
Kako ističe Carscoops, sedma generacija Daihatsua Move dobija sveži stil, klizna zadnja vrata i moderniju platformu, označavajući raskid sa prošlošću. Daihatsu je prodao preko 3,4 miliona primeraka ovog modela od lansiranja originalnog modela 1995. godine. Ova nova verzija je potpuno redizajnirana, deleći svoje DNGA osnove sa lakim komercijalnim vozilima Hijet i Atrai.

Što se tiče veličine, najnoviji Move se drži dužine od 3.395 mm za "kei car" klasu, ali dobija nešto duže međuosovinsko rastojanje od 2.460 mm.

Jedno od najznačajnijih poboljšanja je dodavanje zadnjih kliznih vrata, za veću dozu praktičnosti ovom malom minivenu. Sa izuzetkom osnovnog L nivoa, svi ostali paketi opreme (X, G i RS) standardno dolaze sa električno kliznim vratima i sistemom zaključavanja na dodir.

U vezi izgleda, novi Move dobija elegantniji izgled prednjeg dela sa tankim farovima, novom maskom i sportskim usisnicima za branik koji su više dekorativni nego funkcionalni. Na zadnjem delu su manja svetla u obliku slova L, kao i suptilno zakrivljeno staklo.

Pored 13 kombinacija palete boja i malih varijacija između nivoa opreme (maska, grafika farova, točkovi), Daihatsu nudi dodatne opcije personalizacije za Move. To uključuje dodatke za spoljašnjost i unutrašnjost, objedinjene u opcionim stilovima Dandysport i Noble Chic.

Unutrašnjost je dizajnirana za praktičnost, prima četiri putnika i fokusira se na svakodnevnu udobnost, sa brojnim rešenjima za odlaganje stvari. Prednja sedišta se preklapaju i, kada se upare sa zadnjom klupom koja se može spustiti, stvaraju improvizovanu fotelju na razvlačenje.
Kupci mogu da biraju između tri veličine ekrana info-zabavnog sistema - 7, 9 ili 10 inča - sve uparene sa analognom instrument tablom. Opcione karakteristike uključuju grejanje prednjih sedišta, bežični punjač i Smart Assist sistem pomoći vozaču.
Ispod haube je benzinski motor od 658 kubika, u skladu sa propisima za "kei car" automobile u Japanu koji ne dozvoljavaju veću zapreminu. Atmosferski motor ima snagu od 38 kW/52 KS, dok verzija sa turbo punjačem koja se nalazi u RS opremi raspolaže sa 47 kW/64 KS.
Uz dodatnu snagu, Move RS dobija sportskije podešeno vešanje i 15-inčne točkove.
Move je dostupan u verzijama sa 2WD i 4WD pogonom, a svaka verzija koristi CVT menjač.
Novi Daihatsu Move je već dostupan za naručivanje u Japanu. Cena počinje od 1.358.500 jena (8.305 evra) za početnu verziju sa 2WD pogonom, a dostižu 2.044.000 jena (12.495 evra) za top verziju sa 4WD pogonom.
Daihatsu se nada da će prodavati 6.000 jedinica mesečno, a sve će biti proizvedene u japanskoj prefekturi Oita.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs