
Kia je pripremila novi hečbek sa benzinskim motorom namenjen globalnom tržištu, a planu bi moglo da bude i evropsko lansiranje.
Kia K4 će se nuditi u Severnoj Americi, Aziji i na Bliskom istoku kao liftbek u stilu Škode Octavije, kao i tradicionalni hečbek sa petoro vrata. Kia nudi izbor između atmosferskog 2,0 litarskog motora od 147 KS ili 1,6 litarskog turbo benzinca sa 190 KS.
K4 hečbek sa petoro vrata je sada primećen na testiranju u blizini Kijinog inženjerskog centra u Riselshajmu u Nemačkoj. Iako je portparol Kia UK rekao za Autocar da to ne znači da je automobil spreman za prodaju u Evropi, postoje pozitivni znaci za njegovu buduću prisutnost i na ovom tržištu.

Ceed na sličnoj poziciji nastavlja da se dobro prodaje u Evropi uprkos tome što je stariji automobil od mnogih njegovih rivala, jer je lansiran 2018. Hečbek, Xceed i Proceed su se do sada ove godine zajedno prodali u 60.478 jedinica, prema podacima iz Jato Dynamicsa. To ovaj model stavlja u rang sa nekim od njegovih najistaknutijih rivala, uključujući Ford Focus (47.582 prodaje), Peugeot 308 (51.656) i Toyotu Corollu (70.701). Ovo sugeriše da Ceed ostaje održiv proizvod uprkos širem pomeranju tržišta ka SUV-ovima. Veći Kia Sportage je ostvario 87.164 prodaje u istom periodu.

Pod pretpostavkom da je tipičan proizvodni ciklus od osam godina, Ceed bi trebalo da bude zamenjen oko 2026. Međutim, Kia tek treba da objavi bilo kakve planove za sledeću generaciju, što sugeriše da bi mogla da se osloni na druge modele u svojoj paleti kako bi popunila tu prazninu.
Novi EV3 je u stvari električni naslednik Ceeda, sa sličnim proporcijama – 4,3 m dužine i 1,8 m širine – i karoserije sa petoro vrata. Ali imajući u vidu da je rast prodaje električnih vozila u Evropi bio ispod očekivanja mnogih proizvođača, moguće je da će Kiji biti potreban model sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem da popuni rupu u Ceed segmentu dok potražnja za EV ne stigne prethodne prognoze. To bi moglo da obezbedi poslovnu održivost za uvoz K4, koji se proizvodi u Meksiku.

Kia se nedavno obavezala da će dodati više hibridnih automobila u svoju ponudu širom sveta „kako bi upravljala fluktuacijom potražnje za električnim vozilima“, čime je ojačala argumentaciju za Ceed naslednika sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Iako K4 još uvek ne nudi hibridni pogon, mogao bi da bude među devet novih automobila koji će ga dobiti do 2028. godine.
U međuvremenu, Ceedova fabrika u Žilini, u Slovačkoj, počinje postepeni prelazak na proizvodnju novih električnih modela. Kia je već potvrdila da će se u fabrici proizvoditi električni EV2, predvodnik njenog plana za prodaju 1,6 miliona električnih vozila godišnje do 2030. godine. Žilina ima ukupan kapacitet od 350.000 automobila godišnje.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs