
U pitanju je unapređeni Defender Octa sa kojim će se u “Stock” kategoriji takmičiti 14-struki pobednik Dakara Stefan Peterhansel.

Među najvidljivijim ažuriranjima kod Defendera Dakar D7X-R su široka proširenja blatobrana, ventilirana hauba, veći usisni otvor, LED svetla postavljena na krovu...
Nosač rezervnog točka postavljen na vratima prtljažnika je uklonjen zbog uštede na težini.

Karakteristična grafika „Geopalette“ upotpunjuje izgled, a njeni tonovi inspirisani pustinjom odražavaju pesak, kamen i vodu.
Dakar D7X-R vozi se na gumama od 35 inča, ima šire tragove točkova i može se pohvaliti povećanim klirensom od tla, zahvaljujući nadograđenom sistemu vešanja sa Bilstein amortizerima. Kočenje je takođe poboljšano ventiliranim diskovima i šestoklipnim prednjim i četvoroklipnim zadnjim čeljustima.
4,4 litarski twin-turbo V8 motor je preuzet iz Defendera Octa, ali sada radi na održivo gorivo. Osmostepeni automatski menjač se deli sa serijskim SUV-om, mada sa nižim konačnim prenosnim odnosom pogodnim za terenska takmičenja.
Nova kontrolna jedinica za motosport upravlja elektronikom, a glavna karakteristika je “Flight Mode”, koji podešava isporuku obrtnog momenta. Još jedno nadogradnja specifična za reli je rezervoar za gorivo od 550 litara, dizajniran za duge etape.

Unutrašnjost je ogoljena i opremljena zaštitnim kavezom, ugljeničnim umecima, trkačkim sedištima sa šest kopči i dodatnim displejima. Zadnja klupa je uklonjena da bi se napravio prostor za tri rezervna točka pune veličine, komplet alata, komprimovani vazduh, hidraulične dizalice i rezervoar za vodu.
Defender Dakar D7X-R se proizvodi u Nitri, u Slovačkoj, zajedno sa drumskim Defenderom Octa. Prototipovi su završili više od 6.000 km off-road testiranja pre debija na reliju u Saudijskoj Arabiji u januaru 2026. godine.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs