
Brend iz Hirošime nastavlja da promoviše maksimalnu efikasnost u svojim modelima. Mazda3 i CX-30 za modelsku 2025. debituju s novim elektrifikovanim benzinskim blokom koji je već krenuo u prodaju u Nemačkoj.
Blagi redizajn koji je Mazda uvela na svojim modelima jedva da je primetan. Automobile japanskog brenda, u odnosu na druge japanske ili evropske brendove, karakteriše atraktivan KODO dizajn, koji nije opterećen zubom vremenom kao ostali rivali, pa je retkost da Mazda uvede značajnije promene. Ipak, kada je motor u pitanju ne može proći neprimetno.

Kako piše Klix.ba, dobro poznati 2,0 litarski benzinac sa e-Skyactiv G tehnologijom u varijantama od 122 KS i 150 KS dobija efikasnijeg zamenika. Elektrifikacija nastavlja da osvaja bodove kod Mazde, te Japanci idu tim stopama bez previše žurbe za potpunim prelaskom na "struju".
Novi blok ima četiri cilindra i zapreminu od čak 2,5 litra, opremljen je direktnim ubrizgavanjem i 24-voltnim "Mazda M Hybrid" hibridnim sistemom, koji obnavlja energiju dobijenu kočenjem i rasterećuje motor sa unutrašnjim sagorevanjem kroz električnu pomoć, razvijajući maksimalnu snagu od 140 KS. Novi hibridni sklop može da bude povezan s ručnim ili automatskim menjačem, oba sa šest brzina, a moment i snagu za sada prenose na prednju osovinu.

Ova dva modela za modelsku 2025. dobijaju više standardne opreme. Oba modela koriste prednosti glasovne kontrole Amazon Alexa integrisane u "Mazda Connect" infotainment sistem, kao i dodavanje funkcije navigacije sa ažuriranjem onlajn mapa i informacijama o saobraćaju u realnom vremenu.
Cene u Nemačkoj počinju od 28.140 evra za Mazdu3, odnosno od 28.940 evra za SUV model CX-30 u varijantama sa ručnim menjačima. Doplata za automatski menjač je 2.000 evra.
Izvor: Klix.ba
Foto: Mazda