
Uz C5 Aircross Concept i nove verzije Amija, Citroen na sajmu automobila u Parizu ima još jednu zanimljivu premijeru.

Tačnije, C4 hečbek (kao i i produžena C4 X verzija) je sredinom životnog ciklusa značajno modrenizovan, usvajajući redizajnirani eksterijer, udobnija sedišta i digitalnu instrument tablu.

C4 za modelsku godinu 2025 nosi redizajnirano lice, sa tanjim rasporedom podeljenih farova. Tu su i novi ovalni amblem Citroena, doterani branici, nova LED zadnja svetla postavljena ispod integrisanog zadnjeg spojlera, kao i drugačiji alu točkovi.

S druge strane, duži i aerodinamičniji rep kod verzije C4 X ostaje praktično nepromenjen, sem novih Citroena oznaka.



Promene u unutrašnjosti su ograničene na nova Citroen Advanced Comfort sedišta sa debljim oblogama od pene i digitalnu instrument tablu od 7 inča koja se pridružuje 10-inčnom infotainment ekranu osetljivom na dodir.

Zapremina prtljažnika kod C4 hečbeka iznosi 380 litara, dok C4 X nudi 510-litarski prtljažnik.

Novi C4 i C4X imaju do 20 naprednih sistema za pomoć vozaču (ADAS), koji koriste automatizovane tehnologije kao što su senzori i kamere za poboljšanje bezbednosti na putu. Tu je i pomoć vozaču na autoputu. Kombinujući prilagodljivi tempomat i upozorenje o napuštanju trake, ovaj sistem poluautonomne vožnje nivoa 2 omogućava delimično samostalnu vožnju, ali uz zadržavanje budnosti i kontrole vozača.

Ponuda pogonskih agregata uključuje blage hibridne i potpuno električne opcije, kao i SUS verziju (1.2 PureTech 130 EAT8) koja je dostupna na određenim tržištima. Blagi hibridni 1.2 litarski turbo motor ima 74 kW/100 KS ili 100 kW/136 KS, sa još 21 kW/29 KS od elektromotora postavljenog unutar šestostepenog automatskog menjača.
Potpuno električni pogoni generišu snagu od 136 KS i 156 KS, koja se prenosi na prednje točkove. Baterija od 50 kWh nudi 355/360 km WLTP dometa, dok je veća baterija od 54 kWh dovoljna za 415/425 km dometa u zavisnosti od karoserije.
Obnovljeni Citroen C4 i C4 X stižu u evropske prodajne salone početkom sledeće godine, a cene će biti objavljene bliže njihovom lansiranju na tržište.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs