
Pošto će SUS tehnologija biti u ponudi još najmanje narednu deceniju, Audi je razvio novu platformu, a prvi model sa kojom debituje je novi Audi A5.



Takođe, Audijeva dugoročna nomenklatura modela je nedavno prošla kroz određene promene. U prošlosti, automobili sa parnim brojevima kao što su A4, A6 i A8 bili su (uglavnom) limuzine, a neparni modeli (A5 i A7) su bili različiti stilovi karoserije, uključujući Sportback, Coupe i Cabrio. Izuzetak od ovoga su bile karavan varijante, zvane Avant, kod modela A4 i A6.
Međutim, svi Audiji sa parnim brojevima u budućnosti biće električna vozila, dok su neparni brojevi rezervisani za benzinske, dizel i hibridne automobile (isto važi i za SUV-ove i krosovere sa oznakom Q).


Takođe je došlo do racionalizacije stilova karoserije. Dakle, neće biti A5 Coupea niti A5 Cabrioleta. Novi A5 će se nuditi kao liftback sa petoro vrata (mada ga Audi u saopštenju zvanično naziva sedanom) i karavanski A5 Avant.


Novi A5 je veći automobil od prethodnika, dodajući 13 mm u širinu, 24 mm u visinu, 67 mm u dužinu i možda najuočljivije za putnike, dodatnih 79 mm na međuosovinsko rastojanje, što je pristojno poboljšanje prostora za putnike na zadnjim sedištima.
Automobil je sada dugačak 483 cm i ima međuosovinsko rastojanje od 290 cm.
Ovde treba reći da je zapremina prtljažnika kod A5 Avanta od 476 do 1424 litra.
Koeficijent otpora je veoma respektabilnih 0,25.


Pre razvoja ove nove platforme, nazvane Premium Platform Combustion (PPC), Audi je razvio arhitekturu Premium Platform Electric (PPE), za vrhunska EV vozila sa Audi znakom, kao i za Porsche i, vremenom, Bentley i Lamborghini, počev od modela Porsche Macan i Audi Q6 e-tron.

Dalje, novi A5 ima isti „Digital Stage“ infotainment sistem kao i Q6 e-tron, sa parom OLED ekrana (jedan od 11,9 inča za glavni ekran instrumenta, drugi od 14,5 inča za infotainment displej), sa opcionim trećim ekranom od 10,9 inča za putnika na prednjem sedištu (ovaj treći ekran se ne može videti sa vozačevog sedišta, kako bi se smanjilo ometanje).

Tu je i ista pametna tehnologija osvetljenja iznutra i spolja, kao i kompletan set naprednih sistema za pomoć vozaču i head-up displej proširene stvarnosti.

Američki mediji navode da Audi dovodi novi A5 sa pogonska agregata u SAD na početku tržišnog lansiranja.

A5 koristi evoluciju 2,0 litarskog četvorocilindričnog EA288, sa turbo punjačem promenljive geometrije, i to sa 200 kW/272 KS, pri čemu Audi kaže da je motor optimizovan za efikasniji rad.
A5 sa ovim motorom će biti dostupan sa pogonom na prednje ili na sva četiri točka, pri čemu će oba koristiti sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom.

Drugi pogon je rezervisan za sportski Audi S5. Ovaj koristi 3,0 litarski turbo V6 motor sa snagom od 270 kW/367 KS.

Audi pominje i modifikovamo oslanjanje kao i unapređeno upravljanje.


Za razliku, od Evropljana, Amerikanci neće dobiti manje snažne opcije 2,0 litarskog benzinskog motora koje imaju 110 kW/150KS odnosno 150 kW/204 KS, niti 2,0 litarski dizel motor sa 150 kW/204 KS.


Audi ne planira da uvede blagi hibridni sistem od 48 V za ove automobile sa američkim specifikacijama. Sistem koristi električni motor-generator od 18 kW/24KS i 230 Nm koji se napaja litijum-jonskom baterijom koja može da se pozabavi parkiranjem i manevrima pri malim brzinama bez potrebe da se upali motor sa unutrašnjim sagorevanjem.
Cene u Nemačkoj startuju od 45.200 evra koliko košta A5 sa benzincem od 110 kW/150 KS.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs