home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Verne

Danas je u Rimac Kampusu u Kerestincu ekskluzivno otkriven dizajn vozila Verne (po Žilu Vernu), koncept usluge i sve njene funkcionalnosti. Prva usluga će biti pokrenuta u Zagrebu 2026. godine.

Verne

Predstavljanje novog ekosistema urbane mobilnosti je održano danas u novom Rimac Kampusu u blizini Zagreba, gde su trojica suosnivača podelili svoju viziju i pokazali jedinstveni dizajn njihovog autonomnog vozila, kao i sve funkcionalnosti koje će buduća usluga Verne nuditi. Kompaniju su osnovali Mate Rimac i dvojica njegovih najbližih kolega i prijatelja iz Rimac Grupe – Marko Pejković koji je sada glavni izvršni direktor Vernea, a Adriano Mudri, dizajner Nevere, glavni direktor dizajna u Verneu.

Verne

Nova usluga urbane mobilnosti i njen ekosistem se baziraju na tri ključna elementa: potpuno autonomnom električnom vozilu, softverskoj platformi (korisničkoj aplikaciji) i specijalizovanoj infrastrukturi. Prva Verne usluga, naglašeno je, biće pokrenuta u Zagrebu 2026. godine.

Ekosistem urbane autonomne mobilnosti

Novi ekosistem urbane autonomne mobilnosti se bazira na tri ključna elementa:

1. Potpuno autonomno električno vozilo

Vozilo je napravljeno na novoj platformi koja je u potpunosti prilagođena autonomnom načinu vožnje te dizajnirana s ciljem veće bezbednosti i udobnosti. Verne vozilo je koncipirano i konstruirano kao bezbedno i udobno autonomno vozilo. Dizajnirano iz temelja, lišeno je kompromisa i nedostataka koji su neizbežni kod postojećih platformi prilagođenim vozačima.

2. Mobility Service Platform – MSP

Softverska platforma, koju Verne razvija, sastoji se od korisničke aplikacije za naručivanje vožnje te platforme za upravljanje celom uslugom. Putem aplikacije, korisnici mogu da personalizuju postavke vozila – poput osvetljenja, temperature, pa čak i mirisa – pre naručivanja same vožnje. Na taj način vozilo će uvek biti postavljeno tačno onako kako želite. Iako korisnik nikada neće posedovati vozilo, ono će biti prilagođeno tako da se osećate kao da je vaše. Uz to, uz pomoć razvijene platforme za upravljanje uslugom, Verne će se pobrinuti da buduća usluga bude efikasna i da teče glatko.

3. Infrastruktura

U svakom gradu u kojem će Verne biti dostupan postojaće specijalizovana infrastruktura koju nazivamo Mothership. Reč je o mestu gde će se Verne vozila pregledavati, održavati, čistiti i puniti svakodnevno. To obezbeđuje da korisnik uvek dobije bezbedno i čisto vozilo. Uz to, Verne u gradi svoj prvi proizvodni pogon za proizvodnju autonomnih električnih vozila u Zagrebu, koja će se zatim koristiti širom sveta.

Verne vozilo – kao niti jedno drugo

Trenutno na putevima ne postoji ništa slično Verneu. Vozilo je jedinstvenog dizajna i razvijeno na potpuno novoj platformi koja koristi sve prednosti autonomne vožnje. U Verne vozilu ne postoji upravljač ili papučice za vožnju jer je vozilo namenjeno isključivo autonomnoj vožnji.

Partnerstvo s firmom Mobileye, globalnim liderom u autonomnoj vožnji, ključno je za Verneove autonomne mogućnosti. Vozilo će biti potpuno autonomno, sa sistemom sposobnim za vožnju u dinamičnom gradskom saobraćaju.

Poslednjih nekoliko godina, kompanija sarađuje s Mobileyeom. Napredna platforma za autonomnu vožnju Mobileye Drive biće integrisana u Verne vozilo i zajedno sa sofisticiranim setom senzora, koji uključuju kamere, radare i lidare, omogućava autonomne sposobnosti vožnje. Mobileyev sistem omogućava fleksibilnost te funkcionisanje autonomne vožnje na raznim lokacijama, na različitim vrstama puteva, u različitim vremenskim uslovima, uzimajući u obzir i lokalne stilove vožnje. Sve je to ključno za skalabilnost buduće Verne usluge.

Dizajn enterijera i korisničko iskustvo

Verne vozilo ima dva sedišta i koncept enterijera koji potpuno redefiniše ideju unutrašnjeg prostora vozila. Adriano Mudri obašnjava: "Zašto dvosed? Jer podaci pokazuju da u 9 od 10 vožnji vozilo koriste 1 ili 2 osobe. Zato, većinu vožnji možemo zadovoljiti dvosedom i stvoriti jedinstveni unutrašnji prostor u vozilu kompaktne veličine. Unutrašnjost Verne vozila ima više prostora nego u Rolls-Royceu, što vam omogućava da se opustite i efkasnije provedete svoje vreme. Optimizovali smo otvaranje vrata tako da korisnici mogu samo da uđu i da odmah sednu. Klizna vrata su dizajnirana tako da ne ometaju protok saobraćaja oko vozila te da i dalje stignete na svoju destinaciju  u stilu. Nakon ulaska u vozilo putnici mogu da ispruže noge i udobno se smeste. Želeli smo da dizajniramo enterijer na način da podseća manje na automobil, a više na dnevnu sobu. Unutar vozila nema tipične ploče s instrumentima, nema upravljača ni papučica. Ali zato ima ekran od 43 inča koji možete da koristite. Ekran nije samo za zabavu nego i za deljenje informacija o putovanju tokom vožnje."

Verne

Verne vozilo je savršen prostor za slušanje muzike ili gledanje filmova s nenadmašnom udobnošću, ekranom UltraWide i 17 zvučnika za vrhunski kvalitet zvuka. Putnički prostor će biti prilagođen putnicima. Oni će moćida podese ambijent – zvuk, svetlo – za svako raspoloženje, dok izuzetno velika sedišta omogućavaju pet različitih nivoa udobnosti i užitka za rad, opuštanje ili odmor.

Verne

Između sedišta se nalazi touchpad za interakciju sa sistemom u vozilu na kojem se mogu podešavati postavke vozila. Ovde se takođe nalazi ključna karakteristika Median, koja se koristi za pokretanje i zaustavljanje vožnje, dajući korisniku osećaj kontrole nad autonomnim vozilom. Iznad je zaobljeni krovni prozor, takozvani Halo prsten – nikad pre viđen, koji pruža novi pogledi na grad.

Dizajn eksterijera

Ključni potpis dizajna, onaj po kojem se Verne ističe u urbanoj sredini, jesu opšte proporcije vozila. Jedinstveni oblik je rezultat dizajniranja vozila iznutra kao spolja, kao i pristupa dizajnu koji stavlja bezbednost na prvo mesto. Verne je spojio glatki, kružni krov s kupolom na vrhu koja podseća na svemirski brod s elegantnim i čvrstim donjim delom tela vozila.

Verne

"Uprkos dodatnom sadržaju, u poređenju s običnim automobilima, uspeli smo da postignemo vrlo elegantan dizajn. Duboko smo integrisali kamere, radare, lidare za male i velike udaljenosti i njihove sisteme za čišćenje. U isto vreme uspeli smo da pojednostavimo izgled uklanjanjem tipičnih karaktersitika vozila kojima upravljaju ljudi. Rešili smo se brisača i bočnih retrovizora. To čini aerodinamičke performanse efikasnijima i omogućava lakše čišćenje. Jedan tipičan element automobila koji smo zadržali je prtljažnik. Dakle, ne morate se brinuti ako idete na aerodrom i imate puno prtljaga ili ste upravo obavili veliku kupovinu namirnica", rekao je Mudri.

Verne

Dizajn spaja tipičnu ekskluzivnu udobnost prostrane limuzine s dimenzijama vozila kompaktnog automobila. U tome, kažu, niko do sada nije uspeo.

Aplikacija za naručivanje vožnje

Aplikacija je sve što vam je potrebno za početak putovanja. S aplikacijom možete lako da naručite vozilo, proverite njegovu lokaciju u stvarnom vremenu, videti koliko će vremena biti potrebno da vas pokupi i da budete sigurni da vožnja neće biti otkazana. Svaka vožnja može da bude personalizovana - od temperature do mirisa - osiguravajući da putovanje nije samo dolazak na cilj, već i uživanje u lepoti svake vožnje. Ovo besprekorno iskustvo pruža vam mir i praktičnost koju zaslužujete. Što detaljnije korisnik prilagodi vozilo, to je intenzivniji osećaj udobnosti i vlasništva.

Infrastruktura

Ključni deo Verne ekosistema i usluge je infrastruktura ili Mothership. "Mothership je dom u kojem se brinemo o našim vozilima. Ovde se vozila Verne svakodnevno pregledavaju, svakodnevno održavaju, svakodnevno čiste i pune da bi uvek bila bezbedna, čista i spremna da vas odvezu u novu avanturu. Prvi Mothership će se gradititi u Zagrebu, pored našeg sedišta u Buzinu", rekao je Marko Pejković, izvršni direktor Vernea.

Pejković je takođe najavio da kompanija počinje da gradi proizvodni pogon u Zagrebu za veliku proizvodnju autonomnih električnih vozila koja će se koristiti širom sveta. "Lokacija proizvodnog pogona biće u južnom delu Zagreba. Ovde će se naša vozila sastavljati, kalibrisati i testirati. Ovaj proizvodni pogon staviće Hrvatsku na kartu kao zemlju koja podstiče razvoj ključnih tehnologija budućnosti koje će doneti brojne dobrobiti zajednici i stvoriti značajan napredak u smeru digitalnih i zelenih tehnologija", objasnio je Pejković.

Pokretanje usluge

Prva usluga vozila će biti pokrenuta u Zagrebu. Nakon Zagreba, Verne usluga biće dostupna i u drugim evropskim gradovima (prvo u Velikoj Britaniji i Nemačkoj), te na Bliskom istoku.  Kompanija je već potpisala ugovore s 11 gradova u EU-u, Velikoj Britaniji i Bliskom istoku, a pregovara s više od 30 gradova širom sveta koji žele da postanu Verneovi partneri.

Izvor: Autonet.hr / Rimac

Video I: Mate Rimac predstavlja projekat robotaksija Verne

Video: Jutarnji list

VIDEO II: Rimac pozvao robotaksi koji nije došao: 'Naravno da se ovo dogodilo, a isprobali smo 100 puta'

Rimac je pozvao robotaksi preko aplikacije koju će koristiti korisnici, samo da bi rekao da je došlo do problema i da su ovo pre probali 100 puta. "Naravno da se ovo dogodilo, to je efekat prezentacije, napravili smo ovo 100 puta, ali sada se čini da je nastao problem", rekao je kada robotaksi nije došao. Mate Rimac je nakon toga nastavio da opisuje karakteristike vozila.

Video: Večernji list

Video: Top Gear

Video: Carwow



čitanja : 1051



Komentari