home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Defender Dakar D7X-R

27 Nov 2025 - 09:00 Noviteti Link
Defender Dakar D7X-R
 
Land Rover je predstavio novi trkački Defender D7X-R, konstruisan za 2026 World Rally-Raid Championship, uključujući i legendarni Dakar reli.

U pitanju je unapređeni Defender Octa sa kojim će se u “Stock” kategoriji takmičiti 14-struki pobednik Dakara Stefan Peterhansel.

Defender Dakar D7X-R

Među najvidljivijim ažuriranjima kod Defendera Dakar D7X-R su široka proširenja blatobrana, ventilirana hauba, veći usisni otvor, LED svetla postavljena na krovu...

Nosač rezervnog točka postavljen na vratima prtljažnika je uklonjen zbog uštede na težini.

Defender Dakar D7X-R

Karakteristična grafika „Geopalette“ upotpunjuje izgled, a njeni tonovi inspirisani pustinjom odražavaju pesak, kamen i vodu.

Dakar D7X-R vozi se na gumama od 35 inča, ima šire tragove točkova i može se pohvaliti povećanim klirensom od tla, zahvaljujući nadograđenom sistemu vešanja sa Bilstein amortizerima. Kočenje je takođe poboljšano ventiliranim diskovima i šestoklipnim prednjim i četvoroklipnim zadnjim čeljustima.

4,4 litarski twin-turbo V8 motor je preuzet iz Defendera Octa, ali sada radi na održivo gorivo. Osmostepeni automatski menjač se deli sa serijskim SUV-om, mada sa nižim konačnim prenosnim odnosom pogodnim za terenska takmičenja.

Nova kontrolna jedinica za motosport upravlja elektronikom, a glavna karakteristika je “Flight Mode”, koji podešava isporuku obrtnog momenta. Još jedno nadogradnja specifična za reli je rezervoar za gorivo od 550 litara, dizajniran za duge etape.

Defender Dakar D7X-R

Unutrašnjost je ogoljena i opremljena zaštitnim kavezom, ugljeničnim umecima, trkačkim sedištima sa šest kopči i dodatnim displejima. Zadnja klupa je uklonjena da bi se napravio prostor za tri rezervna točka pune veličine, komplet alata, komprimovani vazduh, hidraulične dizalice i rezervoar za vodu.

Defender Dakar D7X-R se proizvodi u Nitri, u Slovačkoj, zajedno sa drumskim Defenderom Octa. Prototipovi su završili više od 6.000 km off-road testiranja pre debija na reliju u Saudijskoj Arabiji u januaru 2026. godine.

Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs



čitanja : 62



Komentari