home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Corvette E-Ray
 
Evropski fanovi kultne Corvette su čekali gotovo dve godine da bi se domogli zvanično homologirane verzije verzije E-Ray. Kako piše portal Carscoops, čekanju je konačno došao kraj - hibridni sportista s pogonom na sve točkove je zvanično u prodaji, opremljen i tihim "Stealth Mode" načinom rada, već poznatim američkim kupcima.

Corvette E-Ray

Chevrolet Corvette E-Ray, koji se dokazao na testovima u SAD-u prošle godine, svoj evropski debi je imao na događaju Goodwood Festival of Speed. Tamo je odradio nekoliko promotivnih vožnji u verziji s volanom na desnoj strani, što je ključno za uspeh na britanskom tržištu, nešto što nije bilo dostupno pre nego što je generacija C7 ustupila mesto aktuelnoj C8 s motorom u sredini.

Na prvi pogled, cene u Velikoj Britaniji od 153.440 funti za coupe (oko 180.000 evra) i 159.230 funti za kabriolet (oko 187.000 evra) ne čine se preterano šokantnima u svetu superautomobila. Primera radi, McLaren Artura PHEV košta oko 190.000 funti, dok se cena hibridnog Porschea 911 Carrera 4 GTS kreće oko 144.400 funti, navodi Autonet.hr.

Međutim, slika se drastično menja kada se te brojke uporede s onima u SAD-u. Po trenutnom kursu, britanska cena od 153.440 funti iznosi vrtoglavih 208.000 dolara. U Americi, isti taj E-Ray košta samo 108.795 dolara, gde je otprilike 40 posto jeftiniji od pomenutog Porschea 911 C4 GTS. Čak se i za budući, još snažniji ZR1, očekuje cena od "samo" 190-200 hiljada dolara na domaćem tržištu.

Corvette E-Ray

Da budemo pošteni prema Chevroletu, priča o cenama je složenija. Dolar je trenutno slabiji u odnosu na funtu, na američke cene u većini saveznih država treba dodati i porez, a E-Ray se u Americi nudi u tri nivoa opreme (1LZ, 2LZ i 3LZ), dok je u Evropi dostupan isključivo u najbogatijem 3LZ paketu. Ipak, čak i kad se sve to uzme u obzir, zajedno s troškovima razvoja verzije s volanom na desnoj strani, koji ne važe za ostatak Evrope gde je E-Ray takođe osetno skuplji, radi se o izuzetno skupoj ponudi.

I ne samo to, evropska verzija je i nešto slabija. Kao i u SAD-u, E-Ray pokreće kombinacija 6,2 litarskog V8 motora koji pogonoi zadnje točkove i elektromotora zaduženog za prednju osovinu. Ukupna snaga u Evropi je deklarisana na 644 KS, dok će vam američki prodavci reći da njihov model razvija 664 KS.

Ipak, obe verzije dolaze s prvim "Stealth Mode" načinom rada u istoriji Corvette. On omogućava vlasnicima da se nečujno, isključivo na struju, iskradu iz komšiluka u 5 ujutro bez buđenja komšija. Iako E-Ray nije plug-in hibrid, njegova mala baterija kapaciteta 1,9 kWh omogućava otprilike 5 do 7 kilometara vožnje na struju pri brzinama do 72 km/h, pre nego što se s grmljavinom probudi moćni V8.

Izvor: Autonet.hr / Carscoops.com

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Chevrolet



čitanja : 136



Komentari