
Koncept Jaguar C-X75 iz 2010. godine nikad nije stigao do faze proizvodnje, ali postoje četiri "preživela" primerka iz filma "Spectre" o britanskom agentu Džejmsu Bondu (2015. godina), koja su u vlasništvu kolekcionara. Međutim, britanska kompanija Callum Designs, koju je osnovao dizajner koncepta, modifikovala je drugi filmski automobil i učinila ga legalnim za put.
Callum je obavio sjajan posao, modifikovao je eksterijer i aktivnu aerodinamiku, ali i pogon te unutrašnjost automobila. Novi projekat sledi put prvog projekta iz februara 2024. godine, što znači da su dva od četiri prototipa C-X75 prošla Callumov tretman i stekla status automobila legalnih za put. Novi projekat je baziran na Car 001 primerku te je čak i bolji od prethodnog zahvaljujući nizu modifikacija.

Callum je opisao Jaguar C-X75 kao automobil velikog i neispunjenog potencijala. U novom projektu je zajedno sa svojom ekipom "kombinovao želje kupca sa pažljivo razvijenim rešenjima, da bi C-X75 dobio zadovoljavajući zaključak koji zaslužuje oduvek".

Tim je proveo više od hiljadu sati usavršavajući karoseriju. Smanjeni su razmaci između panela, automobil je lakiran u Willow zelenu boju, dok ostali detalji uključuju okvire stakala od brušenog aluminijuma, poliranu metalnu rešetku hladnjaka i unikatni poklopac rezervoara goriva, kao i karbonske detalje u zadnjem delu. Konačno, zadnja svetla su poboljšana u smislu difuzije svetlosti, a oznaka C-X75 je ugravirana na izduvnu cev.
Callumove promene nisu samo učinile automobil lepšim, nego je novi paket aktivne aerodinamike poboljšao stabilnost i upravljivost te ima funkciju vazdušne kočnice. Od prototipa su preuzete 20 i 21-inčne felne.
Spartanska unutrašnjost filmskog automobila je transformisana u luksuzan, moderan i udoban prostor. Armaturna ploča, centralna konzola i ručica menjača su redizajnirani, a tu je i novi upravljač te kadice presvučene Bride of Weir kožom koje odlikuju tamno zeleni i krem tonovi.

Taktilne rotirajuće komande na kosoj centralnoj konzoli imaju integrisane ekrane osetljive na dodir, a sve ostale funkcije se kontrolišu putem panela postavljenog na krovu. Automobil je dobio bežični punjač, Apple CarPlay integraciju, prilagođeno ozvučenje i digitalni retrovizor. Callumovi inženjeri su ugradili klima uređaj te su unapredili zvučnu izolaciju automobila i poradili na vibracijama.
Jaguar C-X75 je zadržao svoj originalni 5,0 litarski V8 motor s kompresorom, koji je sada uparen s novim sedmostepenim automatskim menjačem s dvostrukim kvačilom. Snaga se prenosi na zadnje točkove. Novi softver i elektronika čine da superautomobil bude korisniji za svakodnevnu vožnju, dok je dinamičniji sportski mod takođe dostupan te "zaoštrava" promenu stepena prenosa i odgovor na pritisak na papučicu gasa. Takođe, izduvni sistem je glasniji.
Radilo se i na oslanjanju, tako da je dodat hidraulični sistem podizanja prednjeg dela u svrhu izbegavanja oštećenja podvozja prilikom prelaska preko ležećih policajaca i drugih prepreka na putu.
Koliko su modifikacije drugog primerka Jaguara C-X75 koštale, nije objavljeno.
Ostaje da se vidi da li će vlasnici preostala dva prototipa takođe kontaktirati Callum za slične tretmane.
Izvor: Klix.ba / Carscoops.com
Foto: Callum Designs