home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Porsche Panamera

Porsche predstavlja treću generaciju Panamere, pri čemu novi model luksuzne sportske limuzine ima više digitalizovanu unutrašnjost, a biće dostupan sa četiri elektrifikovane verzije (E-Hybrid).

Porsche Panamera

Nakon prilično duge promotivne kampanje, došlo je vreme da upoznamo novu generaciju Panamere, ujedno treću generaciju ovog modela lansiranog 2009. godine. Iako bi bili u iskušenju da kažemo da je ovo u stvari temeljiti facelifting, svi paneli karoserije su potpuno novi. Što se tiče dimenzija, Panamera je uglavnom ostala ista. Samo je dužina povećana za 3 mm, na ukupno 5052 milimetra. Njena širina je 1938 mm, a visina 1422 mm.

Porsche Panamera

Što se tiče estetskog utiska, nova Panamera je dobila veće usisnike vazduha napred, Matrix LED farovi (standardni) imaju novi dizajn, prošireni su i blatobrani, a kupcima su na raspolaganju i točkovi od 21 inča, dok je zadnja LED traka uža. Zadnji spojler je takođe redizajniran. Turbo E-Hybrid verzija će imati spojlere sa različitim usisnicima vazduha, difuzor u boji karoserije, vrhove izduvnih cevi ofarbane u boju bronze, a amblemi će biti u novoj Turbonite boji.

Porsche Panamera

Najveće promene su se desile unutra. Ovde će putnici pronaći ne dva, već tri displeja. To je zato što se, opciono, nova Panamera može naručiti sa ekranom od 10,9 inča za suvozača - kao i kod električnog brata Taycana. Selektor menjača je blago pomeren udesno od volana. Tako je centralna konzola postala šira. Područje indukcijskog punjenja za mobilne telefone s funkcijom hlađenja je standardno. Funkcije klima uređaja i ventilacionih otvora su takođe revidirane.

Porsche Panamera

Porsche se oslanja na inovativan i intuitivan koncept upravljanja u novoj Panameri: Porsche Driver Experience stavlja vozača u centar i stvara pravi balans analognih i digitalnih elemenata. Sportski automobil među luksuznim limuzinama karakteriše posebno kvalitetan i izuzetno sportski ambijent unutrašnjosti.

Porsche Panamera

Sa novom generacijom modela, Panamera dobija koncept rada Porsche Driver Experience koji je usmeren na vozača i predstavljen u Taycanu. Nudi potpuno digitalni ekran, raznovrsne mogućnosti prilagođavanja i intuitivno upravljanje. Ključna karakteristika koncepta je grupisanje komandi relevantnih za vožnju u neposrednoj blizini volana. Sve osnovne funkcije su zato brzo i intuitivno na direktnom pristupu vozaču. Ovo pojednostavljuje rukovanje novom Panamerom u svim situacijama vožnje, a posebno pri dinamičnoj vožnji.

Porsche Panamera

Fokus na osovinu vozača se ogleda u brojnim detaljima. Porsche postavlja prekidač za prebacivanje kroz opcije na instrument tabli i rotirajući prekidač za biranje programa vožnje direktno na volan. Ručica menjača je odmah pored. Ova odluka stvara prostor na centralnoj konzoli za elegantnu kontrolnu ploču klime koja kombinuje dodirne površine i fizičke prekidače kako bi stvorila rešenje koje je jednako intuitivno koliko i elegantno. U centralnoj konzoli se koriste novi, električno podesivi otvori za ventilaciju i to potpuno bez letvica. Pritiskom na taster možete prebacivati između više unapred konfigurisanih i personalizovanih načina klimatizacije. Pretinac za odlaganje na centralnoj konzoli takođe nudi više prostora nego pre.

Porsche Panamera

Digitalna, samostojeća instrument tabla naglašava osovinu vozača. Radi se o samostojećem ekranu od 12,6 inča u zakrivljenom i slobodnostojećem dizajnu. Porsche jasno deli prikazane informacije o vožnji u tri područja, koja se mogu različito konfigurisati zavisno o opremi i odabranom pogledu. Dodatnim, opcionim head-up displejom se može upravljati direktno sa sportskog upravljača.

Porsche Panamera

Jasan dizajn i luksuzni materijali stvaraju kvalitetan i sportski ambijent u unutrašnjosti nove Panamere. Inovativni koncept dekoracije impresionira svojom formalnom konzistentnošću i proteže se od centralne konzole do kontrolne ploče i do vrata nove Panamere. Zajedno sa centralnom konzolom koja se strmo uzdiže, to je jedna od tipičnih karakteristika kokpita Panamera. Porsche po prvi put implementira kontinuirano ambijentalno osvetljenje duž celog panela, čime se naglašava širina vozila. Sedenje u svim modelima Panamera je sada još udobnije: Razlog tome su poboljšani penasti materijali sedišta, koji povećavaju udobnost uz bolju elastičnost. Executive modeli Panamere takođe imaju novo oblikovani sistem zadnjih sedišta koji nudi optimizovan položaj sedenja. To znači da putnici pozadi mogu izaći još opušteniji nakon dugih putovanja.

Kada su u pitanju boje i opcije materijala u novoj Panameri, Porsche se fokusira na posebno elegantne materijale i širok izbor dvobojnih dizajna. Odgovarajući dekor i opcije akcenta dodatno oplemenjuju ambijent. Neki od njih su deo Porsche Exclusive Manufaktur asortimana. Porsche po prvi put nudi i opremu bez kože u Panameri, koja kombinuje posebno sportske materijale kao što su Race-Tex i Pepita Textil.

U Porscheu su optimalne performanse neodvojiva karakteristika pravog pogona. Sa promenom modela, Panamera dobija fundamentalno obnovljenu paletu motora sa savremenim fokusom na održivu vožnju i efikasnost. „Nakon što smo već izveli tri e-hibrida na tržište za drugu generaciju Panamere, ponudićemo i četvrti plug-in hibrid u novoj Panameri. Na ovaj način odgovaramo na ogromnu potražnju naših kupaca. U nekim zemljama, udeo e-hibrida u Panameri je skoro 100 posto. Novi derivat je model visokih performansi koji se savršeno uklapa u svestranu liniju”, najavljuje dr. Thomas Friemuth, šef serije Panamera.

„Povećavamo električne performanse Panamere u svim e-hibridnim modelima u području dinamike vožnje i u važnim disciplinama električnog dometa i brzine punjenja. U našim testovima, novi automobil možemo voziti do 70 posto više isključivo električnom energijom nego sa prethodnikom.“

Svi e-hibridni modeli nove Panamere bazirani su na novom, snažnijem elektromotoru, koji je sada potpuno integrisan u kućište menjača novog menjača s dvostrukim kvačilom. Uz manju težinu, nudi više performansi vožnje i rekuperacije od svog prethodnika. Energiju crpi iz visokonaponske baterije značajno povećanog kapaciteta od 25,9 kWh. Ugrađeni punjač snage punjenja od 11 kW skraćuje vreme punjenja uprkos većem sadržaju energije.

Opsežne revizije motora sa unutrašnjim sagorevanjem takođe promovišu efikasnost i performanse. Svi pogoni u novoj Panameri su pripremljeni za buduće standarde emisija. „Uzbuđen sam zbog našeg napretka u elektrifikaciji. Integracija i kombinacija dva pogonska sistema u Panameri radi apsolutno nesmetano i harmonično. Na bazi novih pogonskih sklopova, vozilo odiše velikom lakoćom i suverenitetom pri ubrzavanju“, kaže Arno Bögl, šef projekta za seriju Panamera, izveštavajući o test vožnjama.

Porsche Panamera

Ulazni modeli su Panamera i Panamera 4 (sa pogonom na sve točkove). U njihovom slučaju, 2,9 litarski V6 motor sada nudi više snage, odnosno 353 KS (+23 KS) i 500 Nm momenta (+50 Nm). S ovim pogonskim motorom Panamera postiže 100 km/h za 5,1 sekundu i maksimalnu brzinu od 272 km/h (Panemera 4 - 4,8 sekundi i 270 km/h).

Velika novost su četiri elektrifikovane verzije - E-Hybrid. Porsche trenutno daje samo detalje o verziji Panamera Turbo E-Hybrid, koja će biti dostupna od početka lansiranja. U pitanju je poboljšani 4,0 litarski V8, a elektromotor (integrisan u PDK automatski menjač) sada razvija 190 KS. Zajedno, ove dve jedinice vozaču pružaju ukupno 680 KS i 930 Nm obrtnog momenta. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 3,2 sekunde, a maksimalna brzina iznosi 315 km/h. Baterija kapaciteta 25,9 kWh obećava čisto električnu autonomiju do 91 kilometar. Na 11 kW baterija se puni za 2 sata i 39 minuta.

Standardno oslanjanje je takođe revidirano zbog dodatne udobnosti. Ali, opciono, nova generacija Panamere može da bude konfigurisana i sa aktivnim oslanjanjem koji, ako je potrebno, može da poveća rastojanje od tla za 5,5 cm.

Treća generacija Porsche Panamere se već može naručiti u Evropi. U Nemačkoj cene počinju od 107.800 evra za standardnu verziju i 192.500 evra za Panameru Turbo E-Hybrid. Prvi primerci će biti isporučeni u martu 2024.

Izvor: Porsche / Klix.ba

Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs

Porsche Panamera Sport Turismo karavan izbačen iz ponude zbog slabe prodaje

Treća generacija Panamere je danas predstavljena bez Sport Turismo izdanja jer slaba prodaja dosadašnjeg modela nije opravdala razvoj naslednika. S druge strane, Porsche Panamera Executive sa dužim međuosovinskim rastojanjem će navodno i dalje živeti u Kini, gde kupci daju prednost prostoru za noge pozadi.

Porsche je izdao sledeće saopštenje: „U Kini i SAD – našim glavnim tržištima u D-segmentu – Sport Turismo igra samo sporednu ulogu. Iz tog razloga, odlučili smo da prekinemo ovu varijantu modela sa lansiranjem nove generacije.”

Sport Turismo je naime činio manje od 10% ukupne prodaje Panamere, što objašnjava zašto je Porsche odlučio da ne obnavlja seriju.

Panamera Sport Turismo je prvi put predstavljena 2017. godine i dobila je fejslift 2020. Model je baziran na drugoj generaciji sa redizajniranim zadnjim delom koji je rezultirao većim prtljažnikom.

Ivan Mitić – Autoblog.rs

Porsche Panamera Turbo Sonderwunsch

Porsche je danas uz svetsku premijeru treće generacije Panamere održao i promociju njene specijalne verzije.

Porsche Panamera Turbo Sonderwunsch

Najavljena kao jedinstveni projekat, ovu Panameru Turbo potpisuje Porsche Exclusive Manufaktur odeljenje zaduženo za personalizovana vozila. Namera je da se pokaže da je samo nebo granica kada naručujete automobil preko programa Sonderwunsch (na nemačkom za "poseban zahtev").

Porsche Panamera Turbo Sonderwunsch

Automobil nosi otmenu dvobojnu kombinaciju boja, baziranoj na primarnoj Leblon Violet Metallic boji, koja ima ljubičastu nijansu sa suptilnim kestenastim akcentima. Sem toga, sadrži ljuspice isparene pravim zlatom.

Porsche Panamera Turbo Sonderwunsch

Donji deo karoserije je završen u crnoj boji, a tu je i bočna linija u Avium Metallic boji koja je takođe primenjena na okvire bočnih stakala, kao i na 21-inčnim točkovima.

Tu su i spojleri i pragovi u crnoj boji, uz zatamjena stakla i svetla, kao i izduvni sistem sa četiri izduvne cevi.

Ovo jedinstveno vozilo služiće kao demonstracija za one koji su spremni da plate više kako bi stvorili visoko individualizovani automobil.

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 5322



Komentari