
Iako je "ublažio" svoj cilj da do 2030. godine 80 posto ponude ima električni pogon, Porsche definitivno ne odustaje. Nemački brend usavršava svoj pristup, obezbeđujući da njegova ponuda električnih vozila odražava raznolikost modela s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, pozajmljujući neke od onih poznatih oznaka iz benzinske ere za tranziciju.
Nakon osnovnog Macana Electric, 4, 4S i Turba, ponudi se sada priključio i električni GTS. Veran formi, GTS je više usmeren na vozača, kombinuje oštrije upravljanje i izrazite vizuelne znakove, a snagom je pozicioniran odmah ispod Turbo modela, navodi Klix.ba.

Spolja, GTS je preuzeo prednji branik od Turba, dobio je crne ukrase na donjim usisnicima i odgovarajuće detalje oko bočnih usisnika, a napred su još zatamnjena LED Matrix svetla. Suptilne promene se odnose na oštrije bočne pragove, specijalno izrađeno zadnji difuzor i produžetak na aktivnom zadnjem spojleru, a sve je u crnoj boji.

SUV se "kotrlja" na 21-inčnim antracit sivim felnama, dok je opciono moguće dobiti 22-inčne RS Spyder Design felne. Porscheov katalog boja uključuje 15 standardnih i opcionih nijansi, među kojima su Chalk, Carmine crvena i Lugano plava, plus dodatnih 60 nijansi dostupnih putem programa Porsche Exclusive Manufaktur.

Agresivniji prednji i zadnji deo GTS-a potiču iz Sport Design paketa, koji će biti dostupan u svim paketima opreme modela Macan Electric od leta 2026. godine. Uprkos tome, te verzije neće dobiti kontrastne crne ukrase specifične za GTS.
Unutrašnjost je presvučena Race-Texom i crnom kožom, dok kupci imaju mogućnost da usklade unutrašnje šavove s bojom eksterijera ako izaberu jednu od nijansi među kojima su Carmine crvena, Slate siva Neo i Lugano plava. GTS logo je prisutan na upravljaču, adaptivnim sportskim sedištima podesivim u 18 smerova i grafici digitalnog kokpita.

Kao i sve verzije modela Macan Electric za 2026. godinu, GTS ima niz nadogradnji, uključujući digitalni ključ, nove funkcije Park Assist sistema i glasovnog pilota potpomognutog veštačkom inteligencijom, poboljšane opcije gejminga u automobilu i povećanu vučnu sposobnost od 2.495 kg.
Što se tiče snage, GTS se nalazi između 4S i Turbo verzija modela Macan Electric. Dva elektromotora isporučuju 517 KS, odnosno do 571 KS 955 Nm obrtnog momenta u Overboost modu. Ovaj učinak dolazi od usvojenog zadnjeg elektromotora i prenosnog odnosa od modela Turbo.
S uključenim Launch Controlom, ubrzanje od 0 do 100 km/h se ostvaruje za 3,6 sekundi, samo pola sekunde sporije od Turba, dok maksimalna brzina dostiže 250 km/h. Porsche kaže da električni GTS može da pređe 402 metra za 12 sekundi, što znači da zaostaje za Turbom šest desetinki.
Upravljanje zadnjim točkovima ostaje opcija, ali GTS standardno dolazi sa zadnjim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem, Sport Chrono paketom i Porsche Torque Vectoring Plus sistemom.
Što je još važnije, vazdušno ogibljenje GTS-a ima vlastitu kalibraciju, s posebnim podešavanjem amortizera i roll bara te nižim stavom. Takođe, uvedena su dva ekskluzivna zvučna profila povezana s načinima vožnje Sport i Sport Plus.
Kao i ostatak ponude, SUV je dobio bateriju od 100 kWh i može se napuniti od 10 do 80 posto za 21 minut kada je povezan na "brzi" punjač. Osim toga, poseduje Track Endurance Mode iz Taycana, koji hladi bateriju i omogućava "osetno" duže živahne vožnje.
Izvor: Klix.ba / Carscoops.com
Foto i video: Porsche