
Bertone je dizajnerska kompanija koja je 2014. godine proglasila bankrot i brend je prodat, čime se završio jedan period u istoriji automobilskog dizajna. Međutim, zahvaljujući braći Ricci, koja su kupila Bertone, u planu je trijumfalni povratak za kultnu kompaniju.
Taj povratak u život uključuje i novi Bertone superautomobil GB110 koji je u digitalnoj formi prikazan 2022. godine, a u međuvremenu je pripremljen i serijski automobil.

Bertone će po najavama u budućnosti postati „vrhunski proizvođač hiperautomobila ograničene serije koji kombinuju italijansku eleganciju sa performansama koje oduzimaju dah“.

GB110, ograničen na samo 33 jedinice, jeste remek-delo koje oličava harmoničan spoj italijanskog dizajna, francuske posvećenosti i nemačkih performansi. Ova prepoznatljiva mešavina ne samo da ilustruje posvećenost brenda ekskluzivnoj izradi, već služi i kao počast njegovom duboko ukorenjenom italijanskom poreklu, istovremeno prihvatajući kolaborativni, panevropski pristup proizvodnji luksuznih proizvoda.

Dizajn je harmoničan spoj klasične elegancije i agresivnog karaktera, ne zaboravljajući funkcije njegovog dizajna, njegove uglađene linije, ne samo da predstavljaju hrabru vizuelnu izjavu, već i poboljšavaju njegovu aerodinamičku efikasnost.

Za spoljašnji stil se kaže da je inspirisan klinastim vozilima marke iz 1960-ih, 70-ih i 80-ih, poput koncepta Lancia Stratos HF Zero.
Automobil je dugačak 4535 mm, širok 1957 mm, visok 1150 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2635 mm.
Pokreće ga 5,2 litarski V10 biturbo motor koji raspolaže sa 1140 KS i 1100 Nm obrtnog momenta.
Snaga se prenosi preko sedmostepenog menjača sa dvostrukim kvačilom na sva četiri točka.
1423 kg teški GB110 dostiže 100 km/h za 2,79 sekundi, 200 km/h za 6,79 sekundi i 300 km/h za 14 sekundi. Najveća brzina je 380 km/h.
Bertone tvrdi da će GB110 biti prvi automobil visokih performansi koji će biti pogonjen plastičnim otpadom. U partnerstvu sa Select Fuel-om, kompanija je razvila patentiranu tehnologiju za pretvaranje polikarbonatnih materijala u obnovljivo gorivo.

Za unutrašnjost se kaže da dopunjuje agresivni dizajn eksterijera sa minimalističkom estetikom. Poseduje digitalnu instrument tablu i volan sa ravnim dnom. Integrisan je mali infotainment ekran, zajedno sa nizom dugmadi sa obe strane volana.
GB110 je potpuno legalan za puteve, pružajući nesmetan prelaz sa trkačke staze na put. Ova svestranost oličava posvećenost brenda isporuci izvanrednih proizvoda koji se ističu u bilo kom okruženju.
Cena za sada nije saopštena.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs