
Audi zaokružuje ponudu modela Audi Q8, ne samo sa novim RS Q8 sa snagom od 441 kW/600 KS, već dodaje novu verziju vrhunskom modelu u seriji: RS Q8 performance. Njegova povećana snaga od 471 kW/640 KS čini SUV najmoćnijim serijski proizvedenim modelom sa unutrašnjim sagorevanjem u istoriji Audi Sport GmbH.
Oba vozila se mogu pohvaliti izvanrednom dinamikom vožnje zahvaljujući optimizovanom, samoblokirajućem centralnom diferencijalu, istovremeno garantujući podjednako impresivnu pogodnost za svakodnevnu upotrebu.

Eksterijer kod RS Q8 i RS Q8 performance je doteran po uzoru na nedavno unapređeni Q8. Novi paketi opreme omogućavaju više slobode za prilagođavanje.

Sa novim Audijem RS Q8 i RS Q8 performance, Audi Sport GmbH intenzivira svoj fokus na dinamiku dva SUV-a visokih performansi. Novi prednji deo sa upečatljivim otvorima za vazduh, prepoznatljivom strukturom saća i oštricom u crnoj boji visokog sjaja (RS Q8 performance karakteriše mat siva) jasno identifikuje RS Q8 i performance verziju kao vrhunske modele u seriji. Veliki singleframe ima reinterpretiranu strukturu saća gde je svaka pojedinačna ćelija saća sada trodimenzionalna. Zadnji deo takođe igra ulogu u unapređenju položaja modela na vrhu ponude. Dve ovalne izduvne cevi su prva prepoznatljiva karakteristika RS modela. Audi Sport GmbH je između njih postavio difuzor koji je po sredini podeljen reflektorom.


Novi RS Q8 će garantovano impresionirati snagom od 441 kW/600 KS i 800 Nm obrtnog momenta, koji je dostupan između 2.200 i 4.500 o/min. Snaga osmocilindričnog twin-turbo motora omogućava izvanrednu dinamiku vožnje. RS Q8 ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 3,8 sekundi. Standardna elektronski ograničena maksimalna brzina je 250 km/h, koja se kao opcija može povećati na 280 km/h ili maksimalno 305 km/h.

Zahvaljujući povećanoj snazi od 471 kW/640 KS i 850 Nm obrtnog momenta, RS Q8 performance od nule do 100 km/h stiže za samo 3,6 sekundi. Napredni osmocilindrični motor može se pohvaliti većom snagom od serijskog modela RS Q8. Štaviše, to je najsnažniji serijski proizveden motor sa unutrašnjim sagorevanjem u istoriji Audi Sport GmbH.

Novi, lakši izduvni sistem povećava izlazne performanse RS Q8 istovremeno stvarajući sportskiji zvuk. Opciono, izduvni sistem se može zameniti RS sportskim izduvnim sistemom, koji dodatno pojačava doživljaj zvuka i ističe se sjajnim crnim izduvnim cevima.

Obe verzije novog RS Q8 standardno dolaze sa stalnim quattro pogonom na sve točkove, koji Audi Sport GmbH kombinuje sa osmostepenim Tiptronicom sa bržim vremenom menjanja kao standard. Potpuno mehanički centralni diferencijal, sa svojim kompaktnim i laganim dizajnom, raspoređuje snagu motora na prednju i zadnju osovinu u odnosu 40:60. Ako dođe do klizanja, ne više od 70 procenata pogonskog momenta se primenjuje na prednju i do 85 procenata na zadnju osovinu. Ovaj način rada rezultira preciznijim skretanjem u krivinama, manje podupravljanja i preciznijim skretanjem.

Za idealnu ravnotežu sportskog karaktera i udobnosti, RS Q8 i RS Q8 performance standardno dolaze sa prilagodljivim vazdušnim oslanjanjem koje je posebno podešeno za RS. Visina vožnje u obe verzije varira do 90 milimetara.
Kao opcija, oba modela nude elektromehaničku aktivnu stabilizaciju (eAWS), koja značajno minimizira bočno pomeranje karoserije. 48V litijum-jonska baterija snabdeva eAWS napajanjem.
Opcioni dynamic package plus za RS Q8 pruža još bolje performanse, dajući automobilu najveću brzinu od 305 km/h. Dodatne komponente uključuju elektromehaničku aktivnu stabilizaciju, quattro sportski diferencijal i RS keramički kočioni sistem (koji je standardan za RS Q8 performance). Standardno upravljanje na svim točkovima doprinosi agilnosti i stabilnosti.
Najmoćniji model u seriji sada takođe koristi Matrix LED farove, a opciono su dostupni HD Matrix LED farovi sa Audi laserskim svetlom.
Po prvi put, RS Q8 koristi digitalizovana OLED zadnja svetla sa pet digitalnih svetlosnih potpisa. U kombinaciji sa sistemima asistencije, oni imaju funkciju indikacije blizine za veću bezbednost na putu.
Dostupan je širok spektar novih završnih boja za eksterijer, uključujući tri metalik opcije: Sakhir Gold, Ascari Blue i Chili Red. Pored standardnog asortimana, Audi exclusive ispunjava zahteve kupaca za pojedinačne završne obrade.
RS Q8 i RS Q8 performance se odlikuju različitim standardnim bojama i materijalima mnogih spoljašnjih komponenti. Dok su spoljašnji retrovizori, elementi prednjeg spojlera i okviri stakala i na zadnjem difuzoru uvek u crnoj boji na RS Q8, snažniji RS Q8 performance ima mat sive spoljašnje retrovizore, elemente prednjeg spojlera i mat sivi zadnji difuzor, sa svom ostalom opremom u crnoj boji visokog sjaja.
Novi opcioni točkovi od lake legure od 23 inča u dizajnu sa 6-Y krakova i gumama 295/35 daju unapređenom RS Q8 izrazito drugačiji izgled od serijskih standardnih modela. Obe vrhunske verzije serije dolaze sa 22-inčnim felnama od lake legure sa 10 krakova (295/40). Za točkovima je RS kočioni sistem sa ventilisanim kompozitnim kočionim diskovima (420 milimetara napred, 370 milimetara pozadi). Kočione čeljusti su standardno u crnoj boji. Dostupni su i sa opcionom crvenom završnom obradom i imaju RS slova na prednjoj i zadnjoj strani.
Alternativno, RS keramičke kočnice obezbeđuju vrhunsko zaustavljanje. Dostupne kao opcija na RS Q8, one dolaze kao standard za RS Q8 performance. Njihovi diskovi imaju 440 mm (prednji) i 370 mm (pozadi). RS kočioni sistem dolazi u sivoj boji kao standard u verziji RS Q8. Opciono je dostupan u crvenoj ili plavoj boji.
Za unutrašnjost su dostupni crveni, sivi ili plavi RS dizajn paketi. Plavi paket je ekskluzivan za RS Q8 performance. Oštrica na centralnoj konzoli, patosnice, volan i ivice sigurnosnih pojaseva imaju crvene ili sive kontrastne šavove. Sigurnosni pojasevi su u potpunosti u Ocean Blue boji kao posebna karakteristika plavog RS dizajn paketa. Volan je presvučen alkantarom.
Perforirana sportska sedišta sa šavovima u obliku saća takođe imaju kontrastne šavove u odabranoj boji paketa. Dekorativni umeci za oba modela su dostupni u mat brušenom aluminijumu. Kao dodatna ekskluzivna opcija, dijagonalni brušeni crni aluminijum je dostupan za RS Q8 performance.
Dodatne posebne karakteristike za RS Q8 performance: Pored projekcije natpisa „RS performance“ na tlo, 12,3-inčni Audi virtuelni kokpit plus ima svetlosni indikator promene u ručnom režimu. On menja prikaz broja obrtaja iz zelenog u žuti u crveni, trepćući na način identičan onom koji se koristi u motosportu kako bi ukazao na optimalno vreme za promenu brzina. Vidljiv preko simbola u Audi virtuelnom kokpitu, Launch Control u potpunosti iskorišćava potencijal ubrzanja RS Q8 performance.
Novi RS Q8 performance nosi i titulu najbržeg SUV-a na stazi Nirburgring. Trkački i razvojni vozač Frank Stipler je prešao stazu dugu 20,832 kilometra za samo 7:36,698 minuta. To je više od dve sekunde brže od prethodnog rekorda.
Novi Audi RS Q8 i RS Q8 performanće biće lansirani na tržište 27. juna, a cene startuju od 141.900 odnosno 155.700 evra.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs