home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
KGM Torres Hybrid i Musso EV l
 
Kompanija KG Mobility (www.kg-mobility.com, u nastavku KGM) organizovala je launch event i probne vožnju za Musso EV i Torres Hybrid (u nastavku Torres HEV) u Nemačkoj, pozvavši globalne distributere i novinare u okviru napora za širenje prodaje na izvoznim tržištima.

Ovaj događaj, koji je održan 17–18. septembra u Hilton Gravenbruch Frankfurt u Noj-Izenburgu u Nemačkoj, okupio je 156 učesnika, uključujući predsednika grupacije KG Group Džej-sun Kvaka (Jea-sun Kwak), rukovodioca Odeljenja za inostrano poslovanje Kio-von Kvona (Kyo-won Kwon), kao i distributere i novinare iz 38 zemalja širom Evrope, Bliskog istoka i Latinske Amerike, uključujući Nemačku, Španiju, UK i Tursku. Lansiranje je uključivalo prezentaciju proizvoda i probnu vožnju, uoči početka globalne prodaje u potpunom obimu. Budući da je izvoz modela Musso EV počeo u junu, ovaj događaj je pružio učesnicima iz najvažnijih izvoznih tržišta – naročito u Evropi – priliku da iz prve ruke dožive efikasnu potrošnju goriva, performanse i istaknutu snagu ovog vozila.

KGM Torres Hybrid i Musso EV l

Ruta probne vožnje pokrila je 130 km (po 65 km u oba smera), uključujući 17 km duž živopisne obale Rajne od Majnca do Koblenca, prolazeći kroz tradicionalna sela ispunjena istorijskim dvorcima i vinarijama.

U svom uvodnom obraćanju, predsednik Kvak je izjavio: „Prvi električni pikap kompanije KGM, Musso EV, i Torres HEV, koji sada ulaze na globalna tržišta, već su dobili pozitivne reakcije u Koreji. Sigurni smo da će biti izuzetno konkurentni i na izvoznim tržištima.” Dodao je:„Ovo lansiranje obeležava početak ubrzanog globalnog širenja, vođenog marketinškim strategijama prilagođenim svakoj zemlji.” Dodatno je istakao: „Sa rastom izvoza, cilj nam je da ove godine povećamo prodaju proširujući prisustvo kako na etabliranim, tako i na tržištima u razvoju, razvijajući poslovne mogućnosti KD i jačajući saradnju sa lokalnim distributerima.”

Predsedavajući Kvak takođe se sastao sa globalnim distributerima i novinarima sa ciljem razmene uvida, pregleda povratnih informacija lokalnih kupaca i odavanja priznanja distributerima zbog njihovog doprinosa.

Prisutni su izrazili visok stepen zadovoljstva u pogledu oba modela. Musso EV je hvaljen zato što je postavio novi standard na tržištu pikap vozila zahvaljujući svojoj ekonomičnosti i svestranoj upotrebi, dok je Torres HEV dobio priznanja za performanse, optimizovani električni režim vožnje za svakodnevnu gradsku upotrebu, impresivnu potrošnju goriva, autentičan dizajn prilagođen ljubiteljima prirode i stabilnu i komfornu vožnju.

„Istražite više, otkrijte više”

* Postiže 94% režima električne vožnje tokom gradske vožnje

* Postiže visoku efikasnost goriva

* Primenjuje hibridnu tehnologiju Dual Tech

* Opremljen velikom baterijom od 1,83 kWh u poređenju sa konkurentnim modelima

* Panoramski ekran sa primenjenim novim korisničkim iskustvom i izbalansiranom bezbednošću i komforom

■ Nasleđe i imenovanje

Inspirisano krajom sveta: Avantura i pionirski duh vozila Torres Hybrid

Torres Hybrid nastavlja da prenosi uspešan DNK serije Torres uz primenu hibridne tehnologije za poboljšanje ekološke savesnosti i efikasnosti goriva.

Nazivna pločica „Torres” inspirisana je nacionalnim parkom Tores del Pajn u južnoj Patagoniji, koji se često naziva „kraj sveta”. Ovo netaknuto čudo prirode prikazuje praiskonsku lepotu poslednjih granica naše planete. Sam naziv predstavlja vrednosti avanture, pionirskog duha i slobodnjačkog životnog stila – kvaliteti koji definišu ovaj autentični SUV, osmišljen da pomogne vozačima da ispune svoje dugogodišnje težnje.

Od lansiranja prvobitnog modela Torres 2022. godine, nakon kog je usledio Torres EVX 2023. godine, kompanija KGM sada je upotpunila svoj portfelj brenda Torres modelom Torres Hybrid iz 2025. godine. Ova sveobuhvatna linija modela osnažuje poziciju brenda na tržištu, unapređujući celokupnu konkurentnost proizvoda.

Pozicioniran između segmenta kompaktnih i srednje velikih SUV vozila, Torres Hybrid se izdvaja od konvencionalnih SUV vozila zahvaljujući svom autentičnom hibridnom SUV dizajnu, predvodeći popularizaciju hibridne tehnologije na automobilskom tržištu.

Torres Hybrid predstavlja posvećenost kompanije KGM u pružanju napredne hibridne tehnologije široj populaciji, uz očuvanje avanturističkog duha koji definiše brend Torres.

■ Stilizovanje

[Spoljašnji dizajn]

Torres Hybrid izražava autentičan SUV dizajn kroz dizajnersko nasleđe kompanije KGM, ukorenjeno u viziji brenda „Snaga izdržljivosti”. Ova filozofija, koja predstavlja oličenje vrednosti snage i modernosti, utelovljena je u četiri skulpturalna identiteta: Robusna arhitektura, Neočekivano zadovoljstvo, Živopisan kontrast i Povezanost sa prirodom.

KGM Torres Hybrid

Istaknute linije i prostrane površine sa prednje strane prikazuju skulpturalni stil, izbalansiran prefinjenim detaljima. Vertikalno usmerena maska sa mrežastim obrascem, u kombinaciji sa integrisanim branikom sa zaštitnom pločom, kreira impresivan i avanturistički stil.

KGM Torres Hybrid

Minimalistički LED farovi povezani sa maskom doprinose šarmu trodimenzionalnog DRL motiva inspirisanog Velikim kolima, koji se suptilno menja u zavisnosti od ugla gledanja. Debele linije haube pojačavaju osećaj snage, dok funkcionalni dekorativni element na haubi omogućava postavljanje dodatne opreme poput GoPro kamere ili zaštitne opreme. Četvrtaste maglenke postavljene nisko sa obe strane dodatno pojačavaju stabilan, robusan dizajn.

KGM Torres Hybrid

Sa strane, prave linije dizajna besprekorno se stapaju sa uglastim ukrasima oko točkova, naglašavajući robustan, ali dinamičan profil. Retrovizori u obliku zastavice kombinuju tradicionalne SUV elemente sa modernim stilom, dok opcije točkova obuhvataju standardne 17-inčne aluminijumske felne i prepoznatljive dijamantski obrađene dizajne od 18 ili 20 inča.

KGM Torres Hybrid

Na zadnjoj strani, heksagonalni ukras koji podseća na rezervni točak i kombinovano LED svetlo naglašavaju SUV identitet. Stop svetla imaju „Li” element iz korejske zastave (Taegeukgi), što simbolizuje Torres Hybrid kao ponosnog predstavnika korejskog SUV nasleđa. Bočno postavljena bravica zadnjih vrata dodatno ističe tradicionalni SUV dizajn, dok široko, visoko postavljeno stop svetlo poboljšava vidljivost i bezbednost vozila iza.

KGM Torres Hybrid

Paleta boja eksterijera nudi šest jednobojnih nijansi — Latte Greige, Grand White, Iron Metal, Forest Green, Dandy Blue i Space Black — kao i četiri dvobojne kombinacije, pri čemu su izuzete boje Dandy Blue i Space Black.

[Dizajn i prostor enterijera]

Enterijer modela Torres Hybrid kombinuje ergonomski koncept Slim & Wide sa prefinjenim detaljima, pružajući osećaj prostranosti i udobnosti. Njegov futuristički dizajn fokusiran na vozača poboljšava vidljivost i jednostavnost upotrebe, otelovljujući moderan pristup SUV dizajnu.

KGM Torres Hybrid

Panoramski široki ekran integriše digitalnu instrument tablu od 12,3 inča sa hipervizorom od 12,3 inča u jedan besprekorno povezan ekran, pružajući izvanrednu vidljivost i jednostavnu upotrebu. Tanka instrument tabla i horizontalno stilizovana centralna konzola povećavaju široko vidno polje iz vozila ovog SUV-a, doprinoseći osećaju otvorenosti i prostranosti tokom vožnje.

Volan sa dizajnom Double D-cut pruža vrhunsko prianjanje, istovremeno naglašavajući sportske performanse modela Torres Hybrid.

Ambijentalno osvetljenje sa 32 dostupne boje prostire se kroz čitav enterijer, uključujući instrument tablu, centralnu konzolu i maske vrata, stvarajući raznovrsne atmosfere koje se mogu uskladiti sa okruženjem u vožnji ili raspoloženjem i preferencijama vozača.

Kabina takođe pruža osećaj udobnosti „kao kod kuće” i obilje prostora za odlaganje, koji premašuje standarde tipičnih SUV vozila srednje veličine. Sedišta u drugom redu sa mogućnošću naginjanja obezbeđuju udobnost tokom dugih putovanja, a kada su sedišta potpuno preklopljena, drugi red pruža prostrani prostor u prtljagu od 1662 litara, idealan za aktivnosti na otvorenom kao što su kampovanje i kampovanje sa automobilom.

Dostupna su tri obrasca boja enterijera: Dve nijanse sive boje, crna i braon boja.

Sedišta od premijum prirodne kože kombinuju ergonomski dizajn i prefinjeni stil, mekana su na dodir i pružaju izvanrednu udobnost. Vozačevo sedište sa 8-smernim električnim podešavanjem i električnom lumbalnom podrškom u 2 smera smanjuje umor tokom dugih putovanja, dok ventilirana prednja sedišta i grejanje u sedištima prvog i drugog reda obezbeđuju udoban ambijent tokom svih godišnjih doba.

■ Hibridni sistem i performanse

[Hibridna tehnologija Dual Tech]

Torres Hybrid postiže gotovo električno iskustvo vožnje zahvaljujući kombinaciji novorazvijenog 1,5-litarskog turbo benzinskog motora, namenjenog hibridnim sistemima, i Dual Tech Hybrid sistema koji koristi serijski raspoređena dva elektromotora.

Ovaj 1,5-litarski turbo motor, posebno razvijen za hibridne primene, integriše napredne tehnologije za uštedu goriva, uključujući rad u Miller ciklusu i turbo punjač sa promenljivom geometrijom (VGT). Napredni premazi na bloku motora značajno poboljšavaju izdržljivost, dok je pritisak ubrizgavanja goriva povećan sa 250 na 350 bara, čime se povećava snaga motora i smanjuju emisije.

Hibridni sistem nove generacije Dual Tech, koji je kompanija KGM razvila na osnovu BYD plug-in hibridne (PHEV) tehnologije, pozicionira motor velike snage od 130 kW blizu pogonske osovine, omogućavajući snažno ubrzanje uz maksimalnu snagu motora od 177 konjskih snaga i obrtni moment od 300 Nm.

e-DHT, hibridni menjač sa dva motora, podržava nekoliko režima vožnje, uključujući EV režim, HEV režim (serijsko-paralelni) i režim pogona motorom. U gradskoj vožnji, sistem radi do 94% vremena u EV režimu, obezbeđujući užitak u tihoj i prefinjenoj vožnji, dok na auto-putu elektromotori velike snage uz pomoć motora obezbeđuju snažne performanse.

Smanjenjem broja komponenti i integracijom motora, kontrolera i transmisije, e-DHT smanjuje ukupnu težinu i poboljšava efikasnost sistema. Prilagođava potrošnju goriva i snagu u skladu sa vozačevim komandama, pružajući svestrano i responzivno iskustvo vožnje.

[Sistem hibridnog akumulatora]

Drugi motor u modelu Torres Hybrid je u potpunosti posvećen paralelnoj proizvodnji snage zajedno sa motorom, povećavajući energetsku efikasnost punjenjem baterije velikog kapaciteta od 1,83 kWh.

Niskonaponski sistem LFP baterije od 12 V, posebno dizajniran za hibride, svodi na minimum pražnjenje u režimu spavanja, smanjuje težinu za oko 14 kg u odnosu na olovno-kiselinske baterije radi bolje potrošnje goriva, obezbeđuje pouzdano pokretanje na niskim temperaturama i dosledan rad pri punjenju i pražnjenju, i eliminiše potrebu za startovanjem pomoću kablova zahvaljujući ugrađenoj zaštiti od pražnjenja.

Kao autentični SUV, Torres Hybrid pruža uravnotežene performanse u tri režima vožnje —COMFORT za svakodnevnu efikasnost i tišinu, SPORT za dinamičniju vožnju i ECO za maksimalnu uštedu goriva.

Njegov sistem regenerativnog kočenja, podesiv u tri nivoa, efikasno vraća energiju, a kada se aktivira Smart Regenerative Braking, automatski prilagođava intenzitet kočenja u zavisnosti od udaljenosti od vozila ispred, obezbeđujući praktičnu i efikasnu vožnju.

[NVH, vožnja i rukovanje]

Zahvaljujući optimizovanom NVH (eng. Noise, Vibration, Harshness – buka, vibracije, grubost) dizajnu, Torres Hybrid obezbeđuje tih i udoban užitak u vožnji, posebno osmišljen za hibridne modele. Kako bi se unapredila udobnost pri vožnji, materijali koji apsorbuju zvuk i izolacioni materijali ojačani su u ključnim područjima prenosa buke, uključujući odeljak motora, poklopac motora i kućišta točkova, čime se smanjuju buka puta i motora.

Strukturni lepkovi povećavaju čvrstoću karoserije na spojnim mestima, dok su najveći penasti jastučići od materijala koji apsorbuju zvuk u svojoj klasi primenjeni na A, B i C stubovima kako bi se rezonanca svela na minimum. Pored toga, prigušne folije i materijali koji apsorbuju zvuk na donjem delu vozila i krovu efikasno prigušuju buku sa površine asfalta, vetra i kiše.

■ Bezbednost

Kod modela Torres Hybrid najviši prioritet ima bezbednost putnika koja se postiže kombinacijom izuzetno snažnog čelika – najveći udeo u klasi – sa širokim opsegom naprednih sistema pomoći za vozača.

Dostupan je 3D sistem za nadzor okoline vozila, koji vozačima omogućava da prate okolinu u tri dimenzije, kao pogled iz ptičije perspektive. Četiri digitalne kamere postavljene napred i pozadi pružaju jasan pregled, podržavajući sigurnu vožnju i parkiranje bez mrtvih uglova.

Inteligentni adaptivni tempomat (IACC) održava bezbednu udaljenost od vozila ispred, istovremeno pomažući u vožnji na podešenoj brzini. Koristeći radar i kamere, sistem u realnom vremenu detektuje promene brzine kako bi automatski ubrzao ili usporio, pa čak i potpuno zaustavio vozilo kada je to neophodno — smanjujući umor vozača tokom dugih putovanja.

Torres Hybrid takođe uključuje sveobuhvatan skup bezbednosnih tehnologija, među kojima su:

1) Autonomno kočenje u hitnim slučajevima (AEB), koje upozorava na neposredni sudar spreda i automatski aktivira kočnice

2) Upozorenje za bezbedan izlazak iz vozila (SEW), koje upozorava putnike na vozila koja se približavaju prilikom izlaska iz vozila

3) Upozorenje na kretanje vozila ispred (FVSW)

4) Upozorenje o bezbednoj udaljenosti (SDW), koje upozorava vozača kada je razmak do vozila ispred nedovoljan

5) Pametni snop dugih svetala (SHB), koji se automatski prebacuje između dugih i kratkih svetala u zavisnosti od uslova osvetljenja

6) Inteligentna pomoć za brzinu (ISA, samo za evropske specifikacije), koja prepoznaje znakove ograničenja brzine pomoću prednjih kamera i u skladu s tim prilagođava brzinu vozila

7) Upozorenje za promenu trake (LCW)

8) Upozorenje na smanjenu pažnju vozača (DAW) i upozorenje na pospanost vozača (DDAW)

9) Upozorenje na napuštanje trake (LDW)

10) Asistencija za održavanje vozila u centru trake (CLKA).

Dodatnu zaštitu obezbeđuju funkcije koje umanjuju rizike od vozila koja prilaze sa strane ili pozadi, kao što su:

1) Upozorenje na poprečni saobraćaj iza vozila (RCTW), koje upozorava vozača ili

primenjuje hitno kočenje kada se otkrije rizik od bočnog sudara sa zadnje strane

2) Asistencija za poprečni saobraćaj pozadi (RCTA)

3) Upozorenje na mrtvi ugao (BSW)

4) Asistencija za mrtvi ugao (BSA).

U slučaju nesreće, sistem za sprečavanje više sudara automatski primenjuje hitno kočenje kako bi se smanjio rizik od sekundarnih sudara. Predzatezači i graničnici opterećenja sigurnosnih pojaseva ugrađeni su i u prvom i drugom redu sedišta (osim srednjeg sedišta u drugom redu) kako bi se putnici brzo osigurali i smanjio prekomerni pritisak na pojas prilikom udara.

Strukturno gledano, čelik izuzetno visoke i visoke čvrstoće (340 MPa ili više) koristi se za 78% karoserije vozila — što je najviši procenat u svojoj klasi — dok tehnologija formiranja vrućom presom (HPF) poboljšava čvrstoću karoserije i sigurnost pri sudaru.

Na kraju, vrhunska zaštita u klasi obezbeđena je sa osam vazdušnih jastuka uključujući krajnji bočni vazdušni jastuk prednjih sedišta i vazdušni jastuk za kolena vozača.

■ Infotainment i praktičnost

[Infotainment]

Instrument tabla modela Torres Hybrid i sistem AVNT (Audio·Video·Navigation·Telematics) pokreće integrisana UX platforma naredne generacije kompanije KGM, Athena 2.0, koja pruža poboljšanu intuitivnost i jednostavnost upotrebe. Panoramski ekran, koji povezuje digitalnu instrument tablu od 12,3 inča sa hipervizorom od 12,3 inča, pruža brze i jasne informacije tokom vožnje. Udobnost putnika dodatno je poboljšana dodavanjem menija za kontrolu grejanja sedišta u drugom redu.

[Praktičnost]

Svakodnevna upotrebljivost je unapređena na modelu Torres Hybrid kako bi putovanja bila lakša i prijatnija za vozača i putnike.

Naslon za glavu u prvom redu ima kukice, omogućavajući da se kaputi ili kese za kupovinu uredno okače bez gužvanja. Između prednjih sedišta, „lebdeća” centralna konzola sadrži bežični punjač za telefon i odvaja držače za čaše od donjeg prostora za odlaganje radi veće funkcionalnosti.

Ventilacioni otvori u drugom redu integrišu USB Type-C priključke za punjenje (dva napred, dva pozadi), omogućavajući istovremeno punjenje više uređaja — od pametnih telefona do tableta — čime se putnicima obezbeđuje povezanost i na dugim putovanjima. Poseban džep za pametni telefon na naslonu sedišta omogućava brz pristup telefonu, čak i u uslovima slabog osvetljenja, poput tunela.

Pogodnost je dodatno unapređena promišljenim detaljima kao što su uređaj za lakši ulazak na suvozačevo sedište, dugme za otvaranje unutrašnjih vrata prtljažnika, sigurnosni električni prozori sa automatskom funkcijom podizanja i spuštanja, kao i vrata sa automatskim zaključavanjem koja se zaključavaju kada se pametni ključ udalji na određenu razdaljinu.

■ Novi alati za nove kreatore

Za one koji stvaraju nove mogućnosti kroz svoju jedinstvenu filozofiju i individualnost — za one koji ruše granice i kreću ka širim horizontima — nazivamo ih Kreatorima života. KGM predstavlja Musso EV, moćnog saputnika osmišljenog tako da obogati živote većom praktičnošću i značenjem.

KGM Musso EV

Spajajući ekonomičnu pogodnost električnog vozila, svestranost pikapa i udobnost i sofisticiranost SUV-a, Musso EV se pojavljuje kao vrhunski krosover pikap, objedinjavajući neograničene mogućnosti u jednom vozilu.

■ Nasleđe i imenovanje

„Gde se spajaju tradicija i inovacija”

Musso EV predstavlja vrhunac linije Musso pikapova, koji je nasledio duh legendarnog Musso SUV-a, a istovremeno nastavio nasleđe prvog korejskog rekreativnog pikapa –Musso Sports.

Ono oličava posvećenost kompanije KGM očuvanju inovativnog DNK-a legendarnog SUV-a, istovremeno unapređujući stručnost u segmentu pikapa, izgrađenu kroz prvi korejski rekreativni model. Ime Musso potiče od korejske reči „무소 (Muso)”, koja znači nosorog – simbol snage, veličine i nepokolebljivog samopouzdanja.

KGM Musso EV

Od lansiranja modela Musso Sports (2002–2005), kompanija KGM oblikovala je proširila korejsko tržište pikapova na četiri generacije: Actyon Sports (2006–2011), Korando Sports (2012–2017) i aktuelni model Musso & Musso Grand (2018–2025).

Sada, oslanjajući se na ovo jedinstveno nasleđe i stručnost, Musso EV predvodi ulazak u eru električnih pikap vozila, redefinišući tržište hrabrim novim standardom inovacija.

■ Stilizovanje

[Spoljašnji dizajn]

Eksterijer modela Musso EV odražava dizajnersku filozofiju kompanije KGM – „Snaga izdržljivosti” kroz koncept „Praktičan i izdržljiv”, spajajući izdržljivost i svakodnevnu praktičnost u jedinstvenom dizajnerskom izrazu. Spaja robusnu snagu pikap vozila sa sofisticiranim imidžom električnog vozila, predstavljajući uravnotežen eksterijer u kom praktičnost i elegancija koegzistiraju.

Izgrađen na čvrstoj strukturi karoserije, elementi poput sistema osvetljenja i maske hladnjaka preuzimaju suptilnu, minimalističkiu estetiku električnog vozila, pružajući snažan i moderan prvi utisak, uz obezbeđivanje funkcionalne upotrebljivosti.

KGM Musso EV

Na prednjem delu, oštre linije haube u kontrastu sa smelom crnom maskom hladnjaka stvaraju dominantan izgled. Horizontalna tačkasta LED dnevna svetla sa integrisanim žmigavcima naglašavaju visokotehnološki identitet električnog vozila, dok dvostruki projektorski potpuno LED farovi kombinuju dinamične, trodimenzionalne detalje sa uvučenim vertikalnim detaljima, poboljšavajući i stil i vidljivost tokom noći. Branik integriše trodimenzionalnu strukturu maske hladnjaka, poklopce kuka za vuču i srebrne zaštitne ploče, jačajući robustan dizajn vozila spreman za terensku primenu.

Bočni profil postiže ravnotežu između sofisticiranosti putničkog automobila i funkcionalnosti pikap vozila. Njegov integrisani dizajn karoserije povezuje prtljažnik i kabinu u skladan oblik, sa produženim međuosovinskim rastojanjem koje ističe stabilne proporcije. Neprekidne karakteristične linije, masivni lukovi točkova i zaštitne lajsne na vratima unose dinamičnu energiju, dok robustan krov odražava snagu potrebnu za nošenje teških tereta.

Prepoznatljiva ukrasna lajsna na C-stubu vizuelno odvaja kabinu od tovarnog prostora, a njen oblik inspirisan alatima simbolizuje pouzdano prianjanje. Ugaoni retrovizori u obliku zastavice i točkovi prečnika 17 inča sa dijamantskom završnom obradom upotpunjuju minimalistički, ali robustan stil električnog vozila.

KGM Musso EV

Zadnji deo kombinuje praktičnost sa smelim dizajnerskim identitetom. Veliki znak KGM i LED zadnja svetla inspirisana alatima izražavaju snagu, dok štitnici prtljažnika povećavaju izdržljivost. Funkcionalne bočne stepenice sa obe strane branika olakšavaju pristup prilikom utovara, a aerodinamični spojler sa integrisanim visokopostavljenim stop svetlom poboljšava vidljivost.

Eksterijer je dostupan u šest boja — Grand White, Blazing Gold, Amazonia Green, Ultra Marine, Marble Gray i Space Black — dok enterijer nudi sedišta u crnoj, braon ili sivoj varijanti sa dve nijanse.

[Unutrašnji dizajn]

U unutrašnjosti Musso EV usvaja koncept Slim & Wide, kombinujući ergonomski dizajn sa minimalističkim, prostranim rasporedom koji naglašava fokus na vožnji i futuristički interfejs.

KGM Musso EV

Panoramski široki ekran, koji spaja digitalnu instrument tablu od 12,3 inča i hipervizor od 12,3 inča, maksimalno poboljšava preglednost i jednostavnost upotrebe. Tanka instrument tabla i horizontalno postavljena centralna konzola dodatno pojačavaju osećaj otvorenosti prostora.

Infotainment platforma nove generacije kompanije KGM, Athena 2.0, pokreće digitalnu instrument tablu i AVNT sistem, omogućavajući bržu i intuitivniju upotrebu. Moderan grafički korisnički interfejs sa dnevnim/noćnim režimom omogućava nesmetano praćenje sistema za pomoć vozaču i ključnih informacija o vožnji, poboljšavajući preglednost na prvi pogled.

Volan sa dizajnom Double D-cut pruža čvrsto prianjanje koje se prirodno kombinuje sa performansama sportske vožnje.

Radi povećanja udobnosti i personalizacije, ambijentalno osvetljenje sa 32 boje primenjeno je duž instrument table, centralne konzole i maski vrata, omogućavajući vozačima da prilagode atmosferu svom raspoloženju. Premijum LED osvetljenje u konzoli na svodu, centralnom delu kabine i štitnicima za sunce dodatno unapređuje osećaj luksuza u kabini.

„Lebdeća” centralna konzola u prvom redu donosi svež, otvoren dizajn, uz integrisano bežično punjenje telefona. Odvojeni držači za čaše i donji prostori za odlaganje maksimalno povećavaju praktičnost, podržavajući različite potrebe za skladištenjem bez narušavanja udobnosti.

■ Prostor i prtljažnik

Musso EV kombinuje raznovrsnu primenu prtljažnika sa prostorom sedišta u drugom redu u klasi SUV vozila srednje veličine, što ga čini praktičnim izborom za porodicu i razonodu.

Drugi red sedišta nudi opsežan prostor za noge sa rastojanjem između sedišta od 850 mm — što premašuje standarde za SUV vozila srednje veličine — uz prostor za glavu od 1002 mm. Sedišta omogućavaju podešavanje raspona kliznog pomeranja od 80 mm i nagiba do 32 stepena, sa konfiguracijom raspodele od 6:4 za fleksibilno rukovanje teretom. Udobnost je dodatno poboljšana ventilacijom u prednjim sedištima, grejanjem u sedištima u oba reda, kao i električnim 8-smernim podešavanjem prednjih sedišta sa 2-smernom lumbalnom podrškom.

Prtljažnik ima kapacitet do 500 kg, sa mogućnošću jednostavnog smeštanja kamperske opreme, bicikala, daski za surfovanje i druge rekreativne opreme. Monokok karoserija poboljšava udobnost vožnje, dok struktura prtljažnika omogućava postavljanje pregrada pored kućišta točkova, sprečavajući pomeranje tereta i omogućavajući efikasnu podelu prostora. Lampice u prtljažniku obezbeđuju vidljivost noću, a zadnja vrata – koja mogu da izdrže teret do 150 kg – mogu udobno da smeste dvoje odraslih, dodajući višefunkcionalnost za odmor na otvorenom ili ležerni obrok.

■ Sistem i performanse električnih vozila

[Sistem baterije]

Musso EV sadrži litijum-gvozdeno-fosfatnu (LFP) blade bateriju od 80,6 kWh koja je poznata po izdržljivosti i otpornosti na požar. Uprkos prirodno visokom otporu vazduha kod pikap vozila, postiže domet od 419,6 km po punjenju i kombinovanu efikasnost od 5,2 km/kWh (pogon na dva točka, točkovi od 17 inča).

LFP baterija je prošla sedam rigoroznih bezbednosnih testiranja – uključujući probijanje, kompresiju, grejanje, prekomerno punjenje, toplotno širenje, pad i uranjanje – dokazujući svoju izuzetnost u bezbednosti i izdržljivosti. Cell-to-Pack (CTP) tehnologija maksimalno povećava gustinu energije, dok dizajn paketa otporan na udarce obezbeđuje i zaštitu i efikasnost. Vozači mogu podešavati regenerativno kočenje u tri nivoa pomoću ručica na volanu.

Pametni regenerativni sistem dodatno se automatski prilagođava uslovima vozila ispred, nagibima i podacima sa radara za kontrolu brzine, poboljšavajući povraćaj energije i smanjujući opterećenje vozača.

Uz brzo punjenje od 300 kW, baterija se može napuniti sa 20% na 80% za oko 31 minut, uz mogućnost prilagođavanja ciljeva punjenja. Sistem takođe podržava Sistem za napajanje uređaja preko vozila (V2L), omogućavajući praktično napajanje za kampovanje ili rad na otvorenom.

[Performanse]

Snaga dolazi iz prednjeg motora od 152,2 kW sa optimalno podešenim reduktorom, proizvodeći 207 konjskih snaga i 339 Nm obrtnog momenta.

Sistem pogona na sva četiri točka (AWD) – podržan dvadesetogodišnjim stručnim iskustvom u proizvodnji pikap vozila – neprekidno prati brzinu točkova kako bi obezbedio stabilne performanse na različitim površinama. Kapacitet vuče dostiže 1,8 tona, uz podršku sistema za kontrolu njihanja prikolice (Trailer Sway Control), koji svodi na minimum bočno pomeranje i pruža pomoć pri upravljanju radi sigurnijeg vučenja.

Terenske sposobnosti uključuju ugao prilaza od 20,2°, ugao odlaska od 24,3° i klirens od 181,4 mm, dok samonivelišuće vešanje održava konstantnu visinu zadnjeg dela vozila pod različitim opterećenjima bez ugrožavanja stabilnosti vožnje.

[NVH]

Optimizovani NVH inženjering obezbeđuje tihu vožnju na nivou SUV-a uprkos konfiguraciji pikap vozila.

Izolatori buke primenjeni su na ključne izvore vibracija, uz dodatak materijala koji apsorbuju zvuk u tunelu koji smanjuju prodor zvuka motora. Strukturni lepkovi, široki zaptivači i čepovi za topljenje pojačavaju čvrstinu karoserije, istovremeno ograničavajući rezonancu.

Sunđerasti amortizujući jastučići ugrađeni su u A, B i C stubove kako bi blokirali spoljašnju buku, dok prigušne folije i slojevi koji apsorbuju zvuk ispod karoserije i krova efikasno smanjuju buku od puta, vetra i kiše.

■ Bezbednost

Musso EV je opremljen naprednim sistemima za pomoć vozaču (ADAS) i sveobuhvatnim bezbednosnim funkcijama pre i posle sudara, pružajući bezbednu vožnju i parkiranje na nivou SUV vozila.

Inteligentni adaptivni tempomat (IACC) pomaže u održavanju bezbednog odstojanja između vozila dok reguliše brzinu kretanja. Koristeći radar i kamere, prati brzinu vozila ispred u realnom vremenu, omogućavajući neometano ubrzavanje i usporavanje, uključujući potpuno zaustavljanje kada je potrebno — značajno smanjujući zamor vozača.

Sistem za detekciju kod sva 4 mrtva ugla (BSD) poboljšava svest o situaciji pomoću četiri senzora za detekciju povezana sa prednjim kamerama i prednjim/zadnjim/bočnim radarima. Procenjuje potencijalne rizike od sudara sa vozilima koja se ukrštaju i pruža hitno kočenje i pomoć pri upravljanju kako bi obezbedilo bezbednije manevrisanje.

Širok spektar dodatnih bezbednosnih tehnologija dodatno povećava sigurnost vozača, uključujući:

1) Inteligentna asistencija za brzinu (ISA, samo za evropsku specifikaciju), koja prepoznaje saobraćajne znakove za ograničenje brzine i izdaje upozorenja ili podršku za regulaciju brzine

2) Asistencija za automatsku promenu trake (samo za evropsku specifikaciju)

3) Upozorenje na prednji sudar (FCW)

4) Autonomno hitno kočenje (AEB), koje interveniše u slučaju neposrednog frontalnog sudara

5) Upozorenje na vozilo koje se pokreće iz stanja mirovanja sa prednje strane (FVSW)

6) Asistencija za održavanje vozila u centru trake (CLKA)

7) Upozorenje za bezbednu razdaljinu (SDW)

8) Pametna duga svetla (SHB), koja automatski podešavaju osvetljenje u skladu sa

uslovima okruženja

9) Upozorenje na smanjenu pažnju vozača (DAW).

Funkcije zaštite na zadnjoj strani uključuju:

1) Asistencija za sprečavanje sudara zbog poprečnog saobraćaja pozadi (RCTA)

2) Upozorenje na mrtvi ugao (BSW)

3) Upozorenje na unakrsni saobraćaj iza vozila (RCTW)

4) Upozorenje za bezbedan izlaz (SEW).

Za zaštitu putnika, Musso EV je opremljen sa osam vazdušnih jastuka, uključujući vozačev, suvozačev, jastuk za kolena vozača, vazdušne jastuke u krajnjem položaju u prvom redu, bočne vazdušne jastuke u prvom redu i vazdušne zavese.

Što se tiče konstrukcije, 78% karoserije izrađeno je od čelika visoke i izuzetno visoke čvrstoće – najviši nivo u klasi. Ovaj robustan dizajn karoserije ne samo da poboljšava bezbednost pri sudaru, već doprinosi i većoj čvrstoći, tišini i ukupnoj izdržljivosti.

■ Infotainment i praktičnost

[Infotainment]

Instrument tabla i sistem AVNT (Audio·Video·Navigation·Telematics) zasnovani su na integrisanoj UX platformi nove generacije kompanije KGM – Athena 2.0 – značajno unapređujući upotrebljivost i preglednost informacija.

[Praktičnost]

Za pogodnost vožnje, vozilo nudi niz pažljivo osmišljenih funkcija prilagođenih potrebama korisnika. Sistem za 3D nadzor oko vozila koristi četiri spoljne digitalne kamere kako bi pružio trodimenzionalni prikaz okoline, omogućavajući sigurnu vožnju i parkiranje bez mrtvih uglova.

Sistem automatskog zaključavanja vrata automatski ih otključava kada se pametni ključ detektuje na udaljenosti do 3 metra i zaključava kada se udaljavate, obezbeđujući besprekornu bezbednost. Android Auto i Apple CarPlay omogućavaju jednostavnu integraciju pametnog telefona sa AVNT sistemom.

Dvozonska potpuno automatska klimatizacija omogućava vozaču i suvozaču nezavisno podešavanje temperature, dok sistem After Blow automatski pokreće ventilator 30 minuta nakon isključenja motora kako bi smanjio vlagu i sprečio pojavu neprijatnih mirisa.

Dodatne funkcije povećavaju ukupnu praktičnost, uključujući bežični punjač za pametan telefon, USB Type-C priključke (jedan za punjenje i jedan za prenos podataka i punjenje u prvom redu, dva za punjenje u drugom redu), automatsko zaključavanje vrata, grejani volan i naslone za glavu sa kukicama.

PR saopštenje



čitanja : 50



Komentari