

Prednosti za kupce su višestruke: Sa 144 kW (196 KS), novi plug-in hybrid nudi povećanje snage od 11 kW (16 KS) u poređenju sa prethodnom verzijom. Istovremeno, veća baterija omogućava dodatni električni domet; potrošnja i potražnja za energijom, s druge strane, su smanjeni. A zahvaljujući novom menjaču, vozači i putnici uživaju u većoj udobnosti vožnje.

„Za one koji žele da voze posebno dinamično i odgovorno, a da istovremeno ne budu potpuno električni, novi plug-in hybrid u Astri i Astri Sports Tourer je upravo pravi izbor. 144 kW (196 KS) sistemske snage i 360 Nm obrtnog momenta obećavaju brzo zadovoljstvo u vožnji. Pored toga, sa plug-in hybridom kupci imaju prednost uštede energije za kada je potrebna. Na primer, mogu da pređu na isključivo električni rad u gradu. To im daje slobodu da uvek izaberu željeni tip pogona“, rekao je šef brenda Opel Nemačka, Patrik Dinger.

Nova Astra Plug-in Hybrid je sada dostupna po cenama koje počinju od 38.460 evra – i zato nije ni centa skuplji nego ranije. Početna cena za karavan, Astru Sports Tourer Plug-in Hybrid, takođe je nepromenjena i iznosi 39.960 evra (sve cene uključuju PDV u Nemačkoj). Modeli kompaktne klase tako dopunjuju modernizovani plug-in hybrid portfolio brenda. Novi Opel Grandland je takođe dostupan sa plug-in hybridom sledeće generacije.

Oni koji još nisu spremni za potpuno električna putovanja na odmor, ali žele da putuju na posao ili voze u grad sa nultim lokalnim emisijama, mogu jednostavno da izaberu visoko efikasan plag-in hybrid pogon za Opel Astru i Astru Sports Tourer. Sa 144 kW (196 KS) sistemske snage i 360 Nm maksimalnog obrtnog momenta u kombinaciji sa novim elektrifikovanim sedmostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom, zadovoljstvo u vožnji je zagarantovano. Petovratni model ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 7,6 sekundi (Sports Tourer: 7,7 sekundi); maksimalna brzina je 225 km/h.
Primerna interakcija motora sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotora obezbeđuje uravnotežene performanse. Četvorocilindrični motor sa turbo punjačem od 1,6 litara ima snagu od 110 kW (150 KS). Elektromotor automobila sa prednjim pogonom sada doprinosi sa do 92 kW (125 KS) umesto 81 kW (110 KS). Za rad bez emisija u gradskom saobraćaju i urbanim područjima, električni režim se može jednostavno odabrati. Zahvaljujući povećanom kapacitetu baterije od 17,2 kWh (umesto prethodnih 12,4 kWh), potpuno električni, a samim tim i lokalno bez emisija, domet u skladu sa WLTP je povećan za 26 kilometara, na čak 83 kilometra. Novi četvorocilindrični motor od 1,6 litara takođe pruža primerne brojke, dodatno smanjujući potrošnju goriva. Na primer, Astra i Astra Sports Tourer plug-in hybrid zahtevaju samo 12,7-13,1 kWh električne energije i 2,2-2,4 litra goriva na 100 kilometara.
Novi elektrifikovani sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom povećava udobnost vožnje. Za razliku od šestostepenog menjača sa dvostrukim kvačilom koji se koristi u hibridu sa 48-voltnom tehnologijom, on ima dodatni stepen prenosa i optimizovan je za veće performanse plug-in hybrida. Pored toga, novi Astra Plug-in Hybrid dolazi sa brojnim modernim tehnologijama i karakteristikama udobnosti kao standardom u svakoj varijanti. One se kreću od multimedijalnog infotejnment sistema, svaki sa ekranom osetljivim na dodir u boji od deset inča i informativnim displejem za vozača, do bežične integracije pametnih telefona putem Apple CarPlay-a i Android Auto-a, do sistema za pokretanje bez ključa „Keyless Start“.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
Izvor: Stellantis