
* Dva nova modela teže da pruže vrhunsko iskustvo vožnje kroz poboljšane mogućnosti foksuirane na tri ključna elementa: nisko težište, mala težina sa visokom krutošću i težnja ka aerodinamičkim performansama.
* GR GT je novi vodeći sportski automobil TGR-a, razvijen kao trkački automobil legalan za puteve, koji dodatno unapređuje njegovu filozofiju stvaranja sve boljih automobila za motosport.
* GR GT3 je novi trkački automobil, baziran na GR GT, sa FIA GT3 specifikacijama, konstruisan za kupce koji žele da pobeđuju u trkama.
* Oba modela usvajaju nove tehnologije i metode proizvodnje, kao i 4,0 litarski V8 twin-turbo motor.
GR GT i GR GT3 su vodeći modeli koji otelotvoruju filozofiju TGR-a o proizvodnji sve boljih automobila, stvorenih za motosport. Njihov razvoj – počevši od faze formulacije koncepta vozila – unapređen je u okviru pristupa jednog tima, usmerenog na predsednika TMC-a, Akija Tojodu, poznatog kao Master vozač Morizo.
GR GT je definisan pristupom razvoju koji stavlja vozača na prvo mesto, što podrazumeva slušanje, razumevanje i ispunjavanje potreba osobe za volanom. GR GT3 – trkački automobil baziran na GR GT – takođe je razvijen ovom metodologijom.

GR GT i GR GT3 su pozicionirani kao vodeći modeli i idu stopama Toyote 2000GT iz 1960-ih i Lexusa LFA. Jedan od njihovih razvojnih ciljeva bio je da sačuvaju i prenesu „tajni sastojak proizvodnje automobila“ sledećoj generaciji. Dva modela su rezultat prenošenja veština i tehnika veterana koji su razvili Lexus LFA na mlađu generaciju članova; aktivnog usvajanja novih, Toyotinih tehnologija za poboljšane performanse vozila; i preuzimanja brojnih i neviđenih izazova.

GR GT je zamišljen i razvijen kao trkački automobil legalan za upotrebu na putevima. Demonstrirajući posvećenost pristupu stavljanja vozača na prvo mesto, razvoj je težio ne samo da automobilu pruži visok nivo dinamičkih performansi, već i da postigne osećaj jedinstva automobila i vozača, omogućavajući vozaču da stalno komunicira sa svojim vozilom.

GR GT je opremljen hibridnim sistemom koji spaja novorazvijeni 4,0 litarski V8 twin-turbo motor i jedan elektromotor. Pored maksimalne sistemske snage od 650 KS ili više i maksimalnog sistemskog obrtnog momenta od 850 Nm ili više (ciljne vrednosti razvoja) za izuzetne performanse, neumorni fokus je stavljen na tri ključna elementa: nisko težište, malu težinu sa visokom krutošću i težnju ka aerodinamičkim performansama.
Razvoj GR GT-a je započeo s ciljem postizanja izuzetno niskog težišta razmatranjem kako da se što više smanji ukupna visina vozila i položaj vozača. Pažnja je zatim posvećena usvajanju rasporeda pogonskog sklopa sa motorom napred i pogonom na zadnje točkove radi lakšeg upravljanja prilikom vožnje vozila do njegovih granica. Optimizovano pozicioniranje teških komponenti je značajno spustilo njihovo težište.
Ključni element male težine je rešen korišćenjem Toyotinog prvog potpuno aluminijumskog okvira karoserije. Korišćenje plastike ojačane ugljeničnim vlaknima (CFRP) i drugih materijala u panelima proizvelo je čvrstu, ali laganu karoseriju.
Proces kreiranja spoljašnjeg stila u cilju postizanja aerodinamičkih performansi bio je drugačiji od onog koji se ranije koristio u proizvodnji Toyote. Konvencionalno, pažnja se usmerava na aerodinamiku nakon što je spoljašnji stil finalizovan; u slučaju GR GT, prvo su uspostavljene idealne aerodinamske performanse. Inženjeri aerodinamike i dizajneri spoljašnjosti su zajedno radili na postizanju stila koji podržava aerodinamičke performanse i performanse hlađenja.
Stajling GR GT-a je razvijen u okviru koncepta „aerodinamika na prvom mestu“, u kojem su inženjeri aerodinamike i dizajneri eksterijera radili kao jedan tim. Sa maksimalnom brzinom GR GT-a većom od 320 km/h, aerodinamičke performanse su bile jedno od najvažnijih pitanja.
Dizajn enterijera je takođe pažljivo izrađen i bez kompromisa, baziran na ergonomiji sa ciljem postizanja optimalnog položaja za vožnju iz perspektive profesionalnog vozača i vidljivosti potrebne za vožnju na granicama mogućnosti. Naravno, pored vožnje na stazi, vodilo se računa i o tome da se obezbedi pogodnost za svakodnevnu upotrebu.

Unutrašnji stil GR GT-a je bio fokusiran na davanje prioriteta položaju vožnje i vidljivosti iznad svega, u nastojanju da se postigne optimalan dizajn, za upotrebu na stazi i za svakodnevnu upotrebu. Potraga za idealnim položajem vožnje, uz razmatranje stila enterijera, obnovila je svest o važnosti dovoljne vidljivosti, kao i osećaj zaštićenosti. Posebna pažnja je posvećena odličnoj upravljivosti, sa prekidačima vezanim za vožnju postavljenim blizu volana i pozicioniranim i oblikovanim za intuitivno rukovanje.

Trkački GR GT3 ima ista tri elementa: nisko težište, malu težinu sa visokom krutošću i težnju ka aerodinamičkim performansama koje se nalaze u GR GT, na kome je baziran. Ispunjava specifikacije GT3 Međunarodne automobilske federacije (FIA), vrhunske kategorije motosporta zasnovanog na serijskim vozilima, i cilja da bude automobil koji biraju ljudi koji žele da pobede, a istovremeno lak za vožnju za svakoga.


TGR veruje da je njihov princip „vozač na prvom mestu“ podjednako važan u kategoriji trkačkih automobila GT3 kao i za GR GT. Istovremeno, pored povećanja konkurentnosti GR GT3 kao automobila, TGR se takođe priprema da uspostavi optimalan sistem podrške za kupce koji se trkaju kako bi im pomogao da u potpunosti uživaju u svom iskustvu motosporta.


Vodeći modeli TGR-a, GR GT i GR GT3, definišu se ne samo usvajanjem novih tehnologija, već i time što su kreirani korišćenjem novih metoda razvoja i proizvodnje. Prilikom razvoja GR GT i GR GT3, TGR je koristio višestruke metodologije koje koriste uvide stečene takmičenjima u moto-sportu. Upotreba istraživanja i razvoja vozila uz pomoć simulatora vožnje, što je sada uobičajeno u razvoju trkačkih automobila, jeste primer za to. Uvođenje upotrebe simulatora vožnje rano u procesu razvoja je omogućilo efikasno usavršavanje osnovnih karakteristika vozila od samog početka. Pored korišćenja simulatora u kreiranju svake komponente, sprovedena su opsežna testiranja u stvarnim uslovima ne samo na test stazama, kao što je Toyota tehnički centar Šimojama, već i na stazama širom sveta, uključujući Fudži Spidvej i Nirburgring, omogućavajući verifikaciju performansi vožnje i izdržljivosti na granici. Testiranje GT GR je takođe sprovedeno na javnim putevima da bi se osiguralo da automobil može pružiti uzbuđenje, lakoću upravljanja i bezbrižnost u svakodnevnoj upotrebi.
Dok ubrzava svoje napore da napravi sve bolje automobile, TGR nastavlja razvoj GR GT i GR GT3 modela kako bi ih lansirao oko 2027. godine. Više detalja biće objavljeno čim budu dostupni.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
GR GT specifikacije:
|
Karoserija |
Dužina |
4820 mm |
|
|
Širina |
2000 mm |
||
|
Visina |
1195 mm |
||
|
Međuosovinsko rastojanje |
2725 mm |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
Težina |
1.750 kg ili manje |
|
|
Napred-nazad raspored težine |
Napred: 45; Nazad: 55 |
||
|
Pogonski sklop |
Zapremina benzinskog motora |
3998 cc |
|
|
|
|
||
|
Tip motora |
V8 |
||
|
|
Twin-turbo |
||
|
Električni motor |
|
||
|
Transmisija |
novi 8-stepeni automatik |
||
|
Maksimalna snaga sistema |
650 DIN KS ili više |
||
|
Maksimalni obrtni moment |
850 Nm ili više |
||
|
|
Pogon |
Motor napred, zadnji pogon |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
Kočnice |
Napred |
Karbon-keramičke |
|
|
Nazad |
Karbon-keramičke |
||
|
Gume |
Napred: 265/35ZR20; Nazad: 325/30ZR20 |
||
|
|
Najveća brzina |
320 km/h ili više |
|
GR GT3 specifikacije:
|
Karoserija |
Dužina |
4785 mm |
|
Širina |
2050 mm |
|
|
Visina |
1090 mm |
|
|
Pogon |
Zapremina |
3998 cc |
|
Tip motora |
V8 |
|
|
|
Twin-turbo |
|
|
|
|
Motor napred, zadnji pogon |
* Pošto su GR GT i GR GT3 još uvek u fazi razvoja, različiti detalji mogu biti podložni promenama bez prethodne najave.