
Temerario GT3, koji će učestvovati u trkačkim serijama širom sveta, postavlja novi standard za takmičarske automobile kompanije i prvi je koji je u potpunosti dizajniran, razvijen i napravljen u fabrici Sant'Agata Bolonjeze u Italiji. Zamišljen od samog početka imajući u vidu derivat za motosport, projekat Temerario je omogućio stratešku integraciju inženjerstva orijentisanog na trke od najranijih faza projektovanja.

Kao rezultat ovog inovativnog pristupa Lamborghinija, GT3 ima prilagođenu verziju aluminijumske šasije, posebno modifikovanu da zadovolji zahteve trka. Pokreće ga isti 4,0 litarski V8 twin-turbo motor kao i serijski model, koji je redizajniran da bi se uskladio sa GT3 propisima i pružio vrhunski performanse u trkačkim uslovima.
Svi aspekti su pažljivo optimizovani za takmičenje, dok je dizajnerski tim zadržao suštinu proizvodnog automobila. Projekat se oslanja na iskustvo Lamborghinijevog odeljenja za motosport sa Huracanom GT3, koji je osvojio 96 titula širom sveta u GT3 takmičenjima u proteklih deset godina.

Aluminijumski prostorni okvir je preuzet sa proizvodne linije Temeraria i preuređen za trkačku upotrebu kroz značajno olakšavanje i pojednostavljivanje. Konkretno, okvir je pojednostavljen kako bi se omogućilo brzo uklanjanje i ponovno postavljanje prednjeg i zadnjeg podokvira tokom operacija pored staze. Uklonjivi zadnji podokvir je posebno razvijen da bi se smestile komponente motora i novog menjača.
Karoserija je napravljena od ugljeničnog kompozitnog materijala, da bi se što više smanjila osnovna težina automobila. Karoserija je rezultat zajedničkog napora između tima za aerodinamiku u Squadra Corse i Lamborghini Centro Stile. Cilj je bio da se održi prepoznatljiv stil serijskog automobila, a da se istovremeno prilagodi zahtevima novog sistema za hlađenje motora i kočnica, postižući željene performanse za potisnu silu i da bi se osigurala optimalna aerodinamička ravnoteža.
Pored toga, karoserija je projektovana za brzo rastavljanje i ponovno sklapanje tokom trkačkih vikenda, kako bi se smanjilo vreme provedeno u boksu u slučaju popravke. Prednji i zadnji deo karoserije su napravljeni od jednog komada. Zadnji difuzor, poklopac motora i hauba motora su takođe dizajnirani za brzo uklanjanje.

Sistem za dopunjavanje goriva je ažuriran da bi se povećao protok goriva u rezervoar, dok je dizajn rezervoara promenjen, omogućavajući upotrebu novog senzora goriva za pružanje preciznijih očitavanja timu.
Takođe, aerodinamika je optimizovana da bi se poboljšala stabilnost automobila pri kočenju.
Snaga dolazi iz 4,0 litarskog V8 twin-turbo motora koji su razvili Lamborghini inženjeri sa novom turbopunjačem i kompresorskom jedinicom. To je zahvaljujući tome što automobil ispunjava međunarodne GT3 propise koji ne dozvoljavaju hibridne sisteme. Time je Lamborghini promenio način na koji motor isporučuje 550 KS (u zavisnosti od balansa performansi) umesto 800 KS kao kod drumskog motora.
Izduvni sistem je prilagođeno rešenje razvijeno posebno za Temerario GT3 i isporučuje ga Capristo.
Novi model ima i duže međuosovinsko rastojanje u poređenju sa prethodnikom i širi trag napred i pozadi, sa ciljem poboljšanja stabilnosti u krivinama.
Gume su montirane na 18-inčne točkove koje isporučuje Ronal AG.

U kokpitu je elektronika ažurirana da bi se poboljšalo iskustvo vozača. Integracija najsavremenijeg hardvera je omogućila razvoj namenskog softvera, koji je direktno prilagodio Lamborghini da bi se osigurala optimalna kontrola vozila. Prekidači u kokpitu su novi, sa ažuriranom grafikom i kompletnijim sistemom za beleženje podataka. Volan je dizajnirao Lamborghini na osnovu prilagođenih specifikacija, uključujući povratne informacije od svojih fabričkih i vozača kupaca.
Temerario GT3 je razvijen da zadovolji potrebe Lamborghinijevih kupaca-timova, kojima je potreban sve prefinjeniji proizvod. Faza razvoja će se završiti tokom sezone 2026. kada će automobil debitovati u nizu odabranih događaja, a prvi izlazak je planiran za trku 12 sati Sebringa u martu.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs