home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Tesla Semi
 
Iz kompanije Tesla je potvrđeno da će se naredne godine pojaviti redizajnirani električni kamion Semi, koji će biti spreman za punu proizvodnju, ali to nisu jedine vesti.

Godišnji sastanak deoničara Tesle je doneo mnogo vesti. Više od 75 posto deoničara kompanije je glasalo za odobrenje plana kompenzacije Ilona Maska od bilion dolara, podeljenog u 12 tranši deonica koje se otključavaju samo ako Tesla ispuni niz prekretnica tokom sledeće decenije. Mask je takođe potvrdio da će serijska proizvodnja dugo očekivanog CyberCaba početi u aprilu naredne godine.

Demonstracija Roadstera 2 sada je zakazana za isti mesec, preciznije za 1. april.

Kako prenosi Klix.ba, Teslin električni kamion Semi će sledeće godine biti redizajniran i spreman za punu proizvodnju, nakon što je predstavljen još 2017. godine. Redizajnirani kamion dobija značajna povećanja efikasnosti, veći nosivi kapacitet i paket koji je jasno dizajniran oko Teslinih ambicija autonomije. Dok je originalni Semi ušao u ograničenu proizvodnju još 2022. godine, ovo je potpuno ažuriranje s velikim aspiracijama i promenama.

Efikasnost je ovde najveća vest. Tesla tvrdi da potrošnja energije pada na 1,7 kWh po milji, što je poboljšanje od 15 posto u odnosu na trenutni Semi. U kombinaciji s dometom od 500 milja (805 kilometara), efikasnost pozicionira novi kamion konkurentnije u odnosu na rivale iz Daimlera i Volvoa.

Pogonska snaga ostaje na 800 kW, ali Tesla kaže da interna poboljšanja poput hlađenja, softvera i termalnog usmeravanja, pružaju konzistentnije performanse pod opterećenjem.

Još jedno veliko unapređenje je punjenje. Novi Semi podržava vršnu brzinu punjenja od 1,2 MW (1.200 kW). To zasenjuje trenutni učinak Megachargera i omogućava znatno kraća zaustavljanja za punjenje velikih količina kada se upari s kompatibilnom infrastrukturom. Nosivost se takođe povećava, iako kompanija Tesla nije otkrila za koliko.

Vizuelno, Teslin Semi sada mnogo više liči na ostatak porodice. Dobiće novu prednju svetlosnu traku u stilu Modela Y, čistiju površinu karoserije i preoblikovani krov zbog poboljšanja aerodinamike. Crna staklena bočna ploča je uža, branik je prerađen, a to se nastavlja i na otvore za točkove.

Tesla Semi

Tesla sve ovo predstavlja kao osnovu za buduću autonomnu teretnu platformu. Međutim, brend i njegov izvršni direktor izbegli su ponovno potvrđivanje bilo kakvih specifičnih vremenskih okvira za autonomnu vožnju nivoa 5.

Mask nije se zaustavio na najavljivanju samog Cybercaba, nego se pohvalio i da će se proizvoditi. Prema njegovim rečima, namenska proizvodna linija će raditi u zapanjujućoj fazi proizvodnje, koja traje manje od 10 sekundi, u poređenju sa otprilike jednominutnim ritmom koji je trenutno potreban za sklapanje Modela Y.

Ako se taj cilj održi, Mask je sugerisao da bi to moglo značiti godišnju proizvodnju do pet miliona Cybercaba, što je brojka koja bi nadmašila tempo proizvodnje gotovo svakog vozila na putevima danas. Ipak, kao i kod većine Maskovih projekcija, sve rečeno treba uzeti sa rezervom.

U svakom slučaju, ovo će biti luda godina za Teslu. Od povećanja proizvodnje Semi modela do lansiranja Cybercaba i potencijalne demonstracije Roadstera, ima mnogo toga što treba ispuniti, ali i mnogo toga što bi moglo poći po zlu.

Izvor: Klix.ba / Carscoops.com

Foto: Tesla



čitanja : 54



Komentari