home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Škoda Octavia

› Prefinjena spoljašnjost: vizuelno fino prilagođavanje i nova druga generacija LED Matrix farova
› Prerađena unutrašnjost: devet Design Selection opcija, 13-inčni infotainment ekran i dodatni održivi materijali
› Unapređeno povezivanje: nove usluge i unapređeno korisničko iskustvo uz prepoznavanje glasa bazirano na veštačkoj inteligenciji
› Efikasniji pogonski sklopovi: četiri benzinska i dva dizel motora plus opcije blagog hibrida
› Poboljšana bezbednost: novi sistemi sigurnosti i pomoći za još napredniju aktivnu i pasivnu bezbednost

– Škoda je ažurirala hatchback i karavan verzije svog kultnog modela Octavia. S više od 7 miliona prodatih jedinica, to je daleko najprodavaniji model brenda. Njegova četvrta moderna generacija sada je dobila osvežen izgled koji uključuje revidiranu Škoda rešetku i nova LED Matrix prednja svetla druge generacije. Sveobuhvatna standardna oprema nudi karakteristike poput dvozonskog sistema Climatronic ili 10-inčnog digitalnog ekrana (kasnije će biti dostupan). Pored toga, povećan je udeo održivih materijala u unutrašnjosti. Za još naprednije iskustvo u automobilu, chatbot ChatGPT pokretan veštačkom inteligencijom biće integrisan u glasovnu asistenciju Laura kasnije tokom 2024. Dodatni sistemi bezbednosti i pomoći poboljšavaju aktivnu i pasivnu bezbednost, a nova struktura asortimana pruža dodatne mogućnosti individualizacije.

Škoda Octavia

„Naši kupci s pravom očekuju puno od modela Octavia i ovo osveženje podiže naš najprodavaniji model na viši nivo. Inovacije kao što su potpuno redizajniran infotainment sistem, novi sigurnosni sistemi, povećana upotreba održivih materijala i snažnija prednja svetla čine ga još boljim za svakodnevne istraživače. Uveren sam da će naša najnovija Octavia iznenaditi i oduševiti svoje vozače i putnike, potvrđujući svoju poziciju našeg najpopularnijeg automobila.“

Klaus Zellmer, predsednik Upravnog odbora Škoda Auto

„Octavia je okosnica brenda Škoda. Nakon četiri moderne generacije i više od 7,15 miliona prodatih jedinica, nadograđena Octavia će nastaviti ovu uspešnu priču. S prefinjenim pogledom spreda, novi sistemi pomoći i najsavremeniji infotainment, uključujući po prvi put 13-inčni centralni ekran, naš ažurirani bestseler će zadržati svoju poziciju jednog od najuspešnijih modela u Evropi. Uveren sam da će nastaviti da impresionira svakodnevne istraživače – svojom svestranošću, atraktivnim dizajnom i izvrsnim odnosom cene i kvaliteta.“

Martin Jahn, član Upravnog odbora Škoda Auto za prodaju i marketing

Škoda Octavia

Novi trenutak za kultni model brenda

Osveženje četvrte moderne generacije modela Octavia uključuje novi, unapređeni dizajn s obnovljenim prednjim i zadnjim branicima i ažuriranom Škoda rešetkom. Novost su i druga generacija LED Matrix prednjih svetala, revidirana LED zadnja svetla s animiranim indikatorima i novi dizajn aluminijumskih felni. Nova struktura asortimana sastoji se od četiri nivoa opreme – Essence, Selection, Sportline i RS – i nudi devet Design Selection opcija za unutrašnjost.

Škoda Octavia

Uz nove i održive materijale za sedišta, instrument tablu i panele vrata, 10-inčni digitalni ekran dolaziće kao standard na odabranim varijantama modela. Poznati virtuelni kokpit od 10 inča s poboljšanom funkcionalnošću i head-up prikaz ostaju dostupni. Obe verzije digitalne instrument table imaju prerađenu grafiku, kao i infotainment ekrane. Infotainment ekran od 13 inča dostupan je kao opcija po prvi put za model Octavia, dok je infotainment ekran od 10 inča deo standardne opreme.

Škoda Octavia

Ažurirana Octavia sada takođe ima Phone Box sa snažnijim punjenjem i ventilacijom od 15 W i četiri USB-C priključka za brzo punjenje s izlaznom snagom od 45 W. Popularni USB-C priključak od 15 W na zadnjoj strani unutrašnjeg retrovizora standard je od Selection nivoa opreme. ChatGPT chatbot temeljen na veštačkoj inteligenciji kasnije će biti standardno integrisan u glasovnu asistenciju Laura, uvodeći niz novih mogućnosti koje daleko nadilaze prethodne glasovne naredbe. Intelligent Park Assist i Remote Park Assist kasnije će takođe imati svoj debi u modelu Octavia.

Škoda Octavia

Ponuda motora sastoji se od dva 1.5 TSI benzinska motora, svaki takođe dostupan s blagom hibridnom tehnologijom, dva 2.0 TSI benzinska motora s pojačanom snagom i dva 2.0 TDI dizel motora. Izlazna snaga se kreće od 85 kW (115 KS) do 195 kW (265 KS).

Škoda Octavia

Štaviše, Škoda Auto je dodatno proširila svoj sveobuhvatni portfolio aktivnih i pasivnih bezbednosnih karakteristika: novi Attention and Drowsiness Assist sada koristi širok raspon podataka i parametara za procenu ponašanja vozača. Osim toga, ažurirana Octavia dolazi sa do 10 vazdušnih jastuka.

Pogonski sistemi: Četiri benzinska i dva dizel motora, kao i dve opcije blagog hibrida

Škoda Octavia dostupna je s nizom tehnički naprednih, efikasnih četvorocilindričnih motora – četiri benzinska i dva dizel motora. Izlazna snaga kreće se od 85 kW (115 KS) u dve osnovne varijante do 195 kW (265 KS) u verziji Octavia RS. 2.0 TSI sa 150 kW (204 KS) trebao bi biti lansiran kasnije i dolaziće s pogonom na sve točkove kao standard.

„U Škodi smo uvek težili tome da našim kupcima ponudimo širok izbor motora. To je slučaj i s osveženom Octavijom koja nudi isključivo četvorocilindrične motore, uključujući dve blago hibridne izvedbe za još veću efikasnost. Obe verzije 1.5 TSI dostupne su s blagom hibridnom tehnologijom u kombinaciji s automatskim DSG menjačem. Oba 1.5 TSI motora takođe mogu isključiti dva cilindra koristeći ACT+ aktivno deaktiviranje cilindra za smanjenje potrošnje goriva.“

Johannes Neft, član uprave Škoda Auto za tehnički razvoj

Blagi hibridi za još veću efikasnost

Pogonski sklop ažuriranog modela Octavia počinje s 1.5 TSI benzinskim motorom i 2.0 TDI dizel motorom, svaki sa 85 kW (115 KS) snage i manuelnim 6-stepenim menjačem. Prethodna trocilindrična benzinska jedinica od 81 kW zamenjena je novim četvorocilindričnim motorom. Kao i verzija 1.5 TSI sa 110 kW (150 KS), početni benzinski motor dostupan je s blagom hibridnom tehnologijom u kombinaciji s automatskim DSG menjačem. Energija koja se povrati tokom kočenja skladišti se u 48-voltnu litijum-jonsku bateriju, pomoću vodeno hlađenog 48-voltnog starter-generatora s remenskim pogonom. To podržava motor s unutrašnjim sagorevanjem s naletom električne energije ili omogućava Octaviji da vozi uzbrdo s potpuno isključenim motorom. Kada je potrebna manja snaga, oba 1.5 TSI motora mogu da isključe dva cilindra pomoću ACT+ za smanjenje potrošnje goriva. Turbopunjač ima varijabilnu geometriju turbine.

Fino podešeni 2.0 TSI motori

Oba 2.0 TSI motora ubrizgavaju gorivo pod pritiskom od 350 bara i imaju promenljivo podizanje ventila. Poboljšani usis vazduha i optimizacija trenja doprinose povećanju izlazne snage. Varijanta od 150 kW (204 KS) s pogonom na sva četiri točka kao standard radi s povećanim stepenom kompresije od 12,2:1 i 10 kW (14 KS) je snažnija od svog prethodnika, dok motor od 195 kW (265 KS) ima 15 kW (20 KS) više snage. Oba su motora takođe efikasnija od svojih prethodnika.

Škoda Octavia RS

Škoda Octavia RS

Škoda Octavia RS

Dizel s obradom izduvnih gasova postupkom dvostrukog doziranja

U oba 2.0 TDI motora, pogon radilice s čeličnim klipovima efikasno smanjuje gubitke toplote dok u isto vreme povećava brzinu sagorevanja. Pritisak ubrizgavanja je 2.200 bara, dok turbopunjač koristi varijabilnu geometriju turbine, koja osigurava optimalan pritisak prednabijanja u širokom rasponu obrtaja, što rezultira glatkijom karakteristikom krivulje snage. Optimizovani sistem za obradu izduvnih gasova koji smanjuje emisije azotnih oksida (NOx) postavljen je blizu motora i koristi postupak dvostrukog doziranja za ubrizgavanje AdBlue-a pre dva SCR katalitička pretvarača postavljena u nizu.

Bezbednost: Novi sistemi bezbednosti i pomoći za još efikasniju zaštitu

Škoda Auto dodatno je poboljšala nivo aktivne i pasivne bezbednosti. Novi Attention and Drowsiness Assist koristi inovativni algoritam za precizniju procenu ponašanja vozača. Kasnije ove godine biće uvedena nova funkcija automatizovane kočnice u slučaju nužde – pozadi za pešake, koja će pouzdanije detektovati osobe iza automobila prilikom vožnje unazad. Ažurirana Octavia dolazi sa do deset vazdušnih jastuka.

Inovativni algoritam procenjuje ponašanje vozača

U ažuriranoj Octaviji, Škoda je zamenila Driver Alert s Attention and Drowsiness Assist, kao u potpuno novim modelima Superb i Kodiaq. Sistem prati ponašanje vozača i procenjuje njihovu pospanost. Dok je Driver Alert uglavnom analizirao podatke iz elektromehaničkog servo upravljača, Attention and Drowsiness Assist pristupa informacijama iz različitih kontrolnih jedinica vozila, kao što je Lane Assist. Koristi inovativni algoritam za prepoznavanje kratkotrajne nepažnje (rasejanosti) i dugotrajne nepažnje (umora). Otkriva odstupanja od normalnog ponašanja upravljanja pri brzinama iznad 65 km/h i kontinuirano procenjuje ponašanje vozača kako bi izvukao zaključke o njihovoj sposobnosti za vožnju. Ako sistem zaključi da je vozač umoran, aktivira vizuelna i zvučna upozorenja u virtuelnom kokpitu na tri nivoa: preporuka, upozorenje i eskalacija. Ako vozač ne reaguje ni na jedno od upozorenja sistema, Emergency Assist će povući sigurnosne pojaseve i pritisnuti kočnice. Sistem zatim aktivira svetla upozorenja, zadržava voznu traku i usporava do potpunog zaustavljanja. Na kraju, Emergency Assist automatski poziva pomoć putem eCall-a.

Pogodno i sigurno parkiranje

Nova inteligentna pomoć pri parkiranju (dostupna samo s automatskim menjačem) omogućava Octaviji da automatski ulazi i izlazi iz paralelnih i perpendikularnih parking mesta. Osim kontrole upravljanja, poput Park Assista, sada takođe preuzima kontrolu nad kočnicama, kao i brzinom i smerom vožnje (napred i nazad). Automobil će se takođe automatski zaustaviti ako sistem detektuje prepreku. Nadolazeći Remote Park Assist (dostupan samo s automatskim menjačem) ići će još dalje. Vozaču će omogućiti daljinsko upravljanje manevrima Inteligentne pomoći pri parkiranju putem MyŠkoda aplikacije. Vozilo i pametni telefon komuniciraju putem Bluetooth-a kada je korisnik udaljen do četiri metra od Octavije. Sve što korisnici trebaju da urade je da odaberu vrstu manevra u aplikaciji i smer u kom žele da izađu s parking mesta. Maksimalna brzina tokom manevra je 9,5 km/h. Nova automatizovana funkcija kočenja u nuždi – pešaci pozadi, koja će postati dostupna kasnije, sprečiće sudare pri vožnji unazad analizirajući područje iza automobila pomoću slike zadnje kamere i kočenja. Uz Trailer Assist, nova Octavia takođe olakšava manevrisanje prikolicom.

Visok stepen pasivne bezbednosti

Škoda Octavia jedno je od najsigurnijih vozila u svojoj klasi. U 2022. uspešno je ponovila svoju ocenu od 5 zvezdica na referentnom testu Euro NCAP za sigurnost pri sudaru, čak i pod strožim uslovima ispitivanja. Do deset vazdušnih jastuka štiti putnike u vozilu u slučaju nesreće: centralni vazdušni jastuk između vozača i suvozača i vazdušni jastuk za kolena vozača, zajedno s vazdušnim jastucima za vozača i suvozača, kao i prednjim bočnim vazdušnim jastucima i vazdušnim jastucima za glavu, dolaze kao standard. Zadnji bočni vazdušni jastuci dostupni su kao opcija.

Škoda Octavia Sportline: Još dinamičniji izgled u kombinaciji sa gotovo svim pogonskim sklopovima

Škoda Octavia Sportline

Nivo opreme Škoda Octavia Sportline dostupan je za dva dizel i dva benzinska motora. Sportski izgled naglašen je crnim metalik detaljima eksterijera i spuštenom šasijom, dok je unutrašnjost pretežno crna, što daje dodatnu dimenziju dinamičnom doživljaju vožnje.

Škoda Octavia Sportline

Mnoštvo crnih detalja

Nivo opreme Sportline dostupan je u kombinaciji sa 1.5 TSI sa 110 kW (150 KS), 2.0 TSI sa 150 kW (204 KS) i pogonom na sva četiri točka, kao i sa dva 2.0 TDI dizel motora sa 85 kW (115 KS) ) i 110 kW (150 KS). Sportska šasija spuštena za 15 milimetara i progresivno upravljanje deo su standardne opreme. Okvir Škoda rešetke i bočni retrovizori su u metalik Magic crnoj boji, a zadnji bočni prozori i staklo su jače zatamnjeni („Sunset”). Okviri prozora izrađeni su u sjajnoj crnoj boji, kao i krovni nosači za verziju Octavia Combi. Rubovi spojlera na prednjem braniku i na vratima prtljažnika hatchback verzije takođe su obojeni u Magic crnu metalik boju. Krovni spojler na karavanu dolazi obojen u boju karoserije. Zadnji branik ima Magic crni metalik difuzor. LED zadnja svetla s animiranim pokazivačima smera i animiranom funkcijom Coming/Leaving Home dolaze kao standard, dok su LED Matrix prednja svetla dostupna kao opcija. Octavia Sportline ima nove crne 17-inčne brušene aero felne Slagard kao standard. 18-inčni Vega aero točkovi i 19-inčni Draconis točkovi ekskluzivni za Sportline dostupni su kao opcija. Prednja krila krase redizajnirane oznake Sportline. Novi, dvodimenzionalni logotip Škoda na poklopcu motora i natpis Škoda na vratima prtljažnika su crne boje. Slova projektovana na tlo s prednjih vrata u skladu su sa ažuriranim Škoda identitetom.

Škoda Octavia Sportline

Sportline Design Selection s recikliranim tkaninama

Kokpit krase trokraki multifunkcionalni sportski kožni volan, pedale od nerđajućeg čelika i crna obloga krova. Standardni virtuelni kokpit od 10 inča takođe ima poseban sportski dizajn. Prednja sportska sedišta sa integrisanim naslonima za glavu, ukrasne trake u crnoj boji Middle Carbon na instrument tabli i u sjajnoj crnoj boji na vratima zaokružuju sportsku privlačnost unutrašnjosti automobila. U Sportline Design Selection verziji, presvlake sedišta izrađene su od sive reciklirane tkanine i veštačke kože, koja se takođe koristi za panele vrata i dizajnerski deo instrument table, zajedno s dvostrukim redom sivih šavova.

Najprodavaniji Škoda proizvod i priča o uspehu

Škoda Octavia glavni je adut češkog proizvođača automobila već 28 godina, od 1996. godine. Njene četiri generacije do danas privukle su više od sedam miliona kupaca na više od 60 tržišta svojom prostranošću, najsavremenijom tehnologijom, izvanrednom sigurnošću i odličnim odnosom cene i kvaliteta. Octavia Combi je favorit kupaca, čini 67,1% ukupne prodaje od 2020. Najpopularnije boje su Magic crna, Brilliant srebrna i Graphite siva. Octavia je takođe visoko cenjena u međunarodnim medijima. Na primer, četvrta generacija bila je finalista takmičenja za Evropski automobil godine 2021. i osvojila je nagradu čitalaca „Najbolji automobili“ za najbolji uvozni automobil 2024. koju je organizovao nemački automobilski časopis "auto motor und sport".

PR saopštenje



čitanja : 4017



Komentari