home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Kako je većina prodatih SUV automobila u Evropi opremljena savremenim dizel agregatima, tako će i Mazda od sredine sledeće godine u Evropi proširiti paletu motora u svom atraktivnom SUV modelu CX-7 novim turbo-dizelašem, nastalim u kooperaciji Forda (vlasnika Mazde) i francuske PSA grupacije (Peugeot i Citroen). Radi se o 2,2 litarskom agregatu, koji se, između ostalog, već ugrađuje u SUV modele Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser. Motor razvija 115kW/156KS i 380Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min., a ima turbinu promenljive geometrije i filter čestica čađi. Dosad se inače ovaj Mazdin SUV (kod nas košta od 33.599 evra sa PDV-om pa na više) prodavao samo u verziji sa 4-cilindričnim 2,3 litarskim turbo benzincem od 190kW/258KS i 350Nm, uparen sa menuelnim 6-stepenim manuelnim menjačem.





Honda Odyssey za 2008.

23 Sep 2007 - 00:27 Noviteti Link

Honda je pre nekoliko dana promovisala osveženu verziju svog velikog MPV modela Odyssey (ima tri reda sedišta i mesta za 7 ili 8 putnika zavisno od verzije), koji se odlikuje doteranim spoljašnjim izgledom i nešto ekonomičnijim benzinskim V6 motorom. Najuočljive vizuelne promene u odnosu na dosadašnji Odyssey predstavljaju novi dizajn maske hladnjaka, modifikovani prednji branik, kao i doterana zadnja svetla, dok je ostatak automobila ostao nepromenjen. Unutrašnjost je osvežena novim bojama, kvalitetnijim štofom za sedišta, novim odlagalištima za sitnice, kao i Bluetooth konekcijom, el. pomerivim sedištima i kamerom za vožnju unazad. Odyssey za 2008. pokreće 3,5 litarski SOHC i-VTEC V6 benzinski motor, koji razvija 177kW/241KS, a opremljen je VCM sistemom deaktivacije dva ili tri cilindra, čime se postiže veća ekonomičnost ovog agregata. U ponudi je i SOHC VTEC verzija ovog motora, koja raspolaže sa 179kW/244KS. Što se bezbednosti tiče, sve verzije novog Odysseya se opremaju Hondinim VSA sistemom elektronske kontrole stabilnosti, ABS-om, BAS-om, frontalnim i bočnim vazdušnim jastucima, vazdušnim zavesama (za sva tri reda sedišta), a dodati su i aktivni nasloni za glavu. Od standardne opreme treba izdvojiti dvozonski automatski klima uređaj, cruise control, keyless entry sistem, el. stakla i daljinsku centralnu bravu, a od opcija satelitsku navigaciju i Hondin DVD sistem za zabavu sa 9-inčnim ekranom.

 



Fiat je tokom jučerašnjeg dana i zvanično ponovo lansirao već odavno legendarni brend Abarth, i to kroz serijsku varijantu modela Grande Punto Abarth, koji smo kao koncept mogli da vidimo još u martu ove godine na salonu automobila u Ženevi. Sada je ovaj automobil spreman za tržište i već tokom septembra će se naći u prodaji u Italiji, dok će ostale zemlje automobile sa znakom škorpiona ponovo videti tokom 2008. godine. Kako napominju u Fiatu, modeli sa Abarthovim znakom su namenjeni sportskim entuzijastima, a Grande Punto Abarth je samo prvi u nizu (već na salonu u Tokiju u oktobru ove godine sledi i Fiat 500 Abarth). Fiat je takođe najavio da će do kraja 2008. godine lansirati još četiri nova modela sa Abarthovom značkom. Što se tiče Grande Punta Abarth, pokreće ga 4-cilindrični 1,4 litarski turbo motor, koji razvija 114kW/155KS i 206Nm obrtnog momenta (sa overboost funkcijom raste privremeno na 230Nm). Gledajući samo snagu na papiru, ovih 155 konja se na prvi pogled ne čini dovoljnim za ugrožavanje pozicije Renault Clia RS197 (ima 197KS), Minija Cooper S (175KS), Opel Corse OPC (192KS) ili Peugeota 207 RC sa 175KS. Dakle, u startu manjak od najmanje 20KS u odnosu na prvog rivala po snazi. Naravno, nije sve u snazi, pa su Fiatu za Grande Punto Abarth pripremili i doterano i spušteno ogibljenje (za 10 mm), aerodinamički kit, direktnije upravljanje i sl. Ovaj Punto do 100 km/h ubrzava za 8,2 sekunde i postiže maksimalnih 208 km/h, a snaga se na prednje točkove prenosi preko 6-stepene manuelne transmisije. Grande Punto Abarth se vizuelno od sabraće razlikuje po novoj saćastoj masci hladnjaka, agresivnijim branicima sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom, novim svetlima za maglu, proširenim blatobranima (dodatno oivičenim crnom bojom) i širem tragu točkova (za 6 mm), moćnijim pragovima, duplom završetku izduvnog sistema, kao i pomenutim spuštenim ogibljenjem. Atraktivni 17-inčni alu točkovi, kao i dekorativna crvena trka sa natpisom Abarth na donjem delu karoserije, zaokružuju vizuelni nastup ovog Punta. Škorpion, Abarthov zaštitni znak, na prednjoj masci, samo je tačka na i. Ni kabina mnogo ne zaostaje, pa je tako Grande Punto Abarth, između ostalog, dobio sportska sedišta (uz doplatu kožna), kožni volan i ručicu menjača (prošiveni crvenim koncem), kao i par dekorativnih detalja. Tu nije kraj jer je Fiat na salonu u Frankfurtu upravo promovisao i snažniju verziju Grande Punta Abarth, nazvanu Grande Punto Abarth SS (Super Sport). I njega pokreće 1,4 litarski turbo benzinac, ali pojačan na 132kW/180KS i 272Nm obrtnog momenta (u paru sa manuelnim 6-stepenim manuelnim menjačem), što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 215 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 7,7 sekundi. Karakteriše ga još agresivniji aero body paket (novi branici sa većim otvorima za vazduh, drugačiji pragovi, prošireni blatobrani, veći točkovi i zadnji spojler, veći završeci izduvnog sistema, niže ogibljenje za dodatnih 20 mm u odnosu na standardni Grande Punto Abarth i pojačane kočnice). Grande Punto Abarth SS (ili na italijanskom esse-esse) u serijskoj verziji biće na raspolaganju kupcima već početkom naredne godine.




Nova Honda Fit/Jazz

20 Sep 2007 - 13:09 Noviteti Link

Evo konačno i prvih zvaničnih slika Hondinog novog modela Fit, koji se u Evropi prodaje pod imenom Jazz. Što se izgleda tiče, ovde se u osnovi radi o dizajnerskoj evoluciji sadašnjeg Jazza, jer se očigledno Honda drži izreke da se pobednički tim ne menja (od juna 2001. godine prodato je preko 2 miliona Jazza u 115 zemalja sveta, a u Evropi 417.000). Najuočljivije izmene se zapažaju na prednjem delu (veoma podseća na prethodni evropski Civic sa petora vrata), gde je novi Jazz dobio drugačije oblikovana svetla, novu haubu, modifikovani branik i atraktivniju masku. Sa strane nema epohalnih promena, dok su pozadi zapažaju izmenjena svetla, novi branik i malo drugačiji D stub. Naravno, budući Fit/Jazz je nešto veći u odnosu na dosadašnji istoimeni model, samim tim komforniji i prostraniji (ima više mesta za kolena i glave putnika na zadnjoj klupi). Naime, dužina umesto sadašnjih 3,84 iznosi 3,90 metra, širina 1695 mm (+ 20 mm), visina 1525 mm, dok je međuosovinsko rastojanje poraslo za 50 mm, tačnije na ukupno 2500 mm. I unutrašnjost je modernizovana, tačnije instrument tabla je osavremenjena, a bolji je i kvalitet upotrebljenih materijala. I novi Fit/Jazz je naravno zadržao Hondin sistem veoma jednostavnog i praktičnog preklapanja zadnjih sedišta. Novi Fit/Jazz pokreću revidirani i-VTEC benzinski motori od 1,3 litra (74kW/100KS pri 6000 obrt./min.) i 1,5 litra sa 88kW/120KS pri 6300 obrt./min. U ponudi su 5-stepeni manuelni i 5-stepeni automatski menjač, kao i CVT transmisija. Zvanična svetska promocija će se održati na salonu automobila u Tokiju (27.10. – 11.11. 2007.), dok prodaja u Japanu počinje krajem oktobra ove godine, a u ostatku sveta u prvoj polovini 2008.



Gotovo neprimetno, Chryslerov 300C je ovih dana doživeo blagu restilizaciju, mada, ruku na srce, ovaj model je i dalje dovoljno atraktivan i privlačan da neke radikalne promene na eksterijeru i nisu bile preko potrebne. Kako bilo, 300C za 2008. godinu ćete najlakše prepoznati po promenjenoj grafici zadnjih svetala, malom spojleru integrisanom u poklopac prtljažnika i... i ni po čemu više ! Mada Chyrsler u press saopštenju navodi da je i prednji kraj prerpeo izmene, one su toliko male da su praktično zanemarljive. Uostalom, prosudite sami. Kao i eksterijer, i interijer je doživeo promene samo "u naznakama", odnosno najvidljivije modifikacije se odnose na blago korigovani izgled centralne konzole i novi navigacioni sistem. U osnovi, to je to, mada treba pomenuti i nove mekše materijale na mnogobrojnim unutrašnjim panelima, opcioni adaptivni cruise control, Chryslerov MyGIG sistem za zabavu i još par sitnica. Ponuda motora ostaje kao i do sada, tačnije tu su 3,5 litarski V6 benzinac sa 249KS, 5,7 L HEMI V8 sa 340KS, 6,1 litarski benzinac sa 431KS za sportski SRT-8 model, kao i 3,0 L CRD dizel sa 218KS.




Farbio GTS

20 Sep 2007 - 00:25 Noviteti Link

Britanski maloserijski proizvođač Farbio Sports Cars je juče najavio dolazak na tržište njihovog potpuno novog sportskog modela Farbio GTS (sa centralno smeštenim motorom), koji je upravo krenuo u proizvodnju po ceni od 59.925 (bazna verzija sa 262KS) do 71.675 funti (varijanta sa Rotrex kompresorom i 384KS). Elegantno stilizovana karoserija ovog sportiste je izrađena od karbon fibera, a zahvaljujući težini od 1048, odnosno 1066 kg, odnos snaga/težina je zaista impresivan, pa tako bazni GTS ima odnos 250KS po toni, a snažniji GTS sa kompresorskim motorom 360KS po toni. Slabiji model inače do 100 km/h stiže za 4,8 sekundi, a snažniji za 3,9 sekundi. Uz odličnu aerodinamiku, Farbio GTS raspolaže i AP Racing kočnicama (diskovi od 350 mm napred, 328 mm pozadi), podešavajućim ogibljenjem, Eibach oprugama; što je sve zajedno zaslužno za uzbudljive i sigurne vozne karakteristike. Interijer automobila Farbio kratko opisuje kao prostran i ergonomski oblikovan, a deo standardne opreme, između ostalog, čine i satelitska navigacija, klima uređaj, Recaro sportska sedišta i moćan audio sistem. Očekivano, prtljažnik nije baš izdašan, ali i sa 220 litara korisne zapremine je dovoljno veliki za set golf palica. Farbio Sports Cars je objavio i podatak da lista čekanja na njihov novi model trenutno u Velikoj Britaniji iznosi 8 meseci.

   



Audi je u Velikoj Britaniji proširio ponudu svog modela A4 Cabrio novom, sportskom verzijom, nazvanom S-Line Special Edition. Nova varijanta se bazira na postojećem A4 Cabrioletu 2,0TFSI (147kW/200KS i 280Nm obrtnog momenta) sa S-Line stajling paketom eksterijera, koji uključuje blago doteranu masku hladnjaka, jedinstvene branike napred i pozadi, zadnji difuzor, kao i ekskluzivne sedmokrake 18-inčne aluminijumske točkove sa gumama 235/40 R 18 i spuštenim sportskim ogibljenjem. Unutrašnjost ovog A4 se odlikuje sportskim sedištima presvučenim Pearl Nappa kožom, S-Line sportskim upravljačem, aluminijumskim pedalama, Symphony audio sistemom, el. prednjim i zadnjim staklima, automatskom klimom, a u paketu su i parking senzori pozadi i xenon prednja svetla. U ponudi su manuelni menjač sa 6 stepeni prenosa, kao i opciona CVT Mulitronic transmisija. Sa manuelnim menjačem, ubrzanje do 100 km7h traje 8,2 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 235 km/h. Cena za A4 Cabriolet S-Line Special Edition u Velikoj Britaniji iznosi 29.990 funti, a isporuka prvih primeraka je zakazana za decembar ove godine.    



Renault Clio GrandTour

 

Novi Clio karavan, odnosno GrandTour (negde kao Clio Sport Tourer ili prosto Estate) je Renaultov odgovor Peugeotu 207 SW kao i novoj Škodi Fabiji Combi, koja je poput Clia GrandTour svetlost dana takođe ugledala na salonu automobila u Frankfurtu (traje do 23. septembra). Clio karavan je za 216 mm duži od aktuelnih hatchback varijanti sa troja i petora vrata, tačnije dužina mu iznosi 420 cm (širina, visina i međuosovinsko rastojanje su ostali isti). Naravno, i zapremina prtljažnika je skočila, i to sa 290 na 439 litara (tolika je zapremina u osnovnoj konfiguraciji, dok sa oborenim zadnjim sedištima iznosi 1277 litara). Clio GrandTour pokretaće već poznati Renaultovi motori, tačnije četiri benzinca (dva 1,2 litarska sa 75 i 80KS, novi TCE turbo sa 100KS i 1,6 16V sa 110KS), kao i tri dizel agregata (1,5 dCi sa 70, 85 i 105KS). Inače, Clio u karavan verziji je Renault najavio još u martu ove godine studijom Clio Grand Tour Concept, koja je doduše imala samo troja vrata, a pod haubom se skrivao 2,0 litarski agregat sa 197KS iz Clia RS. Estetski posmatrano, Clio karavan ne donosi ništa revolucionarno; jednostavno, u Renaultu igraju na sigurno i ne žele da rizikuju sa avangardnim rešenjima, koja bi im se obila o glavu. Tako Clio GrandTour prati trend lifestyle malih karavana, koji više daju na izgled nego na praktičnost (dovoljno je primetiti položen C stub, koji više pristaje nekom hatchbacku nego pravom karavanu). Clio GrandTour će se proizvoditi u Renaultovoj fabrici u Turskoj, a na tržište stiže početkom 2008. godine. 

Renault Kangoo II

 

Od lansiranja 1997. godine, Renault je prodao preko 2,2 miliona komada svog prostranog i svestranog modela Kangoo, a sada, tačno deset godina kasnije, stiže njegova potpuno nova generacija. Novi Kangoo još više naglašava svoju porodičnu orijentaciju, i to kroz kombinaciju praktičnosti, komfora, bezbednosti, ekonomičnosti i kvaliteta. Dizajnerski posmatrano, može se reći da novi Kangoo predstavlja evoluciju svog istoimenog prethodnika, što znači kratak prednji deo, veliko vetrobransko staklo, visok krov i praktična bočna klizna vrata. Kako je to već običaj, novi Kangoo je porastao u dužinu, i to za 180 mm (dužina 4213 mm, a međuosovinsko rastojanje 2697 mm), što za posledicu ima više mesta i više komfora za svih pet putnika. U Renaultu naravno obećavaju veći kvalitet upotrebljenih materijala u detaljno redizajniranoj unutrašnjosti, kao i viši kvalitet same završne obrade i poboljšanje zvučne izolacije. Kod ovakvih automobila, prtljažni prostor je uvek jača strana, pa ni novi Kangoo ne predstavlja izuzetak. Osim činjenice da je zadnja klupa deljiva u odnosu 60:40, moguće ju je i veoma lako sklopiti u pod, pri čemu se dobija potpuno ravna površina (zapremina prtljažnika inače iznosi 660 litara u osnovnoj konfiguraciji, a 2866 litara sa oborenom zadnjom klupom). Kod nekih verzija postoji i veoma praktična opcija sklapanja suvozačevog sedišta, u slučaju potrebe prevoza dugačkih predmeta (tačnije do 2,5 metra dužine). Osim toga, kabina raspolaže sa mnogobrojnim otvorenim i zatvorenim pretincima i kasetama, ukupne zapremine 77 litara. Bar u početku, novi Kangoo pokretaće dva benzinska i tri dizel motora. Po navodima fabrike, radi se o robusnim, pouzdanim i ekonomičnim agregatima. Dizelaši su zapremine 1,5 litara i razvijaju 50kW/70KS, 63kW/85KS i 78kW/105KS. Ovaj najsnažniji ima i DPF filter čestica čađi, a i slabija dva dizelaša takođe emituju manje od 140 grama CO2 po kilometru. Novi Kangoo je napravljen na Renaultovoj platformi C segmenta, koja je inače poznata po svojim dinamičkim kvalitetima, komforu i bezbednosti. Pasivna i aktivna bezbednost je stavka, gde Renault ne pravi kompromise, pa su i osnovni modeli novog Kangooa opremljeni najnovijom generacijom ABS i EBA sistema, sigurnosnim pojasevima sa zatezačima, dok su kod skupljih verzija deo opreme i elektronska kontrola stabilnosti (ESP) i sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova (ASR). Broj vazdušnih jastuka zavisi od paketa opreme, tako da se njihov broj kreće od dva do šest. Od ostale opreme (bilo standardne bilo opcione) treba izdvojiti cruise control sa limiterom brzine, kao i automatsko paljenje svetala i brisača.

Renault Sandero

 


Ovo je novi niskobudžetni Renault Sandero, za sada namenjen kupcima u Južnoj Americi, ali će se tokom 2008. godine naći i na određenim tržištima Starog kontinenta sa amblemom rumunske Dacije, koja će ga i proizvoditi. Drugim rečima, Sandero je Dacia Logan u verziji kombi-limuzine sa petora vrata, mada sa drugačijim dizajnom, koji podseća na ostale modele u gami Renault (napred na Clio III i koncept Koleos SUV). Za potrebe Južne Amerike (gde prodaja počinje već u decembru ove godine), Sandero će proizvoditi Renaultova fabrika u Brazilu, koja već sklapa standardni Logan sa značkom Renaulta i Nissana. Naravno, Sandero je kraći od Logana (402 naspram Loganovih 425 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji manji za skoro 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). U Brazilu će se Sandero opremati 1,0 i 1,6 litarskim Flexi Fuel motorima pokretanim bioetanolom sa 60 odnosno 105KS, kao i 1,5 litarskim dCi dizelašem u dve verzije : sa 70 i 86KS. Renault će inače za Sandero u Brazilu odobravati garanciju u trajanju od tri godine ili 100.000 kilometara. Prema prvim najavama, Evropljani će dobiti 1,6 16V benzinac sa 105KS i 1,5 dCi dizelaš sa 86KS.



Bar tako planiraju u kompaniji Hulme Supercars Ltd, čija centrala se nalazi na Novom Zelandu. Poenta cele priče jeste njihov ekstremni trkački superautomobil Hulme F1, koji će vlasniku pružiti najpribližniji mogući osećaj vožnje Formule 1; što znači da će nedavno predstavljeni Caparo T1 dobiti ozbiljnu konkurenciju. Hulmeov superautomobil (kompletna konstrukcija je od karbon fibera) pokreće centralno smešten 5,0 litarski V8 motor sa 404kW/550KS (poreklom iz BMW-a), dok se snaga na zadnje točkove prenosi preko 6-stepene manuelne transmisije. Ipak, u poređenju sa Caparom T1, Hulme F1 ima lošiji odnos težina/snaga, jer Caparo T1 je težak samo 550 kg i ima 575KS, dok je Hulme F1 duplo teži, tačnije masa mu iznosi 1175 kg. Hulme Supercars Ltd se nada da će sledeće godine početi sa proizvodnjom ovog automobila, i to u tiražu od samo 25 komada godišnje, a cena će biti 620.000 američkih dolara ili oko 450.000 evra. Inače, komapnija i auto nose ime po Dannyu Hulmu, koji je osvojio Can-Am šampionat pre skoro 40 godina.




 

Posle svih onih procurelih slika novog Toyotinog Land Cruisera, Toyota je danas i zvanično najavila globalnu promociju nove generacije ovog već odavno legendarnog terenca (biće poznat kao serija 200), koja će se održati 11. oktobra ove godine na salonu automobila u Sidneju (Australian International Motor Show). Novi Land Cruiser (razvijen pod motom "The King of Four-Wheel Drives"), sem novog dizajna (veoma liči na Lexus LX570 što naravno ne iznenađuje), donosi i povećane dimenzije (dužina 4950 mm, širina 1970 mm, visina od 1865 do 1910 mm; zavisno od verzije), više mesta u kabini (tri reda sedišta i mesta za osam osoba), novu platformu, novi KDSS (Kinetic Dynamic Suspension System) hidraulični sistem vešanja, smanjenje vibracija i buke, unapređeni pogon na sva četiri točka (snaga se raspodeljuje između prednjih i zadnjih točkova preko Torsenovog centralnog diferencijala), poboljšanje upravljivosti i stabilnosti. Paletu motora čine 4,7 litarski V8 VVT-i benzinac sa 288KS pri 5400 o/min i 445Nm pri 3400 o/min. (uparen sa 5-stepenim automatskim menjačem, potrošnja 14,4 litara na 100 km) i 4,5 litarski D-4D V8 turbo-dizel motor sa 286KS pri 3600 o/min. i 650Nm u rasponu od 1600 do 2800 o/min. (dizelaš ide u paru sa novim 6-stepnim automatskim menjačem, a prosečna potrošnja mu iznosi 10,2 litara dizela na 100 km). Amerikanci će inače dobiti 5,7 litarski V8 benzinac sa 381KS, koji je već poznat iz pomenutog Lexusa LX570. Za bezbednost putnika se brine 10 vazdušnih jastuka (uključujući i one za kolena vozača i suvozača), ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BA (pomoć pri kočenju), VSC (elektronska kontrola stabilnosti), A-TRAC (Active-Traction Control), aktivni nasloni za glavu i Pre-crash Safety sistem, a od ostale opreme treba još izdvojiti Satelitsku navigaciju, Smart Entry i Smart Start sistem i Bluetooth konekciju. Prodaja novog Land Cruisera inače u Evropi počinje u decembru ove godine.




Na 62. salonu automobila u Frankfurtu (13.-23. septembar), japanski Subaru je sem obnovljene Tribece i novog modela Justy, evropskoj publici po prvi put prikazao i potpuno novu, već treću generaciju Impreze (prva se pojavila 1992. godine). Osim te "civilne" verzije, Subaru je kao šlag na torti na njenoj osnovi pripremio i prototip WRC Concept (prva slika), koji predstavlja najavu "budućih trendova u stilizovanju automobila za svetski rally šampionat". Impreza za WRC šampionat neće više biti limuzina kao do sada, već hatchback, ali su naravno karakteristična plava boja, zlatni točkovi, široki blatobrani i ogromno zadnje krilo i dalje tu. Takođe, WRC Concept se može posmatrati i kao najava budućih sportskih Impreza WRX i WRX STi, koje će imati 230 odnosno 280 konja, čime bi se Impreza direktno suprostavila novom Mitsubishiju EVO X sa 280 - 300 konja. Što se tiče obične Impreze, evropskim kupcima će se (bar u početku) nuditi samo u hatchback verziji sa petora vrata (dužina 4115 mm, širina 1740 mm, visina 1475 mm, međuosovinsko rastojanje 2620 mm), a kasnije će Subaru najverovatnije i Evropljanima ponuditi klasičnu limuzinsku varijantu (dužine 4590 mm), koja je već predstavljena Amerikancima pre nekoliko meseci. Bez obzira na vrstu karoserije, nova Impreza generalno donosi "mirniji" dizajn (plus komforniju i prostraniju kabinu) u odnosu na prethodnicu, koja je ipak imala oštrije i agresivnije linije. U japanskoj fabrici su očigledno odlučili da nova Impreza bude više "mainstream" automobil poput drugih modela u C segmentu (tzv. Golf klasa), a to obavezno znači naglasak na hatchback karoseriju sa petora vrata (stara Impreza se doduše takođe nudila i u verziji sa petora vrata, ali je to bila nekakva mešavima polu-karavana i hatchback modela). Kako će Evropljani prihvati ovakvu Imprezu, pokazaće vreme. Paleta agregata obuhvata benzince od 1,5 i 2,0 litra sa 79kW/107KS, odnosno 110kW/150KS, ali u oba slučaja u kombinaciji sa poznatim Subaruovim simetričnim integralnim pogonom (Symmetrical AWD). Slabiji model postiže maksimalnih 175 km/h i ubrzava do stotke za 13,9 sekundi, dok snažniji stiže do 193 km/h, a do 100 km/h ubrzava za 9,3 sekundi (toliko treba sa manuelnim menjačem, a sa automatikom 11,3 sekunde). Osim novog dizajna, Impreza je po navodima fabrike, sada i daleko bezbednija i kvalitetnija. Može se pohvaliti i novim zadnjim vešanjem, nižim težištem, krućom karoserijom, manjom potrošnjom, boljom aerodinamikom (Cw količnik je umesto 0,36 sada 0,34), boljim voznim osobinama kao i VDC elektronskim sistemom za kontrolu stabilnosti i 6 vazdušnih jastuka u standardnoj opremi. Prodaja nove Impreze u Evropi startuje u septembru (modeli sa 1,5 i 2,0 litra), verzija WRX sa 2,5 litarskim turbo motorom i 230KS biće u prodaji od novembra, a najjača WRX STi varijanta sa 280KS tek od jeseni 2008. godine. Tokom 2008. pojaviće se i verzija sa dizel motorom. Kod nas nova Impreza stiže odmah posle frankfurtskog salona automobila, kada će biti poznata i konkretna cena. Nezvanično se međutim pominje cifra od samo 15.000 evra za osnovni model ! Sadašnja Impreza se inače u Srbiji prodaje po ceni od 16.950 evra sa PDV-om, pa naviše.



BMW 520i

17 Sep 2007 - 01:07 Noviteti Link

BMW će početkom oktobra ove godine proširiti paletu agregata u svojoj seriji 5 (model E60), i to 4-cilindričnim benzincem zapremine 2,0 litra, koji razvija 125kW/170KS i 210Nm obrtnog momenta (već se nalazi pod haubom modela 120i i 320i). Do sada je inače najslabiji benzinac u paleti "petice" bio 6-cilindrični 2,5 litarski agregat sa 130kW/177KS u modelu 523i. Novi 520i će se nuditi i kao sedan i kao Touring (karavan), a u kombinaciji sa manuelnim 6-stepenim menjačem postiže maksimalnih 224 km/h (sedan), odnosno 220 km/h (Touring). Ubrzanje sedan verzije do 100 km/h traje 8,7 sekundi (Touring 9,0 s), dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 6,7 litara na 100 km (Touring 6,9 litara).    



Jeep J8

16 Sep 2007 - 00:39 Noviteti Link

Chrysler (odnosno Chrysler LLC kako se sada zvanično zove) je promovisao novi Jeep J8, koji u stvari predstavlja vojnu verziju aktuelnog Jeepa Wrangler Unlimited. Time se američki brend vraća na tržište vozila namenjenih vojsci (na kraju krajeva, Jeep je 1941. i počeo kao vojno vozilo, a za poslednjih 65 godina se dokazao svojim off-road sposobnostima i svestranošću). Novi Jeep J8 pokreće 4-cilindrični 2,8 litarski turbo-dizel motor sa 118kW/158KS i 400Nm obrtnog momenta, uparen sa 5-stepenom automatskom transmisijom (za prenos snage na podlogu brine se Command-Trac integralni pogon). Naravno, inžinjeri su Jeep J8 ojačali i modifikovali da bi mogao da odgovori novim zadacima (između ostalog, povećana je i nosivost na 1339 kg, a može da zagazi u vodu do dubine od 762 mm). Novi J8 će se nuditi u dve karoserijske verzije : kao produženi pick-up sa 2 vrata i kao višenamensko vojno vozilo sa 4 vrata. Iako nije namenjen za upotrebu na prvim borbenim linijama kao borbeno vozilo, J8 je sposoban za obavljanje različitih poslova : kao komandno vozilo, za prevoz trupa i tereta, ambulantno vozilo i sl. Ono što je zanimljivo jeste da će se Jeep J8 proizvoditi u Egiptu (tačnije u Kairu), a na tržištu će se naći na proleće naredne godine.



Nemački maloserijski proizvođač sportskih automobila Wiesmann je i zvanično promovisao svoj najnoviji model GT MF 5 Coupe, u koji je ugrađen BMW-ov 5,0 litarski V10 motor sa 373kW507KS pri 7750 o/min. i 520Nm obrtog momenta pri 6100 o/min. iz modela BMW M5 i M6. Ovo je prvo veće doterivanje ovog automobila od njegove promocije 2005. godine, a osim novog motora, GT MF 5 se od standardnog modela MF 4 razlikuje i po blago izmenjenim dimenzijama (duži, širi, niži) i aerodinamičkom paketu. Neka vas ne zavara njegov retro izgled, jer sa pomenutim V10 agregatom, ova ala teška 1380 kg (odnos težina/KS je 2,7 kg po KS), može 310 km/h, dok joj za sprint do stotke treba 3,9 sekunde. Snaga se inače na podlogu prenosi preko sekvencijalne 7-stepene SMG automatske transmisije. Sa ovolikom snagom i pomenutim performansama, potrošnja u gradu od 22,7 litara je sasvim očekivana (u kombinovanom ciklusu iznosi 14,8 litara). Wiesmann GT MF 5 će se u prodaji naći početkom naredne godine, po ceni od 178.900 evra.




Prošlo je tačno 10 godina od promocije prve A klase, a tim povodom Mercedes je predstavio ekskluzivnu "Edition 10" verziju ovog modela. Spoljašnost A klase "Edition 10" karakterišu sedmokraki 16-inčni aluminijumski točkovi, modifikovana maska hladnjaka, panoramski sunčani krov i posebne boje za karoseriju, a sportsko-elegantnu unutrašnjost visoko-kvalitetna koža (sedišta, multifunkcionalni volan, ručica menjača), aluminijum (na prednjem panelu i vratima) i patosnice sa Edition logom. Od opreme se još izdvajaju putni kompjuter, "Audio 5" radio sa CD plejerom, AUX-IN konektorom i šest zvučnika. A klasa "Edition 10" se nudi u dve karoserijske varijante (sa troja i petora vata) i sedam različitih motora (tri dizelaša i četiri benzinca). Snaga tih agregata se kreće od 60kW/82KS (model A 160 CDI) do 142kW/193KS (A 200 Turbo). Cene za "Edition 10" počinju od 21.182 evra (model A 150 Coupe) i kreću se do 29.244 evra, koliko treba platiti A 200 CDI sa petora vrata. Inače, za poslednjih deset godina Mercedes je prodao preko 1,6 miliona komada A klase, od toga pola miliona primaraka druge generacije (od septembra 2004.).