
Stellantis Motorsport je pripremio novu trkačku verziju Peugeota 208, uz najavu da ovakav 208 Racing predstavlja pristupačnu ulaznu tačku u svet moto sporta.

Ovaj model je ekskluzivno dizajniran za FR6 Trophy, novu seriju koju organizuje Federation Francaise du Sport Automobile (FFSA). To će biti deo francuskog reli kupa počev od 2025. godine, a Stellantis je prvi proizvođač koji se pridružio.

Reli automobil je baziran na restilizovanoj 208-ici i dodaje set belih čeličnih točkova, zelene detalje i grafiku na beloj karoseriji.

U unutrašnjosti su zaštitni kavez i automatski sistem za gašenje požara, oba u skladu sa propisima Rally4. Komandna tabla je „optimizovana“ da bi se izbegle refleksije i ima multifunkcionalni displej i prilagođene kontrole na centralnoj konzoli.
Za razvoj 208 Racinga, Stellantis Motorsport je koristio svoju stručnost iz Peugeot 208 Rally4, Citroen C3 Rally2 i 208 Racing Cupa. Ispod haube se nalazi unapređena verzija 1,2 litarskog trocilindričnog benzinskog turbo motora, i to sa 107 kW/145 KS. Ovo je 45 KS više od serijskog Peugeota 208, ali 67 KS manje od verzije 208 Rally4.
Samo 1050 kg teški automobil ima pogon na prednje točkove i šestostepeni manuelni menjač.
Motor radi isključivo na superetanol-E85 gorivo, za koje se kaže da smanjuje emisiju CO2 za oko 30 procenata u poređenju sa benzinom.
Inženjeri Stellantis Motorsporta su takođe podesili sistem vešanja i kočenja koristeći povratne informacije profesionalnih vozača trka. Na kraju, standardne gume Michelin Pilot Sport PS5 doprinose nižim troškovima održavanja.
208 Racing košta 38.900 evra pre poreza, što je mnogo jeftinije od verzije 208 Rally4. Stellantis je već počeo da prima porudžbine i očekuje da će isporuke početi u februaru 2025.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs