

Dostupan kao kupe i kabriolet, najnoviji model kombinuje najsavremeniju hibridnu snagu sa nepogrešivim Porsche DNK-om. U srcu novog Porschea 911 Turbo S leži inovativni T-Hybrid pogonski sklop, koji isporučuje 523 kW (711 KS) i 800 Nm obrtnog momenta. Ovo ga čini najmoćnijim serijskim 911 ikada proizvedenim.

Novi model koristi dva električna turbo punjača (eTurbo), obezbeđujući oštar odziv gasa i neumoljivo ubrzanje. Rezultat? Ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 2,5 sekunde, 200 km/h se dostiže za 8,4 sekunde, kao i maksimalna brzina od 322 km/h.

Ovaj hibridni sistem, izgrađen oko lagane visokonaponske baterije od 400 V, dodaje samo 85 kg u odnosu na prethodnu generaciju – ali su Porscheovi inženjeri fino podesili svaki detalj kako bi osigurali da agilnost i performanse ostanu beskompromisne.

Posebno kompaktna lagana visokonaponska baterija kapaciteta 1,9 kWh ista je kao ona koja se koristi u modelu 911 Carrera GTS. Osmostepeni PDK menjač sa integrisanim elektromotorom prenosi snagu na sistem pogona na sva četiri točka Porsche Traction Management (PTM).

Dokaz Porcheove inženjerske izuzetnosti je došao tokom završnih razvojnih testiranja na Nirburgring Nordšlajfeu. Kamuflirani prototip je postigao vreme od 7:03,92 minuta, smanjujući vreme za 14 sekundi u odnosu na krug svog prethodnika.

Da bi pratio svoju eksplozivnu snagu, novi 911 Turbo S dobija unapređene gume i najveći Porscheov keramički kompozitni kočioni sistem (PCCB) ikada ugrađen u dvovratni Porsche. Zadnji diskovi su od 410 mm, prednji od 420 mm, za poboljšanu snagu zaustavljanja i osećaj.
Što se tiče šasije, elektrohidraulično kontrolisani Porsche Dynamic Chassis Control (ehPDCC) dolazi kao standard. Ovaj sistem minimizira naginjanje karoserije, poboljšava okretnost u krivinama i poboljšava ukupnu stabilnost. Porsche je takođe integrisao brži sistem podizanja prednje osovine za svakodnevnu upotrebu.
Porsche je takođe redefinisao aerodinamiku aktivnim zaklopcima za hlađenje, novokonstruisanim prednjim difuzorom i podesivim zadnjim krilom. Ovi elementi ne samo da smanjuju otpor za 10%, već i poboljšavaju hlađenje, stabilnost i performanse kočenja u vlažnim uslovima.
Novi 911 Turbo S debituje sa novodizajniranim sportskim izduvnim sistemom od titanijuma, štedeći skoro 7 kg, a istovremeno pružajući dublji, emotivniji zvuk. Uparen sa asimetričnim vremenom u 3,6 litarskom bokser motoru, Turbo S peva nepogrešivim glasom Porschea.
Vizuelno, novi Turbo S predstavlja Porscheov unakrsni Turbo dizajnerski jezik, istaknut Turbonite akcentima na oznakama, točkovima i detaljima enterijera. Širi tragovi, upečatljivi zadnji usisnici vazduha, titanijumski izduvni vrhovi i smela traka zadnjih svetala sa efektom bisera ne ostavljaju sumnju: ovo je kralj linije 911.

Unutra, luksuz susreće performanse sa adaptivnim sportskim sedištima podesivim u 18 pravaca, Turbonite šavovima i akcentima, kao i ukrasima sa karbonskom strukturom. Standardni HD Matrix LED farovi, Sport Chrono paket i jedinstvena reinterpretacija originalnog utisnutog oblika sedišta 911 Turbo 930 osiguravaju da Turbo S spaja nasleđe sa inovacijama.
Za puriste, lagano sportsko sedište iz 911 GT3 može se opciono nabaviti u kupeu, dok kabriolet ostaje pravi 2+2 grand turer.
Porsche 911 Turbo S postavlja novi standard u svetu super automobila. Brži je, oštriji, ekskluzivniji, a opet dovoljno praktičan za svakodnevnu vožnju – bilo da se spušta niz autoput, penje se planinskim putem ili se bori na Nirburgringu. Kako objašnjava Frank Mozer, potpredsednik modelske linije 911 i 718: „911 Turbo S je najkompletniji i najsvestraniji oblik vožnje Porschea 911. Učinili smo ga udobnijim, individualnijim i znatno bržim od njegovog prethodnika.“
Novi Porsche 911 Turbo S se može naručiti po cenama koje startuju od 271.000 evra, odnosno 285.200 evra za 911 Turbo S Cabriolet.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs