
Kao prvo, imamo evoluciju u Ypsilonu Electric, koji sada pruža do 425 km dometa prema WLTP ciklusu. Drugo, značajna nadogradnja je primenjena na Ypsilonu Hybrid, koji sada ima kombinovanu snagu od 110 KS u očekivanju Euro 7 propisa koji se očekuju 2027.
Sa baterijom od 54 kWh i električnim motorom od koji nudi 156 KS, novi Ypsilon Electric omogućava prelazak do 425 km sa jednim punjenjem – povećanje od oko 6%, ili 22 km više od prethodne verzije. Ovo poboljšanje dolazi zahvaljujući nikl-mangan-kobaltnoj bateriji sa poboljšanom hemijom i još efikasnijim pogonom. Prosečna potrošnja sada iznosi 14,3 kWh na svakih 100 km, što Lancijin novi kompaktni automobil čini još održivijim i lakšim za upravljanje bez povećanja njegove cene. Štaviše, kada automobil treba da se napuni, dostiže 80% za manje od 30 minuta u stanici za punjenje od 100 kW. Ukratko, sa ovom novom nadogradnjom, Lancia je još jednom dokazala svoju posvećenost da električnu mobilnost učini još lakšom i vrednijom.

Istovremeno, Lancia je uvela značajnu promenu i na Ypsilonu Hybrid, odlučivši se da bude transparentnija u pogledu stvarne dostupne snage. Model ide od deklarisane snage od 100 do 110 KS — ukupne performanse motora sa unutrašnjim sagorevanjem i električnog integrisanog u sistem od 48 volti. Ovaj izbor je napravljen u očekivanju Euro 7 regulative koja će, počev od novembra 2027., zahtevati da svi hibridni modeli navedu svoju kombinovanu snagu, a ne samo motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Sa ovim ažuriranjem, Lancia je usvojila najbolje prakse u sektoru, nudeći svojim kupcima više jasnoće i veću percipiranu vrednost.
Novi Ypsilon Hybrid ima ukupnu izlaznu snagu od 81 kW, što je ekvivalentno 110 KS, koje dolazi od motora sa unutrašnjim sagorevanjem od 74 kW i maksimalnog električnog doprinosa od 21 kW. Nisu napravljene nikakve modifikacije tehničkog sistema, performansi ili potrošnje. Sve ispod haube je isto, ali sada je transparentnije i u skladu sa tržišnim promenama.
Ukratko, sa ova dva ažuriranja, Lancia je ojačala ulogu novog Ypsilona kao standarda u premium hečbek B segmentu, modela koji ujedinjuje eleganciju i održivost. Ovo važi i za potpuno električnu verziju — savršenu za urbanu mobilnost sa nultom emisijom štetnih gasova — i za hibridni model — efikasan, fluidan i spreman za standarde budućnosti.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs