Max je rođak nedavno obnovljenih vozila Fiat Ducato, Citroen Jumper, Peugeot Boxer, Opel Movano i Ram ProMaster. Jedini elementi specifični za Toyotu su amblemi i redizajnirani nos. Ostatak karoserije, uključujući LED svetla i felne od 16 inča, deli sa drugim velikim Stellantis kombijima.

Isto važi i za unutrašnjost koja ima koristi od najnovijeg infotainmenta, ADAS-a i povezanih usluga.

ProAce Max kombi je dostupan u 6 konfiguracija (2 dužine međuosovinskog rastojanja, 3 dužine i 3 visine) nudeći kapacitet tereta do 17 m³.

ProAce Max ima WLTP domet do 420 km zahvaljujući bateriji od 110 kWh. Kao i kod modela Fiat E-Ducato, sposobnost brzog punjenja do 150 kW omogućava mu da se napuni od 0-80% za manje od sat vremena. Toyota nije precizirala da li će veliki kombi biti dostupan i sa dizel motorom.
Druga dva kombija (ProAce i ProAce City) su modernizovana za 2024. godinu, uz redizajnirane branike i farove. Novi nos dodaje malo dodatnog Toyotinog začina u miks, dok ostatak karoserije deli sa njihovim Fiat, Citroen, Peugeot i Opel rođacima.

LKV modeli zadržavaju iste kapacitete tereta od 6,6 m³ za ProAce i 4,4 m³ za ProAce City.

Ista ažuriranja su nasledile putničke verzije – ProAce Verso sa 9 sedišta i ProAce City Verso sa 7 sedišta.
Električne verzije kombija imaju koristi od povećanog dometa u odnosu na njihove prethodnike. Tačnije, ProAce (kombi srednje veličine) nudi WLTP domet do 350 km, dok električni ProAce City (kompaktni kombi) može da pređe do 330 km između punjenja.
Toyota nije spomenula nijednu drugu opciju za pogon, iako se kombiji rođaka nude sa benzinskim i dizel motorima.
Novi elektrifikovani dizel pogon udahnjuje novi život osmoj generaciji Toyote Hilux koja postoji od 2015. godine (sa dva fejsliftinga 2017. i 2020. godine).

Hilux Hybrid 48V dolazi opremljen unapređenom verzijom 2,8 litarskog četvorocilindričnog turbodizela sa 48-voltnim blagim hibridnim sistemom koji se sastoji od elektromotora/generatora i male baterije.
Toyota nije objavila detaljne specifikacije pogonskog sklopa, ali je u ranijem saopštenju za javnost iz Toyote iz Australije pominjano smanjenje potrošnje od 10%.
U isto vreme, elektrifikacija po navodima japanske fabrike poboljšava performanse na terenu zahvaljujući i regenerativnom kočenju.
Hilux Hybrid 48V zadržava sposobnost vuče od 3500 kg i maksimalnu nosivost od 1000 kg svog prethodnika koji je imao samo dizel motor.
Cene za unapređene modele iz Toyote Professional linije u Evropi će biti objavljene bliže lansiranju na tržište koje se očekuje početkom 2024.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs