
Prodaja komercijalnih vozila trenutno čini trećinu prihoda kompletne Stellantis grupe, ali ova kompanija ima planove za proširenje, i to modernizacijom aktuelne game modela.
Na vrhu asortimana, veliki kombiji Citroen Jumper, Peugeot Boxer, Opel / Vauxhall Movano i Fiat Ducato su modernizovani za novu prodajnu sezonu (njima se nedavno pridružila i Toyota ProAce Max).

Napred je novi branik, a u kabini digitalni kokpit i 10-inčni ekran sa više mogućnosti povezivanja nego ranije. Kompatibilni pametni telefoni mogu se bežično povezati sa sistemom za informisanje i zabavu putem aplikacija Apple CarPlay i Android Auto.

Komplet će uključivati i ulaz bez ključa, prilagodljivi tempomat, automatizovanu vožnju nivoa 2, pomoć u traci i detekciju saobraćaja, što znači da veliki kombiji Stellantis nude najnapredniju tehnologiju za pomoć vozaču na tržištu.

Uz prepoznavanje saobraćajnih znakova, upozorenje na frontalni sudar uz kočenje u slučaju opasnosti i upozorenje na bočni mrtvi ugao, sada postoje i novi sistemi poput upozorenja na umor, pomoć za ostanak u traci, automatski tempomat s funkcijom „Stop & Go”, senzori za parkiranje od 360 stepeni, pomoć pri parkiranju i digitalni retrovizor koji dodatno poboljšava vidljivost u svim smerovima. Ukupno 22 sistema za pomoć i elektronska sistema za pomoć olakšavaju vožnju i manevrisanje.

Eat & Work klupa kao dodatna mogućnost čini kokpit ergonomskim upravljačkim centrom. Sa samo nekoliko jednostavnih koraka sedište pored vozačevog se može pretvoriti u pomičnu, praktičnu radnu površinu. Sedište se može pretvoriti i u mali sto s držačem čaše – idealno rešenje kada dođe vreme za kratki predah. Uz zaključavanje i sistem za pokretanje bez ključa vozač više ni ne mora da vadi ključ iz džepa da bi otvorio, pokrenuo ili zaključao svoj Movano.

Vozilo je dostupno u 30 varijanti, nudeći kapacitet tereta do 17 m³ i nosivost do dve tone. Četiri dužine vozila, tri različita međuosovinska rastojanja i tri različite visine te verzije furgona i kipera, odnosno verzije s platformskom šasijom, dvostrukom kabinom i tovarnim prostorom s niskim dnom omogućavaju bezbroj konfiguracijskih opcija kako bi svaki korisnički profil pronašao odgovarajuće ješenje.
Električna verzija velikog kombija sa 200 kW/272 KS i 400 Nm dobija neke sveobuhvatne promene. Dolazi sa baterijom od 110 kWh za domet do 420 km i nosivošću do 1,5 tone, dok je najveća brzina 130 km/h. Postojaće mogućnost punjenja od 150 kW, što znači da punjenje od 0-80 posto traje manje od sat vremena (55 minuta).
U paleti su i tri turbo-dizelske verzije, sa 88 kW/120 KS, 103 kW/140 KS ili 132 kW/180 KS i, u zavisnosti od verzije, može se dobiti i automatski menjač s osam stepeni.
Takođe, verzija sa vodoničnim gorivnim ćelijama sa dometom od oko 400 km će biti predstavljena kasnije, tokom 2024. godine.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs