
Suzuki je danas u Milanu predstavio električni SUV model eVitara, čija proizvodnja će početi u Suzuki Motor Gujaratu u Indiji na proleće 2025. Očekuje se da će prodaja na više tržišta, uključujući Evropu i Japan, početi na leto 2025.

eVitara je bazirana na konceptnom modelu „eVX“, koji je predstavljen na Auto Expo sajmu održanom u Indiji u januaru 2023. i na Japan Mobility Showu u oktobru iste godine. To je prvi Suzukijev globalni strateški BEV model.

Kako se navodi u saopštenju, eVitara ima dizajn koji kombinuje osećaj napredne tehnologije i snage, BEV pogon koji pruža okretno i oštro iskustvo vožnje, 2WD pogon ili električni 4WD sistem „ALLGRIP-e“ (obezbeđuje ne samo off-road sposobnosti, već i moćne performanse), kao i novorazvijenu platformu „HEARTECT-e“ posebno za električna vozila.

Tema dizajna je „High-Tech & Adventure“, koja otelotvoruje napredni osećaj BEV-a i robusnu prirodu SUV-a, inspirišući osećaj avanture. Eksterijer ima upečatljiv dizajn koji karakterišu gume velikog prečnika i dugačko međuosovinsko rastojanje, dok unutrašnjost uključuje integrisani displej sa naprednom opremom, čvrstim panelima i centralnom konzolom, odražavajući temu „High-Tech & Adventure“.


BEV pogonski sklop se sastoji od visoko efikasnog sistema eAxle koji integriše motor i inverter, zajedno sa litijum gvožđe-fosfatnim baterijama dizajniranim za bezbednost i pouzdanost.

„ALLGRIP-e” je električni 4WD sistem koji koristi Suzukijevu stručnost u tehnologiji pogona na sva četiri točka, sa dve nezavisne e-osovine napred i pozadi. Ovaj sistem ne samo da pruža moćne performanse već i omogućava preciznu kontrolu sa odličnim odzivom. Pored toga, uključuje Trail režim koji omogućava nesmetano bekstvo sa neravnog terena primenom kočnica na točkove koje se okreću i distribucijom obrtnog momenta na suprotni točka (LSD funkcija).

Novorazvijenu platformu “HEARTECT-e” odlikuju lagana konstrukcija, visokonaponska zaštita i prostrana unutrašnjost zbog kratkih prepusta.

Suzuki eVitara specifikacije:
▪ Dužina/širina/visina/ međuosovinsko rastojanje – 4.275/1.800/1.635/2.700 mm
▪ Klirens – 180 mm
▪ Težina praznog vozila 2WD/4WD – 1.702-1.799/1.860-1.899 kg
Verzije:
'49' 2WD
▪ Snaga elektromotora 106 kW (144 KS)
▪ Obrtni moment – 189 Nm
▪ 2WD
▪ Baterija kapaciteta 49 kWh
'61' 2WD
▪ Snaga elektromotora 128 kW (174 KS)
▪ Obrtni moment – 189 Nm
▪ 2WD
▪ Baterija kapaciteta 61 kWh
'61' 4WD
▪ 2 elektromotora (napred i pozadi)
▪ Snaga sistema – 135 kW (184 KS) i 300 Nm
▪ Baterija kapaciteta – 61 kWh
Domet sa jednim punjenjem se kreće od oko 350-380 km sa manjom baterijom odnosno 430-460 km sa većom.
Cene za sada nisu saopštene.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs