
Porsche je napravio neočekivan potez i odlučio je da legendarni trkački automobil 963 LMDh, koji se inače takmiči na 24sata Le Mana, prilagodi za put, ali samo za jednog čoveka.
Ime automobila je Porsche 963 RSP, a iza skraćenice RSP kriju se inicijali Rogera S. Penskea. Penske, američki milijarder, bivši vozač i vlasnik poznatog trkačkog tima Team Penske, ima dugu istoriju uspešne saradnje s Porscheom, čiji trkački automobili upravo pod vodstvom njegovog tima osvajaju titule u Svetskom šampionatu izdržljivosti (WEC). Kao nagradu za njegov doprinos, Porsche je odlučio da stvori poseban, jedinstveni hiperautomobil, drumsku verziju bolida 963 LMDh.

Kako navodi Jutarnji.hr, inspiracija za ovaj automobil potiče od legendarnog Count Rossi Porschea 917 iz 1975. godine, koji je bio prvi trkački automobil iz Le Mana prilagođen za vožnju po javnim putevima. Dizajnerski zadatak je bio jednostavan: napraviti što manje promena na izvornom trkačkom modelu, uz neophodna prilagođavanja potrebna za drumsku upotrebu.

Spolja, 963 RSP jasno daje do znanja da dolazi iz trkačkog sveta. Karoserija je izrađena od ugljeničnih vlakana i kevlara, sa specifičnim doradama poput novih otvora za vazduh iznad točkova, izmenjenim zadnjim spojlerom i pravim Porscheovim amblemom na nosu automobila. Umesto uobičajenih trkačkih grafika, ovaj automobil je ofarban u elegantnu Martini srebrnu boju s decentnim detaljima u mat crnoj nijansi, što automobilu daje jedinstven, luksuzan izgled.

Unutrašnjost jasno pokazuje da se radi o hiperautomobilu koji ipak nije namenjen samo za trkačku stazu. Dominiraju vrhunska koža i Alkantara u tamnoj bež nijansi, čime se Porsche još jednom osvrće na kultni Count Rossi 917. Sedišta su izrađena od ugljeničnih vlakana, ali sada presvučena u kvalitetnu kožu i mekano tapacirana, dok su krov i prostor za noge obloženi Alkantarom. Na volanu i vratima je korišćena fina koža, naglašavajući "luksuznu atmosferu".

Dizajneri su ipak zadržali minimalizam izvorne verzije. Jedini dodatni elementi u unutrašnjosti su uklonjivi držač za čašu napravljen 3D printom te mali panel pored vozačevog sedišta predviđena za kompjuter, kacigu ili volan (koji je moguće skinuti). Kao poseban detalj tu je aluminijumska pločica s brojem šasije i datumom te mestom proizvodnje.

Za dodatnu ekskluzivnost, uz automobil dolazi kaciga izrađena po meri i set alata s kožnim ručkama. Detalji poput ventilacijskih otvora oblikovanih prema lopaticama ventilatora hladnjaka Porschea 917 još jednom ističu povezanost s legendarnim prethodnikom.

Tehnički, 963 RSP pokreće isti hibridni pogon kao i trkački 963 LMDh, koji kombinuje električni motor i moćni 4,6 litarski V8 motor s dva turbopunjača ukupne snage od oko 680 KS. Da bi automobil mogao da se vozi po putu, Porscheovi inženjeri su napravili manja prilagođavanja. Motor je prilagođen korišćenju običnog benzina, a električni motor i generator su rekalibrisani da bi se snaga isporučivala glatkije. Dodati su truba, nosači za registarske tablice i dodatni elementi rasvete da bi automobil zadovoljio homologacijske uslove.

Auto ima 18-inčne OZ točkove s Michelinovim trkačkim gumama za kišu koje mogu proći kao "drunski legalne", a podesivi amortizeri Multimatic DSSV su namešteni na mekšu postavku. Takođe, povećano je rastojanje od tla.
Porsche nije zvanično naveo koliko je koštao ovaj jedinstveni projekat, ali jasno je da bi njegovu cenu mogli da plate samo retki. Trenutno se 963 RSP može videti na stazi Circuit de la Sarthe tokom 24 sata Le Mansa, a nakon toga automobil će kratko biti izložen u Porscheovom muzeju u Štutgartu pre nego što se pojavi na poznatom festivalu brzine u Goodwoodu.
Izvor: Jutarnji.hr / Carscoops.com
Foto i video: Porsche